• Ore

    Vi fortsätter blanda och ge

    I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

    En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

    Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

    Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

    Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

    Skål för våra fortsatta diskussioner

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

  • Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Telis
    passionsblomman skrev 2010-02-07 21:17:08 följande:
    POTATISMJÖL!?! Du, den var faktiskt ny. Mycket har jag hört av knep, men inte det!
    Stärkelse vettu, för att dom ska orka stå längre.
  • viktualia
    Telis skrev 2010-02-07 21:15:08 följande:
    Ore, ja precis. Kvällen innan Televinken föddes var jag tvungen att ta nässprej och halsbrännemedicin som vanligt men det var senaste gången. Samma dag som han föddes försvann både halsbrännan och nästäppan, ett mirakel!
    åååå det hoppas jag verkligen på!!!
  • Tinga

    Parnassia ? det där med hur man räknar veckorna är en rörig vetenskap. Barnen föddes en vecka efter att inlägget skrevs; jag blev inlagd 25+5 och så föddes de nio dagar senare, 27+0.

    Koko & Parnassia ? jag tycker att det är gott med kiwi på så?n där lemon curd-tårta. Fast jag har flera gånger använt lime curd och så haft lite vispgrädde mellan curden och kiwin.

    PB ? ja, tänk om vi hade bott närmare varandra; då hade du mer än gärna fått engagera dig i våra barn. Mitt förtroende för dig som förälder är stort! Dagis har ju tyvärr inte ännu gett den skjuts vi hoppats på vad gäller ätande. Jag vet att jag är otålig av naturen, men nu har de varit där i 4 veckor, och jag hade hoppats på lite mer framsteg. Vad gäller Piff kan man säga att det inte gått framåt alls; snarare på andra hållet, för den senaste veckan har vi fått sonda nästan all hans mat.

    Telis -

  • viktualia

    BS - blääääää hoppas min variant är nån annan...

    Lappis - såg att du lagt upp bilder från din brorsas fest. du var ju SUPERSTILIG!!!!! *beundrar*

  • BrudSommar2006

    Vickan, ja det kan ju vara något helt annat du har. Jag vet i alla fall att man inte fick dra in luft snabbt genom näsan för att få locket att släppa när jag hade det (jag var till läkare) eftersom det kunde skada trumhinnorna permanent men det struntade jag i för det var så olidligt och tror inte att jag tagit någon skada som tur är.

  • Lapinette

    Vickan - tackar!

    Tinga - vad trist att det inte har blivit bättre gällande maten för Piff. Ni är så otroligt starka som kämpar på. Tror jag hade blivit galen.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge