• Daa

    I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan

    I glädje och sorg, i vardagens vedermödor och glädjeämnen finns vi till för varandra!

    Läsning sker på egen risk, för vi viker inte för diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara smått privat.

    Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

    Förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3600713.html

  • Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan
  • lanovia 08

    Hmm skriver med en hand och var inte klar med förra meddelandet.

    Låter som ni drabbats av riktig förskoleförkyllning.

    Hoppas ni orkar med lite mys.

  • lanovia 08

    Blommis du sätter verkligen huvudet på spiken. Självklart är det lika jobbigt om man redan har barn. Men det är nog lätt att tänka precis som ni säger; de har ju redan ett...

  • lanovia 08

    Ja HURRA för Anna Haag!
    Tyvärr missade jag målgången, satt och ammade och stensomnade. Vaknade lite senare av att maken stängde av TVn o tyckte det var dags att lägga sig.

  • lanovia 08

    Härligt att höra.

    Som ni sa till mig, tvätten går ingenstans.

    Fru Bygg skrev 2010-02-19 12:40:31 följande:


    Är faktiskt förvånad över hur ofta man kan mysa med maken fast att man har småbarn. Det är ju dock massa annat som man inte hinner med hemma (som städa, tvätta mm), men det gäller ju att prioritera!
  • passionsblomman

    Lanovia, det LÄR bli repriser på målgången iunder resten av det här OS:et.
    Guuud vad vi skrek härhemma!!!

    Jag tror vi skrämde halvt livet ur den lille gossen som igår var här och skulle sova över hos oss.
    Jag frågade honom om hans föräldrar inte brukade titta på OS. "Jag vet inte" sa han. Av detta drar jag slutsatsen att de INTE tittar på OS...

  • lanovia 08

    Förmodligen gör de inte det om han missat det.

    Usch för kraschen i super-G. Där trodde jag nästan att han skulle dö.
    Och ännu mer frågar jag mig hur de är funtade som kastar sig ut ivissa grenar. De är ju enbart lek med döden känns det som.

  • passionsblomman

    Ja FY fasen!!!

    I den andra bebistråden har vi diskuterat den saken lite. En tjej tycker att curling kan kanske gå för sig för barnets räkning i framtiden OM han har hjälm såklart...

    Jo, för jag sa just det härhemma när Anja kraschade- att det där får vår somn INTE börja med.

    Det räcker fullgott att han står i ett handbollsmål.

    lanovia 08 skrev 2010-02-20 13:11:38 följande:


    Förmodligen gör de inte det om han missat det.Usch för kraschen i super-G. Där trodde jag nästan att han skulle dö. Och ännu mer frågar jag mig hur de är funtade som kastar sig ut ivissa grenar. De är ju enbart lek med döden känns det som.
  • passionsblomman

    Själv ska jag ut och skotta lite mera snö. Fast det VRÄKER fortfarande ner, så det är ju bara att försöka hålla undan.

    Det är nyttigt att röra på sig har jag hört. Snöskottning måste väl gå som styrketräning. Iallafall i min bok.

Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan