• Svar på tråden Augusti 2011 - del 2
  • Therese142

    Det närmar sig med stormsteg :) Gifter oss den 27/8 och korten är sedan 1 månad utskickade.. 1 månad kvar på OSA och hälften har tackat ja hittills.. Tom våra "naturliga" bortfall kommer,  super skoj! Vårt största "bekymmer" just nu är in och ut musik från kyrkan.. Vad har ni för planer ? Vi var till ett info möte med kyrkan och fick lyssna på orgel musik men det var inte direkt nått som föll oss i smaken.. Har även lyssnat på kyrkmusik.se.. Så svårt men sååååå roligt :)

  • TheD
    Therese142 skrev 2011-04-12 21:38:10 följande:

    Det närmar sig med stormsteg :) Gifter oss den 27/8 och korten är sedan 1 månad utskickade.. 1 månad kvar på OSA och hälften har tackat ja hittills.. Tom våra "naturliga" bortfall kommer,  super skoj! Vårt största "bekymmer" just nu är in och ut musik från kyrkan.. Vad har ni för planer ? Vi var till ett info möte med kyrkan och fick lyssna på orgel musik men det var inte direkt nått som föll oss i smaken.. Har även lyssnat på kyrkmusik.se.. Så svårt men sååååå roligt :)


    Vi hade det klart för oss på en gång men gå n på youtube och lyssna runt lite. Sök på wedding/bröllop bla bla... janu hur du vill formulera sökningen.
  • Sassabrassa
    Vott skrev 2011-04-12 17:10:36 följande:
    Får man fråga vad sömmerskan tar betalt för att göra de där ändringarna? Jag måste göra liknande ändringar på min Kinaklänning. Jag har en dukigt vän som ska fixa klänningen men jag vill dock ge henne vettigt betalt för kalaset =)
    Vet du. Jag har faktiskt inte frågat sömmerskan om priset. Hon är den bästa här i stan så jag ville ha henne. Jag räknar med allt från 800-1500:-
    Hon ska även fixa en annan klänning åt mig samtidigt. Tänkte inte på att fråga vad hon tar för det. Men eftersom jag bara betalade 2100 för klänningen så är det värt det. :)
  • Sassabrassa
    Therese142 skrev 2011-04-12 21:38:10 följande:

    Det närmar sig med stormsteg :) Gifter oss den 27/8 och korten är sedan 1 månad utskickade.. 1 månad kvar på OSA och hälften har tackat ja hittills.. Tom våra "naturliga" bortfall kommer,  super skoj! Vårt största "bekymmer" just nu är in och ut musik från kyrkan.. Vad har ni för planer ? Vi var till ett info möte med kyrkan och fick lyssna på orgel musik men det var inte direkt nått som föll oss i smaken.. Har även lyssnat på kyrkmusik.se.. Så svårt men sååååå roligt :)


    Vi gofter oss också den 27/8. Vad kul att så många redan svarat er. Vi har inte fått in så många OSA än, men de kommer lite pö om pö.
    Vi funderar på att gå ut till MIchael Bublés Everything. Jag älskar den låten. Troligtvis kommer vår sångare att sjunga en bit på den först och sen spelar enbart pianisten och då går vi ut.
    Ett tag funderade vi på All you need is love, men njae jag vet inte. Vår sångare kommer nog göra Everything helt underbart fin. :)
    In blir det eventuellt Leksands Brudmarsch eftersom min m2b är Leksing.
  • Wedding2012

    vi kommer gå ut till All you need is love, kommer bli as grymt =).
    å andra sidan så kommer vi ha lite annorlunda låtar rakt av ändå =)

  • Helena brud 20 aug

    Sådärja, nu har vi två nya lokaler på g, det ena är Kvarntorpsgården i täby, helt ok, billig, nära, egen matoch dryck, men ligger lite trist... Det andra är gålö skärgårdskrog, lite dyrare, men vid vattnet, och man kan vigas på bryggan.. Egen mat och dryck även där. Dock lite långt för gästerna att åka hem så vi funderar på att hyra buss... Om det inte är allt för dyrt... Så, snart klart, snart kan man börja fokusera på detaljer igen..


  • Beautiful Disaster

    Äntligen hittat det mesta till bröllopet!

    Då vi kör på svart, vitt och guld så blev det engångsartiklar till middagen.
    Inge prompt och finfint kalas här inte
    Shoppade loss allt på Dollarstore igår, de hade ju nämligen svarta tallrikar nu!

    Hittat frisyren dessutom! Vad tror ni om denna?



     
    Elliotts änglamamma - lilla-mirakel.blogspot.com
  • SnartFruSir

    Tips till alla underklädeslösa (?) Augustibrudar: var inne på Change idag och de kommer komma en brudunderklädeskollektion som heter Patricia snart. Den skulle varit här redan men nu tror dom i början på maj. Så där ska jag handla i alla fall:) Jag kan inte ha wonderbras, men annars hade en sådan varit ett alternativ.

  • Vott
    Sassabrassa skrev 2011-04-13 08:43:05 följande:
    Vet du. Jag har faktiskt inte frågat sömmerskan om priset. Hon är den bästa här i stan så jag ville ha henne. Jag räknar med allt från 800-1500:-
    Hon ska även fixa en annan klänning åt mig samtidigt. Tänkte inte på att fråga vad hon tar för det. Men eftersom jag bara betalade 2100 för klänningen så är det värt det. :)
    Ja det klart det är verkligen värt det! Jag tänker mig nog också att det kan kosta nått sånt, var mest nyfiken eftersom det verkar vara väldigt lika ändringar vi vill göra. =)
  • Humlan66

    Vi har suttit hela helgen och gjort våra inbjudningar, men jag som aldrig blir nöjd med nått kände mig såklart inte 100 nöjd när dessa va klara. men nu är det som det är och jag får leva med det.
     Men inte 17 blir det billigare att göra korten själv mot att köpa färdiga inte :-S

    Men jag sitter här med ont i magen nu "suck". så ni får ursäkta om jag "pratar av " mig lite..

    Svärmor som har bott på Bali ett tag nu och kom hem i helgen, och när vi bjuder henne och m2b's bror på middag  ( hans bror o mor hänger jäämt ihop , omöjligt att sära på dom )
     och berättar att vi ska gifta oss så får vi till svar " Men varför gör ni såhär " istället för att bli glad.

    Hon har nämligen jäätteproblem med att vi dels inte bor ihop ännu, vilket jag iofs kan ha förståelse för
    men sen verkar hon fortfarande tro ( den här ämnet har kommit upp förr ) att jag ska på någon sätt lura hennes son bara för att jag är lite äldre FAST vi hängt ihop i ca 10 år nu. Han äger inga pengar på banken eller så , så jag fattar inte det där. Vi ska ju flytta ihop så fort vi bara kan, men m2b vill ha ett jobb på min ort ( vi bor 60 mil ifrån varann ) först och det förstår jag . Från att gå från hans jobb med bra lön till ev arbetslöshet är ju inte så kul nej.Det skulle han må skitdåligt utav.Och han VILL flytta till mig!

    Ska det vara såå svårt att ge sin son ( OSS ) lite glädje..Hon VÄGRAR  se vårat förhållande som seriöst bara för att vi inte bor ihop. Hon tror inte vi är kära och det är en maaassa misstankar hit å dit och det förstör glädjen för mig .Vem vill ses som någon slags "bov" lixom.
     Hon är visseligen 40 talist och som så många andra i den generationen så har hon svårt med dagens moderna samhälle!

    Ursäkta det långa inlägget och hoppas att någon orkade läsa

Svar på tråden Augusti 2011 - del 2