• Mirell­e
    Äldre 27 Jan 18:16
    29834 visningar
    143 svar
    143
    29834

    brudar i Borås 2010

    Hej alla blivande brudar.

    Vi gifter oss i Ramnakyrkan den 28/8.
    Är det någon mer som ska gifta sig i Borås?
    Kanske vi kan utbyta lite tankar och idéer...

  • Svar på tråden brudar i Borås 2010
  • Martin­aa
    Äldre 27 Jan 21:16
    #1

    Tjena! Hakar på här också! Ramnakyrkan även för vår del, fast den 5 juni!

  • Megi
    Äldre 27 Jan 21:19
    #2

    Kul med en Borås-tråd =)
    Vi gifter oss oxå i Borran, en bv blir det för vår del.
    Hur långt har ni kommit?
    Har ni bokat fotograf? Vad får ni betala?

  • Martin­aa
    Äldre 27 Jan 21:27
    #3

    Jag hittade den här sidan och har anlitat en av de fotograferna. Inga yrkesfotografer, men tror det kommer bli superbra ändå! www.infocusstudio.se/

    Vilken florist ska ni ha?? Just den där blomdelen är jag helt väck på... :S

  • Megi
    Äldre 27 Jan 21:33
    #4

    Okej, ni betalat 2500? el?
    Ja ska ha en bukett av konstgjorda blommor då ja vill sj behålla den =) Den ser äkta ut och all som sett den trodde att den var äkta =)

    Hur gör ni med maten? Catering, vad betalat ni pp?

  • Mirell­e
    Äldre 28 Jan 14:31
    #5

    Vad kul att hitta borås brudar : )

    Vi har kommit en liten bit på väg men inte alls så långt som jag skulle vilja.

    klart är
    Kyrkan
    Festlokalen
    Best man
    Tärnor
    Fotograf (en vän till oss är riktigt duktig)
    Dj och ev även ett liveband

    Det är mycket som ännu hänger löst

    Blommor har jag knappt hunnit fundera på, bara lite på vilka färger och form den ska ha.

    martinaa: Visst var det väl så att museet smyckar kyrkan med blommor? Eller vill du fixa det själv?

  • Martin­aa
    Äldre 28 Jan 20:58
    #6

    Mirelle:
    Fick faktiskt brev från Borås museum IDAG med en bokningsbekräftelse eller vad man ska kalla det. Där står följande:

    "Präst och organist ingår ej i priset. Enkla blombuketteer framme vid altaret ingår"

    Sen om man vill smycka kyrkan ytterligare så får man det. Men när vi var och kollade tillsammans med mina föräldrar så fick vi nån kärring (förlåt, men hon va väldigt udda) som visade oss kyrkan och man var ju tvungen att va så HIMLA försiktig så inte kyrkan förstördes (enligt henne skulle man nog helst inte gå in i kyrkan öht... ) Inga stearinljus och inga blommor i vas för TÄNK OM MAN RÅKAR VÄLTA EN KRUKA och det kommer VATTEN PÅ GOLVET hujedamej! Å tänk om nån får hjärtattack mitt under bröllopet (ja, hon sa så!)! Ska du dit och kolla, försök se till att du får gubben eller en yngre tjej att visa dig kyrkan. Hon va helt konstig...

  • Megi
    Äldre 29 Jan 23:01
    #7

    Mirelle: Vilken lokal ska ni ha?

  • Mirell­e
    Äldre 31 Jan 14:24
    #8

    Megi: Lokalen är jag fortfarande lite nervös över. Vi ska vara på min killes jobb ; / Han har eget företag och dem bygger ny fastighet nu. Jättemysigt ställe med stor lokal och mycket potential för att bli festfin. Den har även ett loft där vi funderar på att ha middagen, och då fest och dans där nere. Det blir nog bra, sparar ju iallafall lite pengar på det. Vart ska ni vara?

    Hur ska ni göra med frisör och makeupen? Fixar ni själva eller går ni till salong?

  • Megi
    Äldre 31 Jan 22:45
    #9

    Mirelle: Okej det låter ju bra =) Vi har inte bestämt oss än... Har några alt som funderar på... Men imån tror jag att vi kommer kunna bestämma oss för en! Hoppas iaf =)

    Min syrra är make-up artist och hårstylist så det får ja gratiis =) hihii! Sparar lite pengar på det... =)

    Hur gör ni med maten? Vart ifrån beställer ni och vad kostar det per person?

  • Fröken­Bloom
    Äldre 2 Feb 14:14
    #10

    hej! Jag ska också gifta mig i år! Bor utanför Ulricehamn men smyger mig in på denna tråden!

Svar på tråden brudar i Borås 2010