• Svanboet

    Vi som går på Viktväktarna del 6

    Här samlas vi som går på Viktväktarna och pratar om maten, mötena, motionen och motivationen och allt annat som liver erbjuder.

    Välkommen in i värmen, gamla och nya, och dela en resa med oss!

  • Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 6
  • Sonja68

    Var och joggade 30 min i söndags, idag ska jag på Pilates. Vågen står på ungefär samma, men förhoppningsvis så får jag en starkare friskare kropp ändå

  • tågjäntan

    Ja, någonstans får man väl vara glad så länge man inte går upp i vikt {#lang_emotions_laughing}

  • Sonja68

    Hej, hur går det för er tjejer???
    Jag har jätteproblem med att skriva upp points, men några postiva saker är:
    1) Vi har tagit bort godislådan från jobbet
    2) Jag har kommit igång att röra mig 2-3 ggr/vecka (i söndags jogging, i tisdags Power Pilates, igår torsdag 30 min spinning + 30 min torso)
    3) Okej, vågen går inte ner, men inte upp, magen putar fortfarande, MEN jag känner mig starkare och piggare Kanske effekterna på vågen och måttbandet visar sig om jag bara håller i ett tag nu.
    3) Jag försöker äta mindre portioner och mindre sött. Lite svårt med glassen bara eftersom vi haft över 25 graders värme i två veckor...

  • tågjäntan

    Jag tycker det går bra på veckodagarna. I dag köpte jag mörk choklad till min man för att han är så bra och lyckades hålla mig från den . På helgerna brukar jag unna mig lite mer, det har jag alltid gjort, fast jag kanske måste dra ner på det oxå. På byxorna känns det som att det itne händer så mycket. Vi får se vad vågen säger om en vecka eller två.
    Samtidigt pratade jag med en kompis i dag. Hon sa att det tar tre år innan kroppen återhämtat sig efter en graviditet. Gäller det även "fettet" som lagt sig på magen tro? Det vore sagt om jag får vänta så länge innan jag kommer i kläderna som jag köpte precis innan jag blev gravid och innan jag kommer unna mig lite nytt.

  • Svanboet

    I am back!!

    Nu har äntligen belastningen på jobbet lättat en aning och jag känner att jag nu längtar efter att få komma tillbaka till mina nyttiga vanor och till motionen.

    Jag kommer trots allt ta denna vecka för att reda upp, samla ihop och fokusera om på jobbet och sen är jag redo att köra. Om 10 veckor ska vi gå på bröllop och då vill jag känna mig snygg i min klänning så nu är det bara att sätta full fart.

  • Svanboet

     


    Sonja68 skrev 2010-05-26 15:45:22 följande:
    Welcome back Svanboet!!!!

    Tack tack Sonja!

    Ser att det är lite tunnt med folk här inne så nu får vi sätta lite positiv snurr på den här tråden.

    Ska vi starta en utmaning?

  • workoutgirl

    jag funderar på att börja på viktväktarna men undrar om det är värt pengarna. Har svårt att hitta tid att komma iväg på men jag skulle verkligen behöva hjälp och inspiration till att ta tag i vad jag äter för nåt. Känns som om det har gått utför väl mycket på sista tiden

  • Sonja68

     


    Svanboet skrev 2010-05-26 15:53:52 följande:
      Tack tack Sonja!Ser att det är lite tunnt med folk här inne så nu får vi sätta lite positiv snurr på den här tråden.Ska vi starta en utmaning?

    Ja, vi borde nog göra det...
    Jag har problem med pointsräkningen som bekant, men har i alla fall kommit igång lite med träning/röra på mig.

Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 6