• Moster Stina

    Norrtäljebrudar 2011?

    Hej!
    Är det fler än jag som ska gifta sig nästa år i Norrtälje kommun?

  • Svar på tråden Norrtäljebrudar 2011?
  • Anna B

    Härligt!
    jag har ätit mat från Lipperts catering en gång, buffé. Den var riktigt bra! Supergott.
    Vi kommer att laga maten på plats, jag har "anställt" en kollega till mig som är superbra kock!!

    Mmm... låter som att det får bli 35kr/bit, vi får väll snåla in på nått annat istället Glad

    Just nu letar jag mest efter skor, men det är inte det lättaste... hade tänkt mig ett par lila....

    Så pratktiskt med tryckeri! Det gäller att dra i alla trådar man har.

    Nu håller vi bara tummarna att vädret är fint de 4 juni :) Men det brukar ju vara bra på Custom Bike Show!

  • Matilda Bäcker
    Anna B skrev 2011-02-22 20:30:49 följande:
    Nu håller vi bara tummarna att vädret är fint de 4 juni :) Men det brukar ju vara bra på Custom Bike Show!
    Ja &/(#=(%(#¤(%?¤/%=)% om det regnar alltså! Både jag och m2b hade spöregn på våra respektive studenter så vi tycker att vi inte mindre än FÖRTJÄNAR sol på vår bröllopsdag! Eller åtminstone uppehåll, behöver inte vara strålande sol men regnet slipper vi mer än gärna.
  • Matilda Bäcker

    Ringde och dubbelkollade kyrkan idag och fick du veta präst och kantor :) Präst blir Anders Elvin, precis som vi önskade!

    Dubbel lycka, för idag har jag även beställt vigselringen!!

  • Anna B
    Matilda Bäcker skrev 2011-02-23 16:59:44 följande:
    Ringde och dubbelkollade kyrkan idag och fick du veta präst och kantor :) Präst blir Anders Elvin, precis som vi önskade!

    Dubbel lycka, för idag har jag även beställt vigselringen!!
    Härligt!
    Jag måste också ringa och kolla kyrkan, så att vi får rätt kantor!

    Vi beställda vigselring hos Guldsmederna här i Norrtälje förra veckan! Jag är sååå spänd på att se den när den är klar. Den kommer bli helt otroligt snygg:)

    Men nu börjar jag undra när klänningen ska dyka upp, den är beställd hos Ingvors här i Norrtälje, men jag kommer inte riktigt ihåg när jag beställde!?
  • Moster Stina
    Anna B skrev 2011-02-22 20:30:49 följande:
    Härligt!
    jag har ätit mat från Lipperts catering en gång, buffé. Den var riktigt bra! Supergott.
    Vi kommer att laga maten på plats, jag har "anställt" en kollega till mig som är superbra kock!!

    Mmm... låter som att det får bli 35kr/bit, vi får väll snåla in på nått annat istället Glad
    Ville bara påminna om att Flygfyrens tårtor går att få för 15 kr biten. De har flera olika sorters att välja bland.
    Men nämner man ordet BRÖLLOP så får man ju skylla sig själv liksom!

    Min fästmans faborittårta är just prinsesstårta förresten, så det är inte bara av besparingskäl vi väljer sådan!
  • Anna B

    Ok, så bra :) jag tänkte jag skulle prata med Flygis idag :)
    Man kan ju hoppas att de känner igen mig.. jobbade där för några år sen, så kanske de inte fläskar på för mkt ;)

  • Anna B

    Nu har jag beställt tårta! Det blir på Flygis. En variant på princess, jag tror de kallade den för Royal. Vit princess med hallongrädde och vanlijkräm :) Jag tror det blir ca 22kr/bit, men då är de inte "bröllopsdekorerade". Ev. ska vi dekorera tårta själva med levande blommor :)


    Kom på att jag måste tipsa om florist om ni inte har bokat :) Johanna på Interflora Fresh är superduktig! Nu är jag iofs lite partisk när hon är min kusin.. Men hon är verkligen jätteduktig! Hon ska göra en lila bukett till mig med prärieklocka och rosor.. samt kanske något annat.


     

  • Anna B

    Hejsan brudar!

    Hoppas allt går bra för er med all planering :) Jag pratade precis med svärmor, hon hade snart gjort färdiga alla korten, så snart skickas inbjudningarna!! :)

    Jag har funderat lite på vad man ska göra om det regnar när man ska fota (vi har beställt sol, men man vet ju aldrig ;)). Vår fotograf har ingen studio, och kommer köra ner från Gävle. Har ni något bra förslag på vart man kan ta vägen om det regnar?
    Vi ska gifta oss i Estuna kyrka (längs väg 76 mot väddö)...

    Här i veckan kom äntligen min blivandes Uniform hem på posten! Han kommer bli sååå stilig :) Nu ska jag bara övertala honom att ha kan ha på sig mössan på några bilder,ha ha. Det vill han inte....

    Vad ska era karlar ha på sig?

  • Matilda Bäcker
    Anna B skrev 2011-03-05 08:40:56 följande:
    Hejsan brudar!

    Hoppas allt går bra för er med all planering :) Jag pratade precis med svärmor, hon hade snart gjort färdiga alla korten, så snart skickas inbjudningarna!! :)

    Jag har funderat lite på vad man ska göra om det regnar när man ska fota (vi har beställt sol, men man vet ju aldrig ;)). Vår fotograf har ingen studio, och kommer köra ner från Gävle. Har ni något bra förslag på vart man kan ta vägen om det regnar?
    Vi ska gifta oss i Estuna kyrka (längs väg 76 mot väddö)...

    Här i veckan kom äntligen min blivandes Uniform hem på posten! Han kommer bli sååå stilig :) Nu ska jag bara övertala honom att ha kan ha på sig mössan på några bilder,ha ha. Det vill han inte....

    Vad ska era karlar ha på sig?
    Här går det fint, hämtade hem vigselringen igår och svävar på moln just nu! Skrattande Jobbigt att vänta 3 månader innan jag får ha den på mig bara, haha. Men jag provade den iaf och den satt som en smäck! Bilder på den (och lite annat) finns i mitt galleri Glad

    Jag fotade ett brudpar vid Estuna Kyrka i somras och vi bestämde att vid regn så skulle vi fota inne i kyrkan. Man kan få väldigt vackra bilder i en kyrka! Nu är Estuna en väldigt liten och ganska så mörk kyrka, så kolla dels med fotografen att han/hon har utrustning som klarar sådana förhållanden, samt kolla så att kyrkan är ledig innan och att ni får vara där under porträttsessionen.
    Jag vet inte var ni ska ha festen men de brudparet som jag fotade där skulle hålla till tvärt över vägen, i församlingshemmet. Vi sa att eventuellt kan man ta några bilder där inne också. Det handlar om att hitta neutrala bakgrunder och jobba med ljuset så blir det vackra bilder ändå. Men hoppas såklart det blir fint väder, det är ju roligast att fota ute och det ger fler möjligheter och mer variation!

    Min mtb ska ha frack, trots att klädkoden är kavaj. Han kommer sticka ut men det kommer ju jag också och det gör inget tycker jag Glad Han kommer bli superstilig, det är så roligt när män klär upp sig så där tycker jag, för det händer inte så ofta Tungan ute
  • Anna B

    Tack för tipsen!
    Tyvärr kan vi inte fota vid vår festlokal, då många av gästerna kommer att bo där. Vi vill ju inte att de ska se oss innan! Men jag kanske ska höra med kyrkan om vi kan få tillgång till församling´shemmet om det regnar :)
    Jag får åka runt och reka lite innan. TYdligen ska det finnas en fin ekbacke i närheten som kan vara fin om vädret är bra !

Svar på tråden Norrtäljebrudar 2011?