• Ore

    Vi fortsätter blanda och ge

    I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

    En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

    Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

    Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

    Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

    Skål för våra fortsatta diskussioner

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

  • Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Fru E

    Eller ja det var kanske inte så roligt men skönt att vi slipper det nu

  • passionsblomman

    Koko, jomen precis! När jag träffade min sambo kunde jag fortfarande ha det mesta av mina kläder i strl 36. Däremot hade de som var 34 blivit för trånga redan då. Sedan har det bara bytts storlekar hela tiden, vilket ju dessutom innebär att man inte har någon vettig garderob.
    Numera är det inte ens säkert att 42 går att knäppa. Och går det så sitter ju skiten hur illa som helt ändå, eftersom de kläderna inte är sydda för så korta personer som jag. Ärmar och allt blir ju bara keff!

    Jag behöver inte bli en trådsmal 25-åring eller ha toppar med magen bar igen.
    Men det vore nice att klä upp sig ibland och faktiskt känna sig lite fin, istället för att leta plagg som döljer någorlunda typ.

    Och mest av allt så kände jag nu att eftersom ivf:et sköts upp en månad så kunde jag ta chansen att detoxa och kanske lätta något kilo IFALL det sedan skulle lyckas, för DÅ skulle jag gräma mig som bara den över att jag inte gav kroppen en lite vettigare utgångspunkt inför jobbet att bära och föda och sedan bära och mata....

    MSW och Vickan, hur gjorde ni när ni gick ner sådär mycket?

  • Telis

    Tack för input om nappar! Jag tror vi avvaktar lite till innan vi ser om han är intresserad.

    PB, det är klart att du kan gå ner lite om du mår bra av det! Jag hade bara fått för mig att du pratade om så mycket som 30 kg. Vad är det i den där soppan, är den god?

  • Telis

    Lappis, kan inte du inboxa mig huslänkarna? Jag är nyfiken på vad som får godkänt av din kräsne man.

  • passionsblomman

    Nä inte 30 kg, däremot kan jag om jag kollar BMI-listor väga ända ner till 49 kg innan det är undervikt. Normal är mellan 49 och 67 för min del. Jag vägde 49 en gång-men då mådde jag inget vidare och det var för lite. Men jag KAN tappa nästan 25 kg (jag vägde ett kg mindre nu än vid jul iallafall) uan att bli underviktig.

    Så har det aldrig varit förut. Då har man mer haft sikte på 10 kg ner. Nu vore 15 bra.

  • Parnassia

    Goddag!

    Nenne - jag tyckte också att det lät mycket med 650 kr /besök, det kan man göra mycket annat roligare för. Jag har båda gångerna gått på ca 7-8 kontroller, bara de vanliga, inga extra gånger.
    v11, 25, 29, 32, 35, 37 och 39 blev det förra gången och den här gången ser det ut ungefär likadant. Om du vill räkna lite och har nåt att jämföra med bara.

    Telis - E fick napp för att jag skulle slippa vara en vandrande napp. Sen, så snart det gick att få henne att förstå har regeln varit att napp har man om man är trött eller ledsen. Nu när hon varit större gäller det att nappen är bara med när man sover.

    PB - jag kan också tala gott om viktklubb, men också viktväktarna. När det blir dags för mig att ta tag i mina kilon efter den här graviditeten blir det förmodligen viktklubb.

  • Parnassia

    Total EGO
    Men jag är så glad för det känns så bra!

    Har varit hos BM idag.
    148 i hjärtljud, huvud ner, rumpa upp, rygg åt höger. Som jag gissade ungefär, eftersom all "action" är på min vänster sida.

    Igår kväll fick jag "tag" i en fot tror jag och kunde putta/skjuta den åt sidan. Hur coolt som helst, det kändes som att vi lekte lite.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge