• AnnC81

    Boråsbrudar 2011

    Då var det dags att Boråsbrudar som gifter sig 2011 får en egen tråd! :) 


    21 maj är det dags för oss. När är det dags för er? 


    21 maj 2011
  • Svar på tråden Boråsbrudar 2011
  • AnnC81
    Fossing77 skrev 2011-02-01 11:24:31 följande:
    Ah! Min make up-artist är min lillasysters kompis, hon är utbildad och superduktig. Pratade med henne om håret och hon testar gärna om vi kan hitta på nåt med det oxå. I förväg då, så vi inte står där på dagen i panik ;) Naglarna har jag kompis som kan fixa med, om jag nu gör så mycket med dem vill säga.
    Låter som en bra plan! :)
    21 maj 2011
  • Fossing77
    Piilan skrev 2011-02-01 11:22:55 följande:
    Var på bröllopsmässa på regementet i söndags och då var salong karma där de verkade duktiga men annars är salong zakzendor (osäker på stavningen) väldigt duktiga och prisvärda! skulle satt upp mitt hår där om inte kompisen kunde! Nån som har tips på fina fotograferingsplatser? Vi skulle varit vid bisters sjön men det går ju inte nu...
    va? bröllopsmässa? det missade jag!

    vi tänker försöka ta bilder ute, även om det e november ;) lite i stadsparken, kanske vid kyrkan eller så. annars blir det inomhusbilder där vi råkar vara, typ i kyrkan och så. vad tar zakzendos för frisyr?
  • Fossing77
    Piilan skrev 2011-02-03 11:39:57 följande:
    De tog ca 2000 men då har jag långt och tjockt hår!
    Samma här.. .har hår nog för 4.... suck! ;)
  • chriss82

    Så roligt att läsa om alla som kommit igång ordentligt =)

    Lägesrapport här hemma:
    Har bestämt att jag ska få min klänning sydd av en sömmerska. Hon är väldigt duktig och det måste inte bli så dyrt. Helt upp till mig vilka tyger jag använder. Fast jag ska kolla en sista gång i Gbg nästa helg.

    Nästa helg ska jag till göteborg och köpa mina ringar. Har två jag velar mellan, så mamma o syster ska få hjälpa mig med det svåra beslutet. Affären har erbjudande på min favvoring till 14/2 + att de hade en jättefin ring till på erbjudande, så passar på.

    På lördag har jag samlat några vänner, för då ska inbjudningarna bli klara. Sen skickas de nästa vecka.

    Tårta och blommor är nästa sak att ta tag i.

    Mycket har hänt senaste tiden. Har fått nytt jobb, och vi har köpt HUS!!!! Helt galet att allt kommer på samma gång. Läser även en kurs på högskolan, samtidigt som jag jobbar 100 %. Puh....

  • chriss82

    Glömde skriva att vi inte får den präst vi önskat. Blev lite ledsen för det. Han ringde precis att han inte kunde. Nu får vi en jag aldrig hört talas om innan. Men får hoppas hon är bra.....

  • chriss82

    Nu är äntligen inbjudningarna utskickade. Fått flera positiva sms o samtal, som tycker det ska bli superkul att gå på bröllop.
    Beställde ringen i lördags. Byter till vitguld. Det blir en slät ring som förlovningsring och vigselringen är den till vänster. (Med diamanten som "står ut" lite... Känns jättebra!



    Hur går det för er andra?

  • AnnC81
    chriss82 skrev 2011-02-16 20:28:02 följande:
    Nu är äntligen inbjudningarna utskickade. Fått flera positiva sms o samtal, som tycker det ska bli superkul att gå på bröllop.
    Beställde ringen i lördags. Byter till vitguld. Det blir en slät ring som förlovningsring och vigselringen är den till vänster. (Med diamanten som "står ut" lite... Känns jättebra!



    Hur går det för er andra?
    Härligt, och skitsnygg ring!!
    Vi har också fått massa positiva kommentarer om bröllopet efter att inbjudningarna skickades ut och det känns verkligen jättekul :)
    Grattis till huset förresten! Var det budgivning? Känns inte som husen går upp så mycket nu, eller har jag fel? (jag har inte stenkoll men får den känslan) Det är ju positivt för er om ni fick bra pris isf menar jag, vi köpte vårt för 1½ år sedan och då var det tyvärr alldeles för många som ville ha hus :P

    Jag provade ju frisyrer förra veckan, så nu har jag bestämt hur jag ska ha. Det var ovant att vara så fin i håret, men det kändes bra och roligt ;) Provade även klänningen ytterligare en gång. Har gått ner 7 kg sedan jag köpte den och den sitter mycket mycket bättre nu även om den satt ok för 7 kg sedan också. Men nu känns det verkligen kanon! Hade möte med Gullkragen i tisdags och diskuterade tårta, ska få ytterligare smakprover nästa vecka. De verkar verkligen vara skitbra att ha att göra med. Tre månader och 4 dagar kvar här nu...
    21 maj 2011
Svar på tråden Boråsbrudar 2011