• Idli

    24 juli närmar sig med stormsteg

    Tänka sig att jag för ett halvår sen längtade så efter den här dagen och nu känns det ibland som om den står och flåsar mig i nacken. Åhhh vad jag börjar bli nervös och smått stressad utav det hela. Imorgon ska jag och min kära lillasyster ut på stan för att ordna dom sista detaljerna. Är det någon mer som det snart är dags för och det pirrar lite extra i maggropen just nu...=)

    Längtar så efter att få stiga in i kyrkan med min älskade och få bli hans hustru. Efter mycket planerande och petande så tror jag att den här dagen kommer att bli perfekt.

  • Svar på tråden 24 juli närmar sig med stormsteg
  • Dolly84

    Jag kollar också väderprognosen heeela tiden... :) Just nu ser det "sådär" ut för oss, men de kan ju faktiskt inte veta förrän några dagar innan. Ändå kan man inte låta bli att titta!

    Jobbar sista dagen ikväll, sen kommer jag bara att ha fokus på bröllopet. Min svägerska gjorde klart placeringskorten igår, snabbt gick det också. Hon är verkligen guld värd! Det var nåt jag ororade mig för, eftersom jag skulle ha gjort dem själv.

    Nästa vecka är som sagt fullspäckad och jag ska hinna gå ut och dricka några glas vin med min bästa väninna också mitt i allt, men det känns som ett måste och är säkert bra för nerverna :)

  • rosesarered

    Åh väderprognoser,


    var kollar ni dem? vi gifter oss utomhus, gulp.. Vore ju typiskt om det regnade just den dagen, efter flera veckors fint väder.


    Vad skönt att få hjälp med sånt Dolly. Hade gärna själv tagit emot sånt mera.


    Idli, håller tummarna för att din dotter blir bättre. Skönt att ha buketten färdig! Jag unnade mig också en ansiktsbehandling i onsdags, mycket avslappnande.


    Jag har haft en helt fullspäckad vecka. Hämtat mannens kläder, köpt vattendunkar till lokalen, elgrejer till utomhusvigseln, snacks till kvällen, alkoholfri dryck, dryck från systemet etc. Helt galna dagar ju!


    Idag är sambon borta på annat upptåg och jag tänkte skriva ut klart festprogrammen, göra lite pysselgrejer och försöka bara "vila up mig". Tyvärr har jag fått lite ont i halsen, vilket brukar vara startskottet för en förkylning för min del.


    har ni några scheman för dagen ni vill dela med er av? hmm, tänker nog starta en ny tråd tror jag.

  • Idli

    Jag tittar väderprognoserna på klart.se och smhi:s websida. Ser ut att kunna bli fint väder men det ser ju dock ut att regna ganska mycket här under veckan istället.

    Ja snacks vore ju inte fel nej. Gubben ska iväg och köpa den alkoholfriadrycken nu under veckan så han får nog slänga med lite snacks samtidigt. Hela fredagen kommer gå åt att ordna med pynt av lokalen och fixa i ordning maten. I bygdegården där vi ska vara och ha festen har ett helt nytt resturangkök typ. Vi kan göra allt där dagen innan. Min vännina ska göra tårtan och hon ska också vara där dagen innan och göra klart den.

  • rosesarered

    Tack! Tyvärr så ser det ut som att det blir regn precis när vår vigsel är, iaf enligt klart.se. Fan


    Vi köpte lite chips och salta pinnar. Inte överdrivet mycket, folk är säkert mätta ändå men om man råkar bli lite sugen på nåt framåt natten. 


    Vi kommer också att pynta och göra dukningen på fredagen. Vet inte alls hur många timmar det kan tänkas ta..


     

  • Dolly84

    Väderprognosen kommer att hinna att ändra sig flera gånger! Ska försöka låta bli att kolla mer nu. Jag brukar iallafall gå in på smhi.se

  • MrsPingla

    Hej alla!

    Vi gifter oss också 24 juli, bara en vecka kvar idag :D
    Vi gifter oss också utomhus, håller tummen för sol, annars vet jag inte vad vi gör. Vad har vi för plan B om det värsta skulle hända? :/

  • Dolly84

     


    MrsPingla skrev 2010-07-17 15:57:45 följande:
    Hej alla!Vi gifter oss också 24 juli, bara en vecka kvar idag :DVi gifter oss också utomhus, håller tummen för sol, annars vet jag inte vad vi gör. Vad har vi för plan B om det värsta skulle hända? :/

    Kanske hyra ett tält?

    Om en vecka idag vaknar vi upp som gifta! Kan inte förstå det :)

  • Dolly84

    Ohhh... nu står det att det ska spöregna när vi gifter oss! Hoppas hoppas hoppas att det ändras...

  • Idli

    Nej men gör det.. usch det tycker vi inte om alls. Har varit och skämt bort mig idag med en ansiktsbehandling och köpt allt smink jag ska ha på bröllopet. Är sååå nöjd. Fick ett infall och ville ha fina höga silverkandelabrar vid honnörsbordet. Har ju sett sånna överallt. Men nu när jag skulle köpa två stycken fanns det inga någonstans. Jag blev sådär lagomt sur bara för att man får en bild i huvudet på hur det ska se ut. Men det fick bli en kompromiss och jag är helnöjd.

    Idag har hjärtat rusat lite extra på bara tanken att snart är vi där. Jag jobbar nu tisdag, halva onsdag och torsdag så veckan kommer bara försvinna iväg.

    Hur känns det för er övriga?

  • Dolly84

    Jag var och satte i löshåret idag! Är sjukt nöjd och känner mig så snygg! Kan knappt äta längre pga nervositeten, inte bra. Vi fick även våran första bröllopsgåva från vänner som för tillfället bor i Japan :) Nu känns allt på riktigt...

  • rosesarered

    Jag känner mig trött  


    Vi har ju en väldigt ovanlig lokal där vi gör otroligt mycket jobb själva och tyvärr så blir det en hel del såhär de sista dagarna. Tänk er "vårt bröllop i era händer" så vet ni vad jag menar.


    Så vi är ute i lokalen och fixar hela dagarna, ute hos mina blivande svärisar. Igår när vi äntligen nästan var hemma klockan halv elva på kvällen efter en heldag kom vi på att vi glömt min väska med nyckeln vid festlokalen. Det var bara att åka dit igen, en resa på tjugo minuter, så vi var hemma halv tolv istället..


    Jag försöker njuta av tiden som är kvar, men det är svårt om man har lätt för att stressa upp sig som jag har.


    Kände mig väldigt nervös i helgen men nu är jag mest koncentrerad på allt som ska göras innan men visst känns det verkligare och verkligare.

  • Dolly84

    Jag har också lätt för att stressa upp mig. Stressen och nervositeten har tagit mig ordentligt nu. Kunde inte somna igår, tog flera timmar och nu har jag bara sovit några få timmar totalt. Kan inte sova! Är riktigt trött och vill bara känna mig utvilad så att jag kan njuta av de sista förberedelserna. Någon som har nåt tips på hur man ska kunna varva ner?

  • Idli

    Fyyy vad trött jag är. Har precis gjort klart alla bordsplaceringar. Har även börjat vika servetter så jag slipper stå och vika ca 100st på fredag. Kom till ca 30 innan mina händer började värka. Jag är bara sådär lagomt hispig nu innan. Har tusen saker som flyger runt i skallen och jag vill bara vara där nu så det kan bli överstökat.

    Det ska bli jättekul men det känns som om det där rosa molnet man klivit på har skingrats en hel del och välkommen till verkligheten. Ska införskaffa all alkolholfri dryck imorgon plus kaffe som jag så smidigt nästan glömt bort. Ska nog in och kolla efter någon mer flaska champange så jag slipper oroamig att det inte ska räcka.

    Bara nojor just nu. Men en sak är bra, vi fick nyckeln till lokalen idag så vi startar nog redan imorgon med att iordningställa allting.

  • Dolly84

    Nu är det bara två dagar kvar!! Idag ska jag förlänga naglarna, hämta dukningen från cateringfirman och handla mer vin, göra klart festprogrammen, träna på valsen och göra en låtlista till dj:n... Fullt upp. Igår var vi på vigselrepetition, verklighetskänsla...

    Hur går det för er andra? :)

  • Idli

    Då var helgen över och nu har vi alla blivit fruar. Hoppas att era bröllopsdagar varit lika perfekta som min var. Kliver ännu omkring på ett rosa moln utav lycka över hu bra allting blev. Nu är man fru Hultstrand.

Svar på tråden 24 juli närmar sig med stormsteg