• Ore

    Vi fortsätter blanda och ge

    I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

    En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

    Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

    Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

    Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

    Skål för våra fortsatta diskussioner

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

  • Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • nennesjuttioåtta

    howdy hooo
    PB, du och jag är lika långa. Eller korta (fast jag tycker jag är lång)

  • nennesjuttioåtta

    Fast jag har nog inte vägt 49 kg sen jag gick på mellanstadiet...

  • Fru E

    DÅ vinner jag över er med 1 cm men jag brukar benämna mig som kort, hade varit nice med ett par cm till....

  • nennesjuttioåtta

    Parnassia!
    Vad kul att det gått bra hos BM!
    Min bm och P stod och klämde mig på magen igår och hittade livmodern som jag trodde hade krympt ihop och skrumpnat men den ligger tydligen högre upp än vad den brukar i v 13. Tyvärr var det svårt att hitta något hjärtljud så vi får ta det nästa gång.

  • nennesjuttioåtta

    Fru E
    hahaha jag tror jag är lika lång som min man men han är nästan 2 dm längre (enligt fotobevis och pass men jag tror det är en komplott)

  • BrudSommar2006

    Iris vägrade napp hur vi än försökte och Astrid verkar likadan så jag tror inte att jag kommer att lägga någon mer energi på Astrid på nappfronten nu faktiskt. Så nappens fördelar kan jag bara ana, kommer aldrig att få uppleva det heller!

    AM, vi har kört med overall i 56 redan från början, tyckte att det var onödigt att lägga pengar på storlek 50 där men det har sett lite lustigt ut! Betvivlar inte att vi hinner använda rosa overallen även om Astrid kom ut mindre än beräknat för det lär väl vara kallt i flera månader än även om jag hoppas att snön gett med sig långt innan dess.

    Idag körde jag fast mellan oss och grannen, vi bor på en privat väg så alla måste skotta själva utanför sig. Vi är fem hus på gatan och i mittenhuset bor en japan som jag inte tror skottat en enda gång hittills och grannarna bredvid oss kommer precis från lägenhet och är inte så snabba på den fronten heller. När det blir för jäkligt blir vi nämligen tvugna att skotta utanför dem också för annars får vi ingen post och sophämtning. Trist att bo längst in ibland.

  • BrudSommar2006

    Koko, jag förstår hur ni tänker om att skaffa en katt till, vår första katt här i huset gick ju och blev påkörd och vi får väl se hur det går för dessa när de börjar gå ute mer i vår. Stryker de med också vet jag inte om det blir några fler här heller.

  • Parnassia

    Oj Nenne! Letade de hjärtljud redan?? Det har jag inte fått göra förräns i ca v 20-25 tror jag, just för att det är svårt innan. och då har de resonerat att det är bättre att inte leta så att man inte blir orolig om de inte hittar nåt.

  • nennesjuttioåtta

    Parnassia
    Jo men det var vi medvetna om att det eventuellt inte gick att hitta så det känns inte läskigt. Det var mest skönt att få känna att livmodern växt som den skulle för jag har känt och klämt men inte fattat vad som var vad (jag hade iofs hoppats på att jag hade magmuskler)

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge