• andbeyond

    I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...

    Här är ännu ett mysigt ställe där vi kan sätta oss i ringen och ta varandra i hand. Glad eller ledsen, dag eller natt så finns vi här


    Läsning sker på egen risk. Vi undviker då inte diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara en aning privat.

    Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.


    Tråden har nu fått en hel del trådbebisar jollrandes i hörnen till vår stora glädje

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3672148.html


     

  • Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...
  • passionsblomman

     


    Ninnnis skrev 2010-06-01 14:47:36 följande:
    Vilken fin present, Blommis!

    En alldeles underbar present! Vi brukar inte ta i så väldigt med detta med mors och farsdagarna, men det känns väldigt speciellt att få plantera just detta precis den här våren. Nu måste jag bo här tills jag dör...

  • lanovia 08

    Tittar bara in lite snabbt och vinkar till alla.
    Fy bövelen vilken stressig dag. Maken skall till oslo och jobba, jag och E skall åka med´- vi tänkte slå två flugor i en smäll och hälsa på hans släktingar. Dit skulle vi ändå någon gång i vår/sommar så då kan vi ju passa på nu när vi får betalt av jobbet för att köra bilen.
    Men mannen jobbar idag och alltså föll det på min lott att packa och fixa. Pjuh! Men nu är jag så gott som klar och vi kan åka direkt när han kommer hem vilket vi måste för att hinna med en sak på vägen. Tur att e har varit på det sovhumör idag.

    Kram till alla! Jag skall försöka få tillgång till dator under tiden.

  • Fru sy

    Blomman: UNderbart present, de är så fina! Är också lite sugen på en sådan.  Vi gav bort en magnolia i bröllopspresent förra våren, då var tanken att den skulle blomma vid deras bröllopsdag varje vår... den blommade tydligen fint iår

    Själva förlovade vi oss på morsdag för 5 år sedan, så i lördags firade vi 5 år som förlovade. Funderar nu på varför vi valde morsdag det året, inträffar ju inte på samma datum men i år var det riktigt nära...  

  • Fru sy

     


    lanovia 08 skrev 2010-06-01 16:32:07 följande:
    Tittar bara in lite snabbt och vinkar till alla.Fy bövelen vilken stressig dag. Maken skall till oslo och jobba, jag och E skall åka med´- vi tänkte slå två flugor i en smäll och hälsa på hans släktingar. Dit skulle vi ändå någon gång i vår/sommar så då kan vi ju passa på nu när vi får betalt av jobbet för att köra bilen. Men mannen jobbar idag och alltså föll det på min lott att packa och fixa. Pjuh! Men nu är jag så gott som klar och vi kan åka direkt när han kommer hem vilket vi måste för att hinna med en sak på vägen. Tur att e har varit på det sovhumör idag. Kram till alla! Jag skall försöka få tillgång till dator under tiden.

    Hoppas ni får det riktigt härligt i Oslo Lanovia!! Duktigt av E att pricka in en "sovhumörs-dag" när hennes mamma behöver det

  • Ninnnis

    Eftersom övriga landet verkar ha haft sommarväder i dag kan jag korrigera min uppgift ovan till 11 grader och regn, hela dagen. Promenaden med första väninnan blev inomhus, på IKEA

    Nu ska jag krypa ner i sängen och läsa Rebus tills jag somnar

  • passionsblomman

    Ninnis, vi har haft svinkallt och värsta blåsvädret så jag vägrade gå ut. och fick lov att elda i pannan för att få lite ombonat härinne. Det blir visst bättre imorgon. Hoppas de har rätt...Jag hade lånkalsongerna på under varselbrallorna när jag plockade kvällens 62 sniglar. Första juni!

Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...