• passionsblomman

    I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

    Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

    Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

    Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

    Ros

    "Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

    Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Aleta
    Hvidbrud skrev 2010-09-03 17:36:18 följande:
    www.youtube.com/watch underbar!
    Haha, han kan verkligen dansa, jag har sett den förut och som tur var har en del av kommentarerna tagits bort, en del människor är så dumma! Nu är det i alla fall bara filk som klagar på att han har blöjor på sig (de har förmodligen inga gena barn.)
  • Heloise

    Hello!
    Hoppas ni har fått i er både vin och pizza

    Jag är på jobbet, med världens dunderförkylning, kan tillägga att hade det inte varit svärmor som ägde butiken( iaf halva) så hade jag aldrig gått till jobbet idag, men det fanns ingen som kunde jobba för mig och då hade svärmor åkt på att jobba hela dagen, det kan jag inte med!

    Jag blir själv framtills inatt, Panzer är med polarna på sverige-ungern på råsunda och beräknas inte komma hem förrens sent i natt. Tänkte kolla på en riktig snyftfilm och käka chokladpudding, var inspirerad av dig blomman

    Jag vill ju att vi ska dra iväg en weekend innan magen får flygförbud, helst vill jag åka till Prag, men Rom är trevligt på hösten med och där finns så mkt att se, även fast ajg varit där flera gånger. Däremot är frågan hur mkt jag orkar gå om typ 1 månad? Kanske ska haka på er Aleta det verkar ju bra om de gillar gravida

    Nu måste jag gå och lyfta lite banankartonger och fylla på mjölk innan jag äntligen får gå hem. Jobbar hela helgen Jag hatar verkligen att jobba helg speciellt när jag är sjuk, men det är för mkt pengar, ajg har itne råd att vara hemma

    Daa, ja om du blir beviljad så får du ett papper som heter begäran om havandeskapspenning.

  • passionsblomman

    Heloise, typiskt med förkylning! *stackars*

    Jag har just kommit hem fråbn vår ICA, efter att ha fyllt korgen med sådant JAG gillar och tänker äta nu när de andra är borta. Så nu blir det kroppkakor ena dagen och Isterband den andra. Och marmelad på min macka-NEEJ! Fasen! Jag glömde Åseda Gräddost! *noterar inför morgondagen*

    Och så smågodis-bara mina sorter, och så köpte jag filmer, ni vet, två för 99. Rikitga -och säkert usla-as-långa filmatiseringar av romaner i tantgenren som "Inte för vinnings skull" Barbara Taylor Bradfordo och"Jewels" (Danielle Steele), men också Coco Chanel-she conquered with style och Maria Larssons eviga ögonblick.

    Och så köpte jag Roslund och Hellströms "tre sekunder" på pocket, så nu ni, nu har jag laddat upp!

  • Heloise

     


    passionsblomman skrev 2010-09-03 19:22:03 följande:
    Heloise, typiskt med förkylning! *stackars*Jag har just kommit hem fråbn vår ICA, efter att ha fyllt korgen med sådant JAG gillar och tänker äta nu när de andra är borta. Så nu blir det kroppkakor ena dagen och Isterband den andra. Och marmelad på min macka-NEEJ! Fasen! Jag glömde Åseda Gräddost! *noterar inför morgondagen*Och så smågodis-bara mina sorter, och så köpte jag filmer, ni vet, två för 99. Rikitga -och säkert usla-as-långa filmatiseringar av romaner i tantgenren som "Inte för vinnings skull" Barbara Taylor Bradfordo och"Jewels" (Danielle Steele), men också Coco Chanel-she conquered with style och Maria Larssons eviga ögonblick.Och så köpte jag Roslund och Hellströms "tre sekunder" på pocket, så nu ni, nu har jag laddat upp!

    Åh isterband mmmmmmm, du borde prova isterband ala Charlotte( min mamma) snitta dem på mitten och lägg dem i en form, fyll snittet( mer täck över 2 sammanhängande halvor) med en mix av hackad rödlök, hackade rödbetor och hackad smörgårsgurka/ äpple. In  i ugnen typ 20 min på 200grader tills de ser klara ut. Helt ljuvligt!

  • passionsblomman

    Hörru, det tror jag baske mig jag ska göra. Imorgon.

    Jag har hört dig lovprisa dem förr, och tänkt att detta ju måste testas. vad käkar man till dem då´rå?

  • Heloise

     


    passionsblomman skrev 2010-09-03 19:22:03 följande:
    Heloise, typiskt med förkylning! *stackars*Jag har just kommit hem fråbn vår ICA, efter att ha fyllt korgen med sådant JAG gillar och tänker äta nu när de andra är borta. Så nu blir det kroppkakor ena dagen och Isterband den andra. Och marmelad på min macka-NEEJ! Fasen! Jag glömde Åseda Gräddost! *noterar inför morgondagen*Och så smågodis-bara mina sorter, och så köpte jag filmer, ni vet, två för 99. Rikitga -och säkert usla-as-långa filmatiseringar av romaner i tantgenren som "Inte för vinnings skull" Barbara Taylor Bradfordo och"Jewels" (Danielle Steele), men också Coco Chanel-she conquered with style och Maria Larssons eviga ögonblick.Och så köpte jag Roslund och Hellströms "tre sekunder" på pocket, så nu ni, nu har jag laddat upp!

    Väntar med spänning på vad du tycker om den senaste Roslund Hellströms bok, jag har läst flera av deras böcker och kan inte riktigt bestämma mig för vad jag tycker, å ena sidan är det intressanta ämnen, men å andra sidan, jag vet inte, jag klickar inte med deras språk, deras berättarstil. Men skam den som ger sig

    Jag såg en sådan där usel film idag, en filmatisering av en Nora Roberts bok, den var förhållandevis bra, fyllde helt klart sitt syfte med hjärndöd avkoppling!
    I kväll blir det Remember Me, för min del.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans