• Daa

    I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan

    I glädje och sorg, i vardagens vedermödor och glädjeämnen finns vi till för varandra!

    Läsning sker på egen risk, för vi viker inte för diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara smått privat.

    Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

    Förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3600713.html

  • Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan
  • Fjällbruttan

    Ingis!! Kul att höra ifrån dig även om bullentinerna var mindre kul.. tänder kan vara ett elände!! Har du prövat sånadär bitleksaker som har vatten i sig, man kan lägga dem i frysen en stund så kyler de när de små trollen gnager på dem, kan vara jätteskönt... eller så funkar det inte ett skit....

    Om du slår min make kan jag slå din, verkar var ett bra byte
    Idag är jag ARG på min, ledsen finns inte i min värld just nu!

    Lanovia, hur går det med lillans mage? Och med din mentala hälsa med ett skrikigt barn? Svara bara om du hinner och orkar, tänker på dig! Har varit där med ett kolikbarn i 6 månader så jag förstår lite... KRAM!!!

    Kram till er alla andra också! 

  • Fjällbruttan

    Idag är jag inte ledsen, idag är jag förbannad!! Minst sagt!!
    Sover ap-dåligt, ja det ingår i slutet av grav så det kan jag stå ut med...
    MEN, lilla vild har flyttat till en av sina systrars rum och det funkar jättebra
    Vad som INTE funkar är när hon vaknar halv sju på morgonen och fortfarande är trött och börjar grina... och maken går in dit och börjar tjafsa om att nu är det natt och du ska sova jadajadajadajada och hon gråter ännu mer och tillslut står han och gormar på henne och försöker disskutera henne lugn med så hög röst att hela huset är uppe tillslut!!!

    HALLÅ!!! Hon är 2,5, hon KAN inte disskutera, hon ska lugnt och bestämt läggas igen och stilla klappas om, somnar hon inte bums eller är ledsen ska hon faktiskt få komma till vår säng på morgonen, det har vi bestämt, för då somnar hon om!
    Så nu har ALLA varit uppe sen halvsju, och jag är ARG och trött!!
    Och lilla vild är trött och grinig...Jippie!

    Maken sa jag inte ett ord till i morse, men har väst åt i telefon när han ringde hem för att höra om allt är bra med hans älsklingar... hur f-n vågar han kvittra i telefon??
    Jag sa bara att det var åt skogen, talade om vad jag tyckte och la på...
    Moget?? NÄ, inte ett dugg ,men det skiter jag i just nu!
    Hoppas på en låååååång sovstund på soffan sen idag för både mig och lilla vild för vi ska bort på middag;

  • Fjällbruttan

    Sorry för att jag så ego hela tiden, men det är så skönt att få ösa ur sig skiten...
    ska försöka ta mig samman och göra ett avtal med mig själv som Ninnis, men först vill jag sova och så ska jag ta femtioåtta huvudvärkstabletter...

    Kram

  • Daa

    Här har indianerna dansat in. Det är verkligen ingen stor sak, inte efter ett enda litet sketet försök, som dessutom var halvhjärtat.
    Försöker just nu hitta tillbaka till inställningen jag hade tills... i förrgår? Dagen innan dess? Att resultatet inte var så viktigt den här månaden. Att det viktiga var att vi hade vågat språnget att köra oskyddat. För bara en månad sedan var jag beredd att sparka maken ur sängen om han föreslagit oskyddat. Alltså är det en stor sak att vi vågade. Och dessutom kände oss ganska bekväma med det. *positivt tänkande positivt tänkande*

    Pratade nyss med en arbetskamrat som har stora bekymmer med sin tonårsson och för en stund kände jag att våra bekymmer egentligen är ganska små och vi kanske ändå ska satsa på akvariefiskar istället för barn.

    Men ändå... ur djupet av livmodern, rätt genom hjärtat och ut i sinnet och runt tankarna, går ett ylande av sorg: det är inte såhär det ska vara. Det var inte såhär det skulle bli när vi fick det underbara plusset i december.
    Men det är såhär det är.

    Jag räknar med att förnuftet har tagit över om några timmar och då blir allt som vanligt igen. Lite besvikelsehantering, men inget värre. Fram till dess bryter jag ihop inombords en smula.

  • Daa

    Ös, Bruttan, ös!

    *kramar*


    Fjällbruttan skrev 2010-03-19 10:27:15 följande:
    Sorry för att jag så ego hela tiden, men det är så skönt att få ösa ur sig skiten...ska försöka ta mig samman och göra ett avtal med mig själv som Ninnis, men först vill jag sova och så ska jag ta femtioåtta huvudvärkstabletter...Kram
  • Fjällbruttan

    Kramar i massor till dig Daa!!!

    Håller om dig tills det positiva tänkandet kommit tillbaka lite!

    Psst... mitar med lite go´choklad

  • Fjällbruttan

     


    Fjällbruttan skrev 2010-03-19 11:59:35 följande:
    Kramar i massor till dig Daa!!!Håller om dig tills det positiva tänkandet kommit tillbaka lite!Psst... mitar med lite go´choklad

    Ska förstås vara mutar.... är så trött att stavningen blir värre än vanligt

  • passionsblomman

    Hej alla! Idag har jag så ONT i halsen! Det är väldigt onödigt just precis nu tycker jag, men men.
    Jag kunde inte inte inte sova inatt, så nu är jag sketatrött fast jag sedan sov en stund på morgonen och förmiddagen. Så dagen lär bli en rätt såsig och inte så värst aktiv dag. Men vad gör det om hundra år.

    Daa, vad BRA att ni vågat och vad skönt att indianerna verkar bete sig som de ska ändå. Myrsteg min vän och jättekliv ibland. Nu gjorde du ett kliv. Det betyder framåt!

    Bruttan, tråden är bottenlös, så det är bara att ösa, allt rinner ut i underjorden någonstans.

    Hvidis, jaså, jaha, hur ser jag ut då?

    *hjärtar och kramar alla småflickor med magar och bissingar och pincetter*

    *hjärtar alla storflickor med magar och makar och kontrakt*

  • Sonja68

    Daa: stor kram till dig. Tycker du gör fina framsteg min vän
    Hoppas du får en härlig helg och att indianerna inte besvärar dig alltför mycket.

    Mina töser ska vara med i ett skidlopp imorgon, i centrum. Vi har "Vinterfest" i stan nämligen. Håll tummarna!
    Förstås var det att alla som fullföljer får gå på gratis bio inkl. popcorn o läsk som lockade, men gärna för mig

Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan