• andbeyond

    I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...

    Här är ännu ett mysigt ställe där vi kan sätta oss i ringen och ta varandra i hand. Glad eller ledsen, dag eller natt så finns vi här


    Läsning sker på egen risk. Vi undviker då inte diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara en aning privat.

    Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.


    Tråden har nu fått en hel del trådbebisar jollrandes i hörnen till vår stora glädje

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3672148.html


     

  • Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...
  • Fru sy

    Har precis fått veta att vi har en elev på skolan som är smittad av tbc. Är det någon som har koll på vad det innebär? Tydligen kan man bli smittad nu men att det inte bryter ut förrens lång senare. Att jag funderar beror så ju att vi är i den situationen vi är och att det känns dumt att påbörja stimuleringen om man är smittad... samtidigt läste jag att man behandlar en gravid kvinna på precis samma sätt som man behandlar en icke gravid, så då borde det väl inte vara någon fara... eller skall man testa sig? Kanske skall ringa och prata med kliniken eller förstorar jag bara upp allt nu eftersom jag känner att jag inte har någon koll alls?!?

  • Fru sy

    *Vinkar till Ingis innan det är dags att springa på lektion igen*

  • ingenjörsbruden

     


    Fru sy skrev 2010-06-01 10:26:51 följande:
    *Vinkar till Ingis innan det är dags att springa på lektion igen*

    *vinkar tillbax*

    Har ingen aning om det där med tbc....

  • Ninnnis

     


    ingenjörsbruden skrev 2010-06-01 10:20:19 följande:
      Bara bra! Sitter o längtar efter besök... *viftar med ögonfransar för glatta livet*

    Oohh! Ska vi fika snart? *fattar vinken*

    Nej förresten, dricka vin var det ju!

  • Daa

    Åååh, så härligt! Nu blev jag sådär gråtmilt glad igen. Hakar på i skålen för Svenssonlivet i allmänhet, herr och fru Ninnis i synnerhet. {#lang_emotions_cheers}


    Ninnnis skrev 2010-06-01 09:04:47 följande:
    Så efter drygt 11 år tillsammans ser jag fram emot att för första gången leva ett normalt svenssonliv där vi äter middag tillsammans, pratar om vardagligheter, gnabbar om småsaker, påminner varandra att ta med matlådan, lyxar till det med finmiddag mitt i veckan och framför allt delar vardagen och somnar och vaknar i vår gemensamma säng varje natt...  

     

  • Daa


    ingenjörsbruden skrev 2010-06-01 10:11:39 följande:
    Ngt litet att äta=fyra rätters......ovanligt med så mkt mat.....annars brukar man ju alltid bli förvånad på andra hållet....."eeehh är det här huvudrätten? Jag som trodde någon spillt på tallriken...."

    Inte för att rätterna var så stora att man blev våldsamt mätt...

    Kul att höra av dig, Ingis.
    Vill du får du gärna hjälpa oss att måla huset. Ta med busan och kom upp, så kan jag leka med henne under tiden.
    *kramar*

  • Daa

    Fru Sy: skönt att det känns bra med läkaren och att proverna ser bra ut.

    När jag ställdes inför valet att vaccinera mig mot tbc eller inte (skulle åka till ett ställe där det förekommer en del) fick jag veta att det ska mycket till innan man blir smittad. I princip sova i samma rum som någon som är sjuk. Därför valde jag att inte vaccinera mig.
    Men ta och ring kliniken, tycker jag.

  • passionsblomman

    Här är jag!

    Fru Sy, först och främst: GRATTIS till en bra läkare! Var jäkligt rädd om henne och tacksam! Man kan råka på stolpskott av oanade dimensioner i den här karusellen, och DET tar på hoppet och ens mentala styrka kan jag lova.
    Tycker 2 år från utredniing låter ganska rätt om amn ser till att flera säkert har stora problem och får gå vidare till IVF, ISCI, Äggdonation och allt mäjligt. Räknas alla de in så blir säkert snittet ungefär så. Även om väntan är lång när man är i processen så är det samtidigt så att "vips" har flera månader gått åt bara mellan två IVF-försök liksom, så det är nog så.
    TBC-vi hade ett fall av en insjuknad flicka i sonens förra skola. Det blev provtagning för alla i hennes klass två gånger under en viss tid. Vi fick komma på stormöte där Sveriges duktigaste på området förkalrade och berättade och svarade på frågor.
    Du ska inte astå någon behandling på grund av detta vännen! Risken att du som vuxen smittas om du inte haft närkontakt med henne så salivdroppar kunnat komma från henne och du andats in dem, är minimal.
    Men er skola bör verkligen ha ett info-möte för alla föräldrar och personal, för sådant här är skrämmande och rör upp massor av tankar och frågor och det kan dessutom bli rena mardrömmen för det smittade n´barnet och familjen iafll man inte lyckas få ut ett sansat budskap till omgivningen.

Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...