• andbeyond

    I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...

    Här är ännu ett mysigt ställe där vi kan sätta oss i ringen och ta varandra i hand. Glad eller ledsen, dag eller natt så finns vi här


    Läsning sker på egen risk. Vi undviker då inte diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara en aning privat.

    Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.


    Tråden har nu fått en hel del trådbebisar jollrandes i hörnen till vår stora glädje

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3672148.html


     

  • Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...
  • Daa

    Utbudet är ju inte jättestort här i trakterna. Såhär står det på en hemsida (för en privat aktör): "Vi gör ultraljud enbart på medicinsk indikation." Oro lär ju knappas kvala in som medicinsk indikation.

  • passionsblomman

    Själv har jag pratat med kliniken alldeles precis och insett att jag virrat till det en aning. hade laddat för resa nu i helgen men det är ju fel tänkt. Jag ska börja testa för ÄL på dag 11 som är på fredag. När jag får så är det på tredje dagen efteråt som FET ska ske. Man vill ju hinna tina eskimån och se att den klarat sig också förstås.
    Alltså är det tidigast måndag som kan vara dagen D för oss.
     
    Jag hoppas måndag, för då råkar sambon dessutom vara ledig. Dessutom har sonen vare sig fotbollsträning eller match då OCh hans kompis är kvar i landet så han kunde sova över där en natt (vi tänkte åka själva och bara fram och tillbaka så sonen har ju noll ut av en heldag i bil med missad skola och allt)

  • Daa

    Oj. Det är ju på gång nu! *kniper ännu lite hårdare med tummarna*


    passionsblomman skrev 2010-05-24 12:25:08 följande:
    Själv har jag pratat med kliniken alldeles precis och insett att jag virrat till det en aning. hade laddat för resa nu i helgen men det är ju fel tänkt. Jag ska börja testa för ÄL på dag 11 som är på fredag. När jag får så är det på tredje dagen efteråt som FET ska ske. Man vill ju hinna tina eskimån och se att den klarat sig också förstås. Alltså är det tidigast måndag som kan vara dagen D för oss. Jag hoppas måndag, för då råkar sambon dessutom vara ledig. Dessutom har sonen vare sig fotbollsträning eller match då OCh hans kompis är kvar i landet så han kunde sova över där en natt (vi tänkte åka själva och bara fram och tillbaka så sonen har ju noll ut av en heldag i bil med missad skola och allt)

     

  • passionsblomman

     


    Daa skrev 2010-05-24 12:28:00 följande:
    Oj. Det är ju på gång nu! *kniper ännu lite hårdare med tummarna*  

    Ja hoppsan! Jag kom liksom också på det här nu!

  • Daa

    Loggar in med en snabb tanke som slog mig: finns det någon klinik i Stockholm som har helgöppet och som hypotetiskt sett skulle kunna tänka sig ta emot mig nu på lördag eller söndag?

  • passionsblomman

    Daa, inte Sophiahemmet iallafall, där får man inga VUL inför inseminarierna när de infaller på helgen.

    Shit, nu åskar det! *drar ur alla sladdar*

  • Fru sy

    Springer in och vinkar till alla. Det är ett högt tempo nu, både på jobbet och hemma så hinner inte mycket mer...

  • Leksi

    Vinkar också lite snabbt till alla!

    Håller tummarna allt vad jag kan för Fru E och Daa. KRAM!

  • Fru sy

    God morgon! Strax dags för dagens första lektion. Ikväll skall jag på vinprovning med jobbet, skall bli kul... och bara 6 dagar kvar tills utredningen kör igång på riktigt. Vill att det skall bli måndag nu!

Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...