• Mirell­e
    Äldre 27 Jan 18:16
    29803 visningar
    143 svar
    143
    29803

    brudar i Borås 2010

    Hej alla blivande brudar.

    Vi gifter oss i Ramnakyrkan den 28/8.
    Är det någon mer som ska gifta sig i Borås?
    Kanske vi kan utbyta lite tankar och idéer...

  • Svar på tråden brudar i Borås 2010
  • Grodan­oJag20­10
    Äldre 8 Feb 11:49
    #21

    Trevligt.. det gör jag med!


    FrökenBloom skrev 2010-02-02 14:14:54 följande:
    hej! Jag ska också gifta mig i år! Bor utanför Ulricehamn men smyger mig in på denna tråden!
  • Grodan­oJag20­10
    Äldre 8 Feb 11:53
    #22

    Hmm på Trandared?? Skulle vara intressant o veta vad det är för ställe. Jag vet att det finns en butik uppe på Brämhult..

    Vi har köpt våra ringar på Hedbergs i Dalsjöfors. Hittade en hjärtformad safir ring där jag bara älskar =)


    Martinaa skrev 2010-02-07 23:00:11 följande:
    Kan man hyra eller bara köpa? Vi ska hyra till sambon men vet inte vart än. Har också hört att det finns ett ställe på Trandared, nån som vet nåt om det??Vart ska/har ni köpa/köpt ring? Vet verkligen inte vilken jag ska ha!
  • Martin­aa
    Äldre 8 Feb 13:18
    #23

    Just det ja, Hedbergs hade jag förträngt, trots att vi köpte våra förlovningsringar där Kikade in på deras hemsida nu och hittade faktiskt en som jag gillade. Om man skulle ta en tur till Dalsjöfors i eftermiddag kanske, hehe...

  • Megi
    Äldre 8 Feb 18:32
    #24

    Mirelle: De hyr kläder till mannen vet ej hur det är med brudklänningar. Killen har redan köpt sin outfit men fastnade för en hos Splendor och det var inte alls dyrt att hyra. Tror att våran bestman ska köpa sina smoking där.

  • Mirell­e
    Äldre 8 Feb 18:46
    #25
    ängeln24 skrev 2010-02-06 15:22:51 följande:
    Hej.Jag ska också gifta mig i Borås den 28/8-2010!Jag kommer inte från Borås utan det gör min sambo. Är det någon som kollat in Ellagården? Eller har erfarenhet från Ellagården när det kommer till priser och så? "Måste" man ta allt därifrån eller kan man ha med sig eget, typ dricka eller tårta?Hjälp! Sambon har snöat in sig och hans päron är ju på hans sida! (Som vanligt )
    Hej! Vad kul att du oxå ska gifta dig här i Borås den 28/8!
    Vi var på Ellagården oc tittade, jättefint ställe att ha bröllop på, jag var riktigt sugen på att ha vårat där : ) Åk dit och titta eller ring och be om info. Hon skickade över info via mail till oss.
  • Megi
    Äldre 8 Feb 18:55
    #26

    Har du fått någon prisuppgift? Typ fr pris för bröllop?


    Mirelle skrev 2010-02-08 18:46:15 följande:
    Hej! Vad kul att du oxå ska gifta dig här i Borås den 28/8! Vi var på Ellagården oc tittade, jättefint ställe att ha bröllop på, jag var riktigt sugen på att ha vårat där : ) Åk dit och titta eller ring och be om info. Hon skickade över info via mail till oss.
  • ängeln­24
    Äldre 9 Feb 11:47
    #27

    Mirelle skrev 2010-02-08 18:46:15 följande:


    Hej! Vad kul att du oxå ska gifta dig här i Borås den 28/8! Vi var på Ellagården oc tittade, jättefint ställe att ha bröllop på, jag var riktigt sugen på att ha vårat där : ) Åk dit och titta eller ring och be om info. Hon skickade över info via mail till oss.
    Hej. Det blev inte Ellagården utan vi håller oss till orginalplanen vilket är Bredareds bygdegård. Var där i söndags och kollade. Blir nog så bra som vi tänkt oss. Nu är det bara resten kvar Vart ska ni ta maten ifrån? Vad ska ni ha för mat? Hur många gäster tänker ni bjuda?
  • Grodan­oJag20­10
    Äldre 9 Feb 16:04
    #28

    hehe..Vad var det för ring du hittade??


    Martinaa skrev 2010-02-08 13:18:56 följande:
    Just det ja, Hedbergs hade jag förträngt, trots att vi köpte våra förlovningsringar där Kikade in på deras hemsida nu och hittade faktiskt en som jag gillade. Om man skulle ta en tur till Dalsjöfors i eftermiddag kanske, hehe...
  • Grodan­oJag20­10
    Äldre 9 Feb 16:05
    #29

    Tänkte kolla.. Köper du buketten på nätet eller i Borås?? Funderar på att ta silkes blommor jag med.. =)


    Megi skrev 2010-01-27 21:33:55 följande:
    Okej, ni betalat 2500? el?Ja ska ha en bukett av konstgjorda blommor då ja vill sj behålla den =) Den ser äkta ut och all som sett den trodde att den var äkta =)Hur gör ni med maten? Catering, vad betalat ni pp?
  • Mirell­e
    Äldre 9 Feb 20:39
    #30

    Är det någon som vet något om Brides and Beauties i Borås?

Svar på tråden brudar i Borås 2010