• AnnC81

    Ni som varit på Maldiverna, Kuredu med all inclusive

    Ni som varit på Maldiverna, Kuredu med all inclusive, hur mycket fickpengar gick det åt, och på vad i så fall?
    På bilderna ser det ju väldigt fridfullt ut, men hur mycket folk är det på stränderna egentligen? Är det så lugnt och tomt?
    Vi funderar på att bo i en beach bungalow, hur är de?


    21 maj 2011
  • Svar på tråden Ni som varit på Maldiverna, Kuredu med all inclusive
  • Fru Kopparskiöld

    Hej,

    @fru hä  - Ser din mailadress ovan, hoppas det är ok jag också skriver dit =)


    @ AnnC81 - Har du nån mailadress jag kan maila till gällande några frågor om Maldiverna?


    Tack!


    //Malin

  • AnnC81

    Jag har inboxat dig min mailadress då jag inte ville skriva ut den här :)


    21 maj 2011
  • Aniara4

    Jätteschysst att ni svarar på frågor via mail... men är det inte bättre att så långt som möjligt hålla frågorna och svaren här så att fler kan läsa och ha glädje av dem?

    Just det där med restaurangen känns som en stor anledning för mig att uppgradera. Men är det värt 14500...? Jag tror vi gör så att vi låter det vara som det är, håller tummarna för att vi får en uppgradering när vi kommer dit (men räknar med att inte få det, jag föredrar att utgå från det värsta och hellre få positiva än negativa överraskningar), annars känna efter hur det känns och kanske kolla möjligheterna att uppgradera andra veckan. Jag har sagt att jag skulle kunna pytsa in 10 000 till resan eftersom mamma betalade min klänning, men nu har mannen betalat hela resan, så jag skulle kunna stå för uppgraderingen om jag känner behov av det.

  • Fru Kopparskiöld

    @Aniara4 - Absolut ska man hålla frågor och svar här så alla kan få tips, men jag tycker att vill man fråga något som man kanske anser är av privat orsak eller vad det nu än kan vara så får man maila Glad

  • Aniara4
    Fam Lundqvist skrev 2011-07-27 16:31:44 följande:
    @Aniara4 - Absolut ska man hålla frågor och svar här så alla kan få tips, men jag tycker att vill man fråga något som man kanske anser är av privat orsak eller vad det nu än kan vara så får man maila Glad
    Javisst! Jag vill bara att man ska tänka på det så man inte sitter och tjyvhåller på bra tips. Flört Eller att femtielva personer dränker de stackare som inbjudit till det i mail med samma frågor...
  • pyret och snöflingan
    AnnC81 skrev 2010-09-10 07:40:16 följande:

    Ni som varit på Maldiverna, Kuredu med all inclusive, hur mycket fickpengar gick det åt, och på vad i så fall?
    På bilderna ser det ju väldigt fridfullt ut, men hur mycket folk är det på stränderna egentligen? Är det så lugnt och tomt?
    Vi funderar på att bo i en beach bungalow, hur är de?


    21 maj 2011
    Vi bokade genom Ticket och flög med Qatar airways, med Fritidsresor. All Inclusive blev det och Meedhupparru Island Resort. Vi spenderade 27 000 sek på SPA, dykcert flera stycken och massor med dyk (12 för mig och 10 för min man)
    Vi ska tillbaka till samma ö i April nästa år och fira ett års jubileum då det blir pappersbröllopsdag i Februari 18de 2012.
  • Aniara4
    AnnC81 skrev 2011-07-27 12:36:54 följande:
    Vad härligt, när åker ni?
    Det var riktigt bra pris på flygbiljetterna, vilket flygbolag är det? Vi kollade också alla möjliga alternativ men för oss (då vi åkte) skulle det inte bli billigare - snarare dyrare att boka allt själv. Och Nätresebyrån kunde hjälpa oss boka de billigaste flygbiljetterna vi själva hittat så :) Så det kan vara lite olika med det där. 
    Vi bokade genom skyscanner.se, det är British Airways till London och sen Sri Lankan Airways från London till Male. Har aldrig hört talas om det flygbolaget, det är säkert Asiens motsvarighet till Ryanair, ha ha!
  • Aniara4

    Vi åker de två sista veckorna i november. Jag brukar bli lite deprimerad av mörkret just i november, så då slår vi två flugor i en smäll! (För mig går det över när det blir advent, men just november är tungt.)

Svar på tråden Ni som varit på Maldiverna, Kuredu med all inclusive