• Ore

    Vi fortsätter blanda och ge

    I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

    En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

    Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

    Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

    Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

    Skål för våra fortsatta diskussioner

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

  • Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Lapinette

    Ahh... du menade Santa Barbara killen ... troddde det var du som kände dig hopplös, rotlös ...etc. Snacka om att läsa fort och fel.

  • Lapinette

    Jag vill också ha!!!

    Nej, nu ska jag rusa iväg och tanza, tanza lite för en söt norrman. Ha en underbar kväll!

  • nennesjuttioåtta

    tanza vackert, kaninen!

    guldbyxor. Ha, det har hänt mig ibland men det är oftast jag själv som glömt ta ur tjugan innan jag tvättade dem.

  • nennesjuttioåtta

    eller oftast, varje gång är det jag som lagt den där. En gång hittade jag en hundring i fickan på mina skidbyxor säsongen efter ? LYCKA!

  • nennesjuttioåtta

    men jag anar att han inte bara hittar tjugor i sina bralls.

  • passionsblomman

    hihi, vilket snurr det var här nu!

    Jag tycker för det mesta jag är alldeles lagom lång utom när jag inte når mjölpaketet på översta hyllan och det bara åker längre och längre in för varje nerpetningsförsök.

    Det är också då jag argt skriker NEJ, jag KAN SJÄLV när någon frågar om jag behöver hjälp. Liknande reaktion går att applicera på situationer där burklock ska vridas av. Fast då är det ju inte längden som är problemet

  • passionsblomman

    Det tveklöst värsta med den här kuren är att jag inte får dricka något kaffeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!
    Åh vilken brak-skallebank jag har nu!

    Så här dags på dagen har jag vanligtvis LÄTT druckit 5-6 muggar kaffe. Bara jag får kaffe kan jag faktiskt glömma bort att äta på hela dan. Som nu när Lappis led inför operationen. Då satt jag och kom på att jag inte hade ätit något alls själv heller. Bara kaffe. Och jag tänkte inte ens på det.

    Det är därför jag ska skaffa mig ordentliga vanor igen.
    När jag jobbade på senaste stället började vi ju kl 5 på morgonen. Då kokade jag alltid gröt eller hade med mig Smoothie och macka till frukostrasten vi försökte ta oss.

  • BrudSommar2006

    Gaah, medan jag sitter fast i soffan och ammar en Astrid som precis håller på att somna sitter Elsa i hallen och rispar med båda tassarna på toalettdörren och försöker få upp den. Oskar sitter på köksbordet och gnager på ett bordshörn. Själv känner jag hur jag blir argare och argare, skriker "sluta kattjävel" utan resultat och kan inte bestämma mig för om jag ska låta huset förstöras eller slita loss stackars Astrid. Ungefär så ser våra dagar ut här i förorten...

  • BrudSommar2006

    AM, här är en till som fått frispel på snön men det har jag ju redan skrivit!!!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge