• Svar på tråden vi som ska slå till -11 i Dalarna
  • TheD
    Chicita skrev 2011-03-16 21:46:39 följande:
    Härligt när bitarna faller på plats 
    Och det är väl inte helt fel med lite vin på en onsdagskväll *S* 
    Är det någonsin fel med vin??? Flört
  • Chicita
    TheD skrev 2011-03-16 21:47:23 följande:
    Är det någonsin fel med vin??? Flört
    Njae... när du framställer det på det där sättet så Skrattande{#emotions_dlg.djavulsk}

    Jag kanske skulle återgå till min nyfunna "hobby"... Att tömma snygga rödvinsflaskor så att vi får några fina ljusstakar till medeltidsfesten *S*
  • Oniq
    TheD skrev 2011-03-16 21:47:23 följande:
    Är det någonsin fel med vin??? Flört
    *haha* Vi (pojkvännen å jag) är urusla på att dricka vin! Det slutar alltid med att vi har det i maten istället :)
  • Chicita
    Oniq skrev 2011-03-16 22:06:18 följande:
    *haha* Vi (pojkvännen å jag) är urusla på att dricka vin! Det slutar alltid med att vi har det i maten istället :)

    Det funkar ju där med ;)
  • TheD
    Oniq skrev 2011-03-16 22:06:18 följande:
    *haha* Vi (pojkvännen å jag) är urusla på att dricka vin! Det slutar alltid med att vi har det i maten istället :)
    Det funkar det också! Jag har perioder där jag inte vill ha alkohol alls! Sen kan det bli några glas någon annan gång med tjejer...hrm ;)
  • my heart
    TheD skrev 2011-03-16 21:47:23 följande:
    Är det någonsin fel med vin??? Flört
    hahahah mmm jo dagen efter... ghaaa inte va de väl så mycket jag drack :-O känns i huvudet idag, kul! Not, nu ska jag försöka jobba på...
  • Chicita

    Uj ja... vin gillar jag också i perioder... Ibland blir det en flaska i veckan och ibland ingenting på flera månader.
    Vi brukar väl ligga på ett snitt av 10 flaskor per år eller nåt *hihi*

    Men just nu så har det blivit ca 1-2 i veckan under en period. Vi har nog fått i oss hela årsransonen på  2 månader. Och det är ju delvis för att vi vill få ihop snygga flaskor till dukningen (ljusstakar) och dels för att vi håller på att prova ut vilket vin vi vill servera till gästerna. Glad 

    När det gäller vin för att få ljusstakar så köper vi billigt, men utan skruvkork och hellst rött. Så någon flaskas innehåll har åkt rakt ner i vasken. För det var odrickbart Kräks 
    Så även om det just nu känns som om jag är stammis på systemet så har vi långt ifrån druckit upp allt vi handlat Tungan ute 

  • TheD
    Chicita skrev 2011-03-17 09:51:25 följande:
    Uj ja... vin gillar jag också i perioder... Ibland blir det en flaska i veckan och ibland ingenting på flera månader.
    Vi brukar väl ligga på ett snitt av 10 flaskor per år eller nåt *hihi*

    Men just nu så har det blivit ca 1-2 i veckan under en period. Vi har nog fått i oss hela årsransonen på  2 månader. Och det är ju delvis för att vi vill få ihop snygga flaskor till dukningen (ljusstakar) och dels för att vi håller på att prova ut vilket vin vi vill servera till gästerna. Glad 

    När det gäller vin för att få ljusstakar så köper vi billigt, men utan skruvkork och hellst rött. Så någon flaskas innehåll har åkt rakt ner i vasken. För det var odrickbart Kräks 
    Så även om det just nu känns som om jag är stammis på systemet så har vi långt ifrån druckit upp allt vi handlat Tungan ute 
    Hahahhaha! Klippkort kanske?
  • Chicita

    Nu hörrni brudar händer det saker...
    Nu vill jag veta vilka som dyker upp på en träff också. Flört
    Om vi inte blir så många så kan ju tärnorna vara välkomna också? Eller vad säger ni andra?
    The more the merrier tycker jag ju...

    Jag har fått två alternativ på mat.
    En mingelbuffé:
    Salamiskivor, lime/chilimarinerade räkor, tacomarinerad kycklingfilé, pastasallad med paprika oliver och soltorkade tomater, grönsallad, minigrissini, bröd och färskostcremè.
    150:- / person

    Tapas buffé
    Marinerad fläskytterfilé, Dijonkryddade kycklingspett, västerbottenpaj, balsamicomarinerade grönsaker, rostad potatismed citronzest, caecardressing, grönsallad, husets örtbröd med färskostcreme
    185:- per person

    Ett glas vin: 60:-
    En öl 54:- (hovmästaren var osäker, men ca 54:- i alla fall)
    Läsk 24:-

    Vi får sitta för oss själva i Mathörnan på galaxen och så går vi på dansen sen.
    Entré till dansen kostar 140:- men jag håller på att förhandla lite och se om vi kan få ner priset Flört
    Om ni vill så tar vi en titt på hotellet och kanske relaxavdelningen om det är lungt där. Om ni är nyfikna och vill se lite hur vi har det Glad

  • TheD

    JAG ÄR PÅÅÅÅ!

    :) Sen välja mat var ju nästa steg... ;)

    VAD SKA JAG HA PÅ MIG?!?!?!?! Flört haha

Svar på tråden vi som ska slå till -11 i Dalarna