• Silverglitter

Festlokal Linköping - Motala?

Jag skulle behöva förslag på festlokaler någonstans runt/mellan Linköping och Motala (dvs helst inte söder om Linköping). Verkar svårt att hitta lokaler som uppfyller våra -enligt mig- ganska enkla önskemål:

- Lokalen ska kunna ta ca 70 personer
    - Man ska helst kunna ta med egen dricka
    - Inte behöva sluta festen kl 01.00, vi vill helst kunna festa hela natten.

Hoppas innerligt någon kan hjälpa mig!

• Svar på tråden Festlokal Linköping - Motala?
  • mysan33

hejsan. testa med kaga bygdegård. de har en bra lokal och kök o sånt. kan inte numret men googla på det.=)

• Jessika81

Hällagården i Borensberg?

• Silverglitter

Mysan: Kaga bygdegård ska jag kolla upp! Har hört om den förut men nästan ratat den pga att vi nog inte kommer gifta oss i Kaga kyrka. Men vi får kanske tänka om :)

Jessika: På Hällagården tror jag man måste sluta festen kl 01.00, annars hade det varit en jättebra lokal. Man får vad jag förstår vara kvar i lokalen men inte störa, dvs musiken måste stängas av kl 01.

• mysan33

ni behöver ju inte gifta er i kagakyrka bara för att ni har bygdegården. vi gifter oss i vretakloster och har festen i ljugsbro folketspark. vreta är en fin kyrka och omgivningarna är fina för fotografering=)

• Silverglitter

Mysan: Nej, jag vet, det är nog mer bara jag själv som tänkt att det är mer naturligt att gifta sig i Kaga k:a om man har festen i bygdegården. Blir ju enklare för gästerna att slippa transportera sig mellan kyrkan och festlokalen och sånt.

Ja, Vreta Kloster kyrka är fin, med fina omgivningar. Nära till kanalen också om man vill ta bilder där. När gifter ni er? 

Swee: Får man ta med egen mat (catering) och dricka i Brunnebyhallen?

• swee1

Japp, men man kan catera från Restaurang Bettina i samma byggnad. Då ingår porslin, dukar och ljus. Vi gör så, och fixar egen dricka. Vi gifter oss inte i Brunneby kyrka som finns bredvid, eftersom vi gifter oss borgerligt, men det hade varit smidigt om man hade tillhört i kyrkan.

• Silverglitter

Det låter ju bra, för vi är lite sugna på Brunneby kyrka. Men jag trodde att dom bara hade restaurangen att ha fest i (eller rättare sagt att den tillhörde restaurangen), och vi vill ju ha egen dricka och helst egen mat. Vad kostar det att hyra brunnebyhallen? När ska ni gifta er?

• swee1

2000 kr betalar vi för hallen, vet inte om priset är samma om man inte tar maten från Bettina. 25.9 blir det .)   

• mysan33

hejsan vi gifter oss 4/6 -11

• Bobby

Borghamn är fint på sommaren - http://www.borghamn.com/ - nära till vatten och tillgång till övernattning på vandrarhemmet.

Läkarsällskapets hus - http://www.albatrossab.se - om det skall vara i stadsmiljö med bra parkeringsmöjligheter

Brunneby som många redan nämnt är ju bra om man är många...lokalen är ganska stor.

Sörstad ligger bra och är väldigt trevligt - http://www.sorstad.se/

I Motala finns ju alla båtklubbars klubbhus som inte är så dyra att hyra.

I gamla Linköping så finns ju både Wärdshuset och Mjellerumsgården att hyra. Det går även att vigas i kapellet där!

Hoppas att dessa kan vara till någon hjälp...eller säg till så kan jag krama fram fler...

• JT2010

Vi hade festen i Folkets park i Ljungsbro och det var lagpm för ca 100 pers som vi var men 70 kan bli bra ändå. Dit får man ta med egen catering och allt sånt :)

• Silverglitter

Swee: Då får du berätta sen hur maten och allt var! :)  2000 kr kändes ju som ett väldigt bra pris. Ska verkligen kolla upp brunnebyhallen.

Bobby: Många förslag!
    Borghamn ska jag kolla upp.

Läkarsällskapet, får man ta med egen dryck dit?
    Sörstad får man väl inte ha med egen dryck?

Varken MSS eller MSK:s klubbhus är tillräckligt stora tyvärr. Möjligtvis att vi skulle kunna trycka in alla på MSK, men jag tror att det blir för litet.

Mjellerumsgården stänger kl 01.00, så det går bort.
    I Barkmanska valven i Wärdshuset får man bara vara 50 personer, och på själva värdshuset får man ju inte ta med egen dryck.

JT2010: Ljungsbro folkets park är vi helt enkelt inte så sugna på av olika anledningar.

Fortsätt gärna komma med fler förslag! Trodde aldrig det skulle vara så svårt med festlokaler...

• uppochhoppa

Har ni kollat Ekenäs slott!? Det ligger väl lite söder om kanske. Middagslokal rymmer 70, man kan ha vigsel inne på slottet o promenera till festlokalen, 150 meter, egen mat i dryck ok! Passar bra på sommaren!

• fibobs

Bjärka Säby...fint, egen dryck, övernattning.....och vilket mysigt ställe!!

• Silverglitter

Uppochhoppa: Ekenäs slott är ju häftigt. Det kanske vi borde kolla upp. Är ju lite mer söder om Lkpg som sagt, men känns ändå ok.

Fibos: Bjärka säby är fint! Men vi känner att det ligger i fel liksom. Vi har ingen anknytning ditåt, så vi känner oss mer hemma norr om Linköping och runt Motala. Eller möjligtvis utåt kusten och St Anna.

Svar på tråden Festlokal Linköping - Motala?