• Prince­ssPink
    Äldre 11 Apr 00:22
    36737 visningar
    221 svar
    221
    36737

    September 2011!

    Vi ska gifta oss den 3 september - 2011. :)

    Finns det någon mer som ska gifta sig i september? :)

  • Svar på tråden September 2011!
  • Aniara­4
    Äldre 4 Mar 20:41
    #21

    Jag skulle gärna skicka ut inbjudningarna på en gång och få det gjort, men jag har hört flera i släkten tidigare som har muttrat över stissiga brudpar som skickar ut inbjudningarna alldeles för tidigt. I Chicitas fall är det förstås en annan sak, eftersom de kommer att behöva en viss tid till föreberedelser, men jag är lite rädd att folk ska bli irriterade om de tycker att man kommer och begär att de ska veta ett halvår i förväg om de kan eller inte.

  • Äldre 4 Mar 20:48
    #22

    Tror det hänger en del på OSA-datumet. Om man sätter det för långt innan bröllopet så blir det ju självklart stressigt...
    Men man måste ju få svar i tid, mycket hänger på det...
    Cateringfirmor som måste veta antal, hur många man ska duka till, eventuell transport till festplatsen osv...
    Så många förstår ju varför i alla fall Glad 

    Men det är klart, om man har tid att vänta så är det nog bra... 

  • Ehjärt­arF
    Äldre 4 Mar 20:51
    #23

    3/9 här me

    Vi har inga jägare bjudna, som tur är då =D
    inbjudningarna är skickade sen ett tag sen .... gillar att vara ute i god tid ..... klänningen betald o kyrka o lokal bokat ..... imorgon är det bröllops mässa för oss o då ska vi diskutera på fotografen o guldsmeden =)  


    3 september 2011
  • Ehjärt­arF
    Äldre 4 Mar 20:53
    #24
    iSusanna skrev 2011-02-23 22:33:49 följande:
    Vi gifter oss i Julita Skans Kyrka den 17:e september i år! Följs gärna åt i planeringen. Var gifter ni er?
    utanför örebro ska vi viga oss Skrattande
    3 september 2011
  • planer­ingsda­x
    Äldre 4 Mar 22:13
    #25

    Här är en till som skall 24/9 slår vi till

    saker som är bokade och köpta

    Kytka
    lokal
    min klänning hänger hos min mamma ( M2B får inte se den)
    M2B och hans bestmens kläder är bokade och betalda dom skall bara prova ut dom
    Buss från kyrka till lokal
    maten är klar skall bara dubbelkolla om det fattas något nästa vecka
    Bil till oss
    frisören
    floristen

    Tror det var allt

  • Soffel­oppan
    Äldre 9 Mar 15:07
    #26

    3/9 i Södra Åkarps kyrka i Vellinge :) (Skåne)

  • Lanin
    Äldre 4 Apr 21:33
    #27

    Hej alla planerare :)

    Nu är inbjudningarna skickade och tiden rullar på som bara den tycker jag.

    Hur gör ni med tårtan? Är det vi har kvar att "boka" men jag blir så trött på att bara för att man sätter ordet bröllop framför så tredubblas priset (det kan vara samma innehåll och allt).....

    Funderar på att beställa så kallat vanliga tårtor och skippa ställningen.

  • Aniara­4
    Äldre 4 Apr 22:50
    #28

    Funderar också på tårtan... Men vi har nog bestämt oss för att skippa efterrätten. på så sätt kan vi lägga minst 1500 till på tårtan, och då blir det nog en smarrig en!

    Nu har jag bokat hår och smink, så jag börjar känna mig redo!

  • Äldre 5 Apr 10:03
    #29

    En anledning att en bröllopstårta är dyrare är för att dom lägger mycket mycket mer tid på att få den perfekt...
    Och tid kostar pengar.
    Om man dessutom vill ha den lite extra dekorerad så tar ju det också tid...

    Jag gör min själv.
    Det är den fjärde bröllopstårtan jag kommer att göra...
    Nej förresten... det blir ju en i sommar också, så det blir den femte tårtan jag gör sen då när det är dags för mig själv *S*

    Ett tips till er andra är att leta runt efter folk som har som hobby att göra tårtor.
    Hör med jobbarkompisar och släktingar om dom känner någon som brukar göra tårtor och be att dom visar bilder...
    Det finns många av oss hobby-bakare som faktiskt kan trumfa ett vanligt bageri när det gäller utseende och smak och det är ju för att många bagerier inte har möjlighet att testa så mycket "konstiga" saker som vi andra gör. Men som inte alls tar så mycket betalt (kostnaden för ingredienser + kanske nån slant för jobbet. Men det viktigaste är att man inte går back liksom)

  • IdaPie­rre
    Äldre 5 Apr 20:34
    #30
    Chicita skrev 2011-03-04 10:30:45 följande:
    3/9 verkar vara ett populärt datum...

    Ingen annan som hört att vissa inte kan komma pga älgjakten Obestämd ?

    Vi har fått 3 Nej på vår inbjudan redan. Och det är för att älgjakten börjar precis då, där dom jagar tydligen...
    Känns ju lagom kul att veta hur dom prioriterar liksom... Vi gifter oss en gång, det tar en dag...
    Jaga älg gör man ju flera veckor (ibland) och varje år... En dag borde dom ju kunna avsätta för oss känns det som  *S* 
    Nemen guuud!! haha ursäkta men gud så dumt det lät. vem tackar nej till ett bröllop för att jaga älg! ja hoppas iaf att dom viktigaste personerna för er kommer, så inte dom heller ska jaga älg. ;)

    Till Alla: När skickar ni ut era inbjudningskort och när har ni osa datum????
Svar på tråden September 2011!