• andbeyond

    I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...

    Här är ännu ett mysigt ställe där vi kan sätta oss i ringen och ta varandra i hand. Glad eller ledsen, dag eller natt så finns vi här


    Läsning sker på egen risk. Vi undviker då inte diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara en aning privat.

    Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.


    Tråden har nu fått en hel del trådbebisar jollrandes i hörnen till vår stora glädje

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3672148.html


     

  • Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...
  • Fru sy

    Fru E: Många och stora kramar till dig!!

    Blomman: Vilka otäcka artiklar du hittat, mår så illa när jag läser om barnen. Hur kan man göra så mot sina barn...

    Sonja: Låter som du hade en härlig kväll igår! Hoppas att du inte är för trött idag utan att du orkar ha barnkalaset, och att det blir lyckat.

    Hvidis: hur mår din mage idag efter pizzan? Blev du riktigt dålig?

    Imorgon är det måndag och då skall vi påbörja utredningen, känns faktiskt bra nu... vill komma igång! Tror det blir pergotime och provera kombinerat... hoppas att det kommer funka. När jag läst och kollat runt tycker jag inte att det verkar som det hjälp med pergotime för så många men man får väl se... är ju inte säkert att de som det funkar för har skrivit massa inlägg. Någon av er som har något positivt att säga om pergotime, antingen som ni upplevt eller hört får ni gärna berätta...

  • passionsblomman

    Fru sy, det som är vitsen med Pergotime är ju att styra upp kroppen dels så att man faktiskt får ÄL och att den dessutom kommer under någotsånär regelbundhet. Och det fungerar ju.
    Det underlättar ju väsentligt både att försöka pricka ÄL om man vet när den inträffar (och inte som jag som annars får testa typ hela cykeln vilket blir helt ohållbart). Det är ju också en fördel om man inte alls har Äl att få hjälp så man ägglossar som man ska.
    Både äggproduktion och koll på ägglossnignen är tveklöst god hjälp på vägen. 

    Så, om man behöver hjälp med det ena eller andra eller båda de sakerna, så kan man ju aldrig i livet säga annat än att Pergotime hjälper. Min cykle styrs helt klart upp av preparatet och när vi gjorde alla de där inseminationerna var det ganska avgörande för att det skulle vara möjligt att genomföra.

    Sedan får man ju komma ihåg att ÄVEN den som har en regelbunden cykel och ägglossar varje månad som en klocka OCH har regelbundet sex runt ÄL OCH är i rätt ålder och allt annat funkar precis som det ska, kan det ju ändå ta det där helt normala året innan det blir plus. DEt är nog ganska skitviktigt att verkligen fatta det, annars blir det året bara ett enda jagande och varje månad man får vänta blir ett misslyckande. Helt i onödan. Sanningen är ju den att det inte är så stor procentchans man har varje månad.

  • Hvidbrud

    Fru sy: det är bättre nu! Helt farligt blev det inte, tack och lov! Matförgiftning är det värsta jag vet... Skönt att ni kommer igång med utredningen i morgon! Jag håller tummar och tår för er proces!

  • Hvidbrud

    Har varit hos kusinerna idag. Härligt härligt härligt! Var ute och fick i regnet och blästen och det var SKÖNT! Helt genomblåst blev jag! Gulltjejerna eskimåpussades och lekte fint. Busgrabbarna var så goa och brossan och frugan verkar ha det bra. Bra.

  • Fru sy

    Skönt att det inte blev så farligt Hvidis! Matförgiftning är riktigt läbbigt.

  • Fru sy

    Tack Blomman för dina ord, de är bra som vanligt. Det är klart jag måste få igång äl, bara att hoppas att det hjälper med det annars får vi ju gå vidare därifrån. Det jag kände efter att jag läst runt lite på olika forum var att det inte var någon mening att hoppas på att bli gravid när man äter dem utan att det bara är första steget. Men som du säger kan de ju ge ett plus, även om det tar tid och då måste man ju kunna hoppas.

  • Daa

    Fru E: ånej, inga såna tecken! Åh, så tråkigt. *tröstkramar*

    Fru Sy: lycka till idag. Hoppas på en bra början på en givande process.

    Kramar till alla.

  • Sonja68

    Hello!
    Kalaset gick bra, men helsike vad livlig grupp de däringa 5-åringarna på dagis !
    Killarna var mer vilda än tama...
    Men så söta och härliga ändå. Helt orädda och väldigt sociala.
    En fin grupp ändå. Men "ruschig".
    Vi var helt slut när de for hem!!
    Och K "small" i bilen på väg till mormor o morfar (vi skulle dit och gratulera på morsdag).
    Och storasyster T orkade bara med att arrangera två lekar, för de var så vilda och halva gänget sprang iväg och sket i lekarna
    Men nu har K fått ha sitt kalas och till nästa år ska vi nog inte bjuda så många.

  • Ninnnis

    Oj då Sonja, skönt att kalaset gick bra ändå och att det är över för den här gången

    Fru Sy, härligt att det äntligen händer något! Pergon styrde upp min oregelbundna cykel, så på det sättet fungerade den. Dessutom främjar/förstärker den ÄL, vilket borde öka chansen att lyckas. Jag håller tummarna för er!

    EA, har indianerna kommit för fullt?  *hoppashoppas inte*

    Hvidis, usch och fy för magsjuka! {#lang_emotions_throwup}


    Blommis, är ni i Sthlm nu? Är det idag ni ska till kliniken

    Daa, välkommen hem! Hoppas ni hade en trevlig helg, trots dåligt väder och illamående


       

Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...