• Ore

    Vi fortsätter blanda och ge

    I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

    En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

    Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

    Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

    Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

    Skål för våra fortsatta diskussioner

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

  • Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • BrudSommar2006

    Den där "cabbage soup" dieten körde min chef i Skottland till och från, hon gick alltid ner massor men tröttnade på soppan innan hon var riktigt klar och sedan gick hon upp igen när hon började äta som vanligt igen. Tror att hennes problem var att hon aldrig hade någon plan för fortsättningen efter soppan. Å andra sidan var hon redan rätt smal så jag vet inte varför hon tyckte att hon behövde banta jämt.

  • BrudSommar2006

    Iris har somnat i sin saccosäck, jag hann knappt sätta henne där innan hon slocknade. Hon har tydligen blivit biten på armen helt oprovocerat av en liten kille idag men jag har inte fått se hur det ser ut än.

  • BrudSommar2006

    Jag funderar på att investera i en sådan där ställning till badbaljan, även om jag egentligen är för snål för att lägga 550 kr på det. Fast nu har jag tröttnat på att ligga på knä på golvet vid duschkabinen.

  • passionsblomman

    Ja, det är ju det gamla vanliga med "bantare".
    Leva helt eländigt och stå ut med en massa och sedan belöna sig med allt man nyss nekat sig.

    Jag har faktiskt aldrig någonsin bantat på det sättet. Däremot skaffat gym-kort X antal ggr och kört igång, fått influensa och kommit av mig. Typ

    När jag HAR gjort något åt matvanorna så har det mer varit fokus på vad jag borde tillföra i min kost än att förbjuda och ta bort saker. Som när jag en gång testade att äta så mycket fibrer som rekommenderas dagligen.
    Gud vad mätt jag var och tappade såklart flera kilon. Regelbunden vanlig normal bra mat är hemlisen för mig. Och att röra på sig förstås.

    Anledningen att jag valde att haka på den här kuren var just att man inte svälter sig och att det är den där rensningen av organen.


    BrudSommar2006 skrev 2010-02-04 17:05:23 följande:
    Den där "cabbage soup" dieten körde min chef i Skottland till och från, hon gick alltid ner massor men tröttnade på soppan innan hon var riktigt klar och sedan gick hon upp igen när hon började äta som vanligt igen. Tror att hennes problem var att hon aldrig hade någon plan för fortsättningen efter soppan. Å andra sidan var hon redan rätt smal så jag vet inte varför hon tyckte att hon behövde banta jämt.
  • Ore

    Ikappläsning, så jag kommer med litet kommentarer på gamla grejer. Läste även ikapp igår, men hann inte kommentera då...

    PB: Ni bor jättefint, sagoslottskänsla! Och det kommer bara bli bättre och bättre allt eftersom ni hinner fixa ordning, så strunta i alla tyckare - så länge ni är nöjda är det perfekt!

    Stackars sonen med hjärnskakning. Det är INTE roligt!!! (Har själv haft det, det räcker inte så långt med hjälm när en enveten liten ponny kastar av en med huvudet före i en sten...) Och jobbigt för honom att inte få idrotta

    Härligt att både Hektor och Lillebror har haft bra nätter

    Noterar stryka näsan och mellan ögonbrynen som bra tips, synd att jag inte hade dem igår Lillkillen var helt övertrött men vägrade somna... Fast när han väl gjorde det så sov han i 6 timmar

    Nenne: Den BM du hade på MVC var väl inte sååå dålig att det är värt ca 6500 kr. Kollar i min jorunal, och jag var där vecka 12, 18, 23, 26, 29, 31, 34, 36, 38 och 39. Och det enda "krånglet" jag hade var ju hur han låg, men jag behövde inte komma in extra för det på MVC vad jag minns... Eller max en gång extra...

    Napp: Introducerade jag ganska snabbt till lillkillen, snabbare än rekommenderat. Typ tredje natten hemma så fick jag honom inte att somna, han hade fått mängder med mat och var inte hungrig utan bara snuttsugen... Så då åkte nappen in, och han somnade Men han har ganska stort sugbehov, låg och snuttade på sina fingrar redan på BB. Är dock ändå inte nappberoende på det viset, han har nappen litet innan han somnar, och verkar bli lugnare av det. Eller så är det bara ett sätt för honom att se till att jag kommer upp och pysslar om honom, när han spottar ut den Men precis innan han somnar vill han inte ha napp. Sedan är nappen bra när man ska gå ut och har lagt honom i vagnen eller satt honom i babyskyddet, då kan han vara litet irriterad medan jag tar på mig kläder, och då funkar nappen.

    Apropå vad man gör med nappar när man ska sluta med dem, min systerdotter gav dem till lillkillen. Funkade superbra, vi började prata om det några månader innan att "bebisen skulle få hennes nappar". Var nog bra också att det inte var en bebis i familjen, så att hon inte får för sig att ta tillbaka napparna...

  • viktualia

    Passionblomman - visst är bilderna på mitt kök stiliga... men så röjde jag undan "rätt" mycket kollijox först också... fniss fniss...

    Nenne - Telis har absolut en poäng i att tråden ofta är ett minst lika bra informationsställe som BM-besöken..... så värt några tusenlappar.. näeee...

    Passionsblomman ang bantning: Jag är 164 cm och toppade på 95 kg. Skulle gissa att jag väger nåt liknande nu, men jag ids inte väga mig. Jag bantade i alla fall bort 24 kg på 7 månader genom att använda viktklubb, som ju går ut på att äta rätt. För mig är 71 kg väldigt lite och jag kände mig smärt och smal sen.

    Vad jag menar är att det här handlar MEST om självbilden. OM du väger 74 kg till 163 nu, så är det ju i princip vad jag glädjestrålande gjorde efter en tokbantning. Men om din självbild bygger på dig själv som vägande 52 kg så förstår jag att det blir fel.....

    Vilken metod man använder - med eller utan rivstart - det är ju otroligt individuellt. Själv hade jag ett behov av att verkligen styra upp mitt ätande, snarare än att snabbt se resultat. Men å andra sidan gillade kroppen vad jag gjorde och kilona rann av mig i början!

  • nennesjuttioåtta

    ang Bm, vi kommer byta till gratisalternativet och köpa något fint för slantarna vi sparar.

    BS
    Elsa skulle behöva ett gigantiskt ekorrhjul utan utgång.

  • BrudSommar2006

    Åhhhh, UTAN utgång, jag dreglar vid tanken!

    Apropå vikt och bantning så skulle jag verkligen behöva ta tag i det nu men efter att ha mått illa i nio månader och så har allt precis börjat smaka gott igen så känner jag att det kommer att gå jäkligt dåligt just nu.

  • MSW
    passionsblomman skrev 2010-02-04 15:09:17 följande:
    MSW och Vickan, hur gjorde ni när ni gick ner sådär mycket?
    Viktklubb som jag redan nämnt och motivation som i mitt fall var ett stundande bröllop (i allmänhet) och en beställd bröllopsklänning i ett par storlekar för lite (i synnerhet).. Och är otroligt tacksam för att har gått ner alla kilona.. Mår så extremt mycket bättre nu! Min "toppnotering" var på 82-83 ngt och nu ligger jag ca 20 kg mindre.. (Och jag är en bit kortare än er andra kortisar också...) Ligger dock ca 2kg plus sen innan A, vilket jag inte är helt ok med, men om jag kommer igång och träna och håller det aktivt så spelar dessa kg inte så stor roll..
  • MSW

    Och skillnaden mot innan vi gick när är att vi nu jämt lagar fyra portioner på kvällen, äter varsin och har med varsin till lunch dagen efter.. Och innan vi gick ner kunde vi typ koka 6portioner ris ist för fyra, och det gör vi inte längre!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge