• Korallbruden

    Det var så underbart roligt att gifta sig

    Vaknade tidigt med vetskapen om att "rätt"  dag hade infunnits sig ÄNTLIGEN..


    Pussade stora kärleken godmorgon. Han mysa lite grann innan det var dags att börja fixa med sista slutdetaljerna... Kl 8:50 stod jag utanför Rinkebytorgs dam och herrfrisering med jätteslöjan och väntade. Hade ju bokat tid till 9:00... dom öppnade kl 9 men min frisör Fadi fanns inte på plats! Han hade försovet sig och dök upp en halvtimme senare. Hann bli en riktigt sarkastisk bridezilla under den halvtimmen . Tycker det är roligt att ge kunniga krativa personer fria händer så Fadi fick designa upp en frisyr efter min hårblomma och det gjorde han mycket bra. Tärnorna började dyka upp och vi avlöste varandra med hår och smink. Hemma hade vardagsrummet förvandlas till en sminkstudio och underbara Thomas från Lancomê var inhyrd till min stora lycka.... Thomas tog fram trollspöt och förvandlade oss till ett gäng snyggingar. Detta på sitt vanliga glada possetiva sätt. Tack snälla Thomas! Jag lagde lunch till gänget och champange buffén var redan framställd. Efter vi ätit så var det dags för att sätta på fina klänningarna. Mina tärnor såg tjusiga ut och jag fick gott om hjälp att ta mig i min Garamaj Gloria. 


    En av mina tärnor var urgullig och körde oss. Vi vinkade av Thomas vid tunnelbanan och sedan var det raka vägen till kyrkan. När vi tog sista svängarna in  mot den så började det kännas i magen....


    Vid Låssa kyrka fick vi gömma oss i ett litet rött hus och där började preppningen av  vatten och druvsocker. Det var ca 30 grader ute och känslan av att det började bli varmt i klänningen började göra sig påmind...


    Träffade min finaste utanför kyrkan och han var så snygg i sin frack... det blev många ååååå, pussande och gullande...behöver jag säga att det fortsatte att pirra i magen med fanns också vår fotograf Linda från Lindisima.


    Vår coola präst Annette tittade ut och undrarde om vi skulle starta och vi började höra tonerna av Me and you





    Vilken otrolig känsla att gå in i kyrkan med min älskling och se alla fina vänner. Erkänner gladeligen en och annan tår i ögonvrån


    Underbara Elin från vår Stockholmstråd var urgullig och sjöng "Sång till friheten" otroligt fint och då var det nya tårar i ögonvrån.


    Både min make och jag är två peroner med väldigt mycket skratt, energi och fart på och vi ville inte ha en så tung och traditionel vigsel. vi hade bett om att få psalm 235 och prästen berättade att vi hade en massa roliga minnen av sången och att den gick att tolka som en glad kärlekslåt, om man vill.  Ni skulle hört skratten i kyrkan när alla i sann Christer Sjögren anda rockade loss med kantorn i "Pärleporten" Underbart! Har aldrig hört en församling sjunga så mycket .


    Löftena gick bra och vi tackade jag till varandra. Jag lyckades till och säga " Ja tack! hemst gärna! AGR i hela kyrkan!


    Tärnan Anneli, bestman Magnus läste dikter och prästen höll ett kalsbra vigseltal. Kram och tack till er alla!


    Sedan var det dags för utgångsmusik men först foto vid altaret! Tina Turners:   




    gick igång och i tågade ut lyckligare än någonsin! 


    Vill ni se en smakbit av bilderna från vår vigsel så har vår härliga fotoraf lagt ut bilder på sin blogg


     


     


     


     


     


     


     


    Vår stora dag =3 juli 2010http://www.lindisima.se/
  • Svar på tråden Det var så underbart roligt att gifta sig
  • Korallbruden

    Vad alla är gulliga <3


    Lyckades komma åt fel knapp så stavingsfunktionen som skulle göras inte blev av... men, men...trött, slutkörd brud har inte hjärnan på kopplad alltid...


  • Kärleken9

    Korallis: UNDERBARA BILDER! Så himla fina ni var! Stort grattis! <3

  • Bride in leather
    Gorgeousnes skrev 2010-07-06 21:53:35 följande:
    Hittade cgi.ebay.com/Mindy-Weiss-Do-Blue-Rhinestone-S... Jag får nog göra mina egna. Vill ha dom i rosa och min prinsessa vill ha att det står på hennes skor " me too". Panduro next eller Biltema såg att dom hade sånt med haha.
    Biltema tom:)hehe

    Nåja det är ju någonting blått;)

  • Gorgeousnes

    Det har du rätt i något blått. Den hade jag helt glömt bort. Har inte kommit dit än. Letar fortfarande festlokal. Å har då definitivt ingen klänning. Äsch bara två månader kvar. Inbjudningar ska man också skicka har jag hört.

  • Korallbruden
    iregnet2010 skrev 2010-07-06 22:36:03 följande:
    hurra för dig korrallis!
    Vi ser fram emot ditt underbar bröllop i helgen och kommer att spöka fram till dess att vi får se bilder Kram vännen!
  • Bride in leather
    Gorgeousnes skrev 2010-07-06 22:35:12 följande:
    Det har du rätt i något blått. Den hade jag helt glömt bort. Har inte kommit dit än. Letar fortfarande festlokal. Å har då definitivt ingen klänning. Äsch bara två månader kvar. Inbjudningar ska man också skicka har jag hört.
    Ja skicka ut dem nu:)
  • Gorgeousnes
    Bride in leather skrev 2010-07-07 08:38:09 följande:
    Ja skicka ut dem nu:)
    Har ingen festlokal än. Sa till min sambo igår att i allra värsta fall får vi ha en vigsel som sänds på nätet och festen sedan.
Svar på tråden Det var så underbart roligt att gifta sig