• Ore

    Vi fortsätter blanda och ge

    I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

    En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

    Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

    Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

    Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

    Skål för våra fortsatta diskussioner

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

  • Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • passionsblomman

    *pratar vidare för mig själv*

    Man får scrolla...

    Imorgon ska jag och min sambo börja en slags detoxkur.

    Det är en jättegammal diet som funnits långt innan det började kallas detox.
    har ni hört talas om "sjukhusdieten"?

    Jag fick upplägget av min mamma förra våren. Texten på pappret är MASKINskriven. Fatta hur länge sedan det är!
    Dieten är en metod sjukhusen har använt sedan länge inför operationer och andra tillfällen då det varit nödvändigt att få ner feta människor eller diabetiker i vikt snabbt för att kunna behandla dem vidare.

    Basen är en soppa med minimalt kaloriinnehåll OCH ingredienser som ökar förbränningen. Den kombineras dag för dag med olika saker. Exempelvis är det imorgon frukt plus soppa.
    Hela dieten går ut på att man SKA äta, och soppan får man äta precis hur mycket man vill av.
    Alla organ som lever och njurar rensas ur och man ska dessutom kunna minska kraftigt i vikt.
    vi gjorde detta i våras och jag tappade 3 kg på en vecka. Min sambo gick ner 5!

    Menäven om jag ju vill gå ner i vikt så är min grundtanke att OM jgag skulle bli gravid framöver, så är det kanske bra att ha städat upp på insidan lite.
    Sedan är ju varje kilo man slipper släpa väldigt skönt förstås.

    Planen är att sedan koppla greppet om de regelbundna måltiderna med hälften grönsaker på varje tallrik.
    när jag gjorde det för ett par år sedan i kombination med promenader gick jag ner 9 kg på 8 veckor.
    Fast sedan har jag fått tillbaka dem.

    Ni som tycker jag ältar om vikten kan ju veta att jag idag väger 5 kg MER än vad jag gjorde i v 40 när jag bar min son.
    Jag behöver verkligen göra något åt saken.

    Lite tufft bara att ta tag i precis ALLT i hela tillvaron samtidigt. Framtidsdrömmar om utbildning, jobbansökningar, viktnedgång, husfixning, ens mediokra sexliv...
    ..åh javisst ja, lite inseminationer och ivf:er och en flytt också...
    Men mer grönsaker, regelbunden mat och så en liten promenad här och där, det kanske kan komma igång nu.

  • passionsblomman

    Nähä, om man skulle ge upp för ikväll.
    Ingen annan är ju vaken.
    Utom alla ni som pumpar mjölk, ammar, byter blöjor, tröstar nattskräckslagna och trängs med sprattlande barn och vaknar av en fot i ryggen eller an armbåge i ögat.

    Jag önskar alla en harmonisk natt med goda drömmar och viiiiila!

    Puss puss!

  • MSW

    Godmorgon!

    Hur har alla sovit i natt? Bs, Am, Pb och alla andra som det strular för?

    Pb: Hur är det med sonen? TYcker bara det är intressant med mat/viktnedgång.. Jag och maken knäckte en si så där 50kg ihop inför bröllopet.. (mha aftonbladets viktklubb, som även Vickan talar varmt om).. En kickstart med sjukhus-dieten låter jättebra, när den följs upp av bättre vanor.. Lycka till!! *pep pep*

    Och nenne: Är inte den andra bm totalt omänsklig hade jag inte betalat heller.. Ni kan juh dessutom nästan få svar på vad som helst här i tråden!

  • Liten med Mindre

    PB - usch så otäckt med hjärnskakningen. Hoppas natten förlöpte lugnt i alla fall.

    AM - hur har det gått för Hektor?

    Mindre verkar också fått något svårhävt mardrömsanfall i natt. Hon såg ut att vara vaken - men låg och skrek/grät "Inte pappa - Inte" när jag försökte klappa henne lugn... Kunde ju inte direkt vyssja eller sjunga heller. Maken kom också in efter ett tag och det tog en stund innan han i alla fall lyckades lugna henne. Mysko.

    Rösten fortsätter ta semester någon annanstans, och Grynet bökar på. Någon roterade runt i mitt bäcken inatt efter mardröms-aktiviteterna. Attans obekvämt. Men bebben var väl pigg efter att Mindre matat den med mangobitar genom mammas navel till middagen. "Ät upp nu bebisen!"

    Nenne - jag visste inte heller att det fanns BM som tog avgift för mödravård. Skulle nog inte heller prioritera det när den andra var så bra. För visst går det väl att byta tillbaka? Nåja, resväg och annat kanske motiverar att vara kvar ändå.

  • MSW

    Var värst vad det är lugnt här idag! Själv har jag planerat ett dramapass med olika lekar inför min VFU! Ska bli jätteroligt att se hur det hela kommer att gå av stapeln!

    Nu tror jag faktiskt att jag ska dammsuga av lägenheten..

  • _koko_

    Kikar in för att se om det finns några rapporter om den gångna natten, men inte ännu.

    Kan ge min. Det går bättre och bättre, inatt vaknade lillebror bara kl 02 och sen kl 06, ammade sista gången igårkväll vid 21 har jag för mig, så det är ju ASBRA!

    PB - När man är gravid eller ammar ska man ju inte köra detox, men annars är det väl bara bra att göra det ibland? Jag har aldrig testat men är lite sugen, har ett par kompisar som testat sjukhusdieten och tycker den funkar bra som rivstart.

    Idag är det bvc och eftersom bilen är på service blir det BUSS. Som tur är verkar de precis ha plogat så vi kan ta oss till busshållsplatsen, skönt. Jag fick gå ut i morgonrock och ta in soptunnorna (hade tömning i morse) så att de inte skulle ploga runt dem.

    BS - Hoppas Astrid växer till sig lite snart och börjar sova mer. Kram!

    Lillebror sitter just nu väldigt nöjd i matstolen och smakar på majskrokar. Inte för att han direkt får i sig något, men det finns hopp! Fortfarande ingen reaktion (han skrek en sväng igårkväll, men det kan lika gärna bero på att han inte var redo att lägga sig för han tystnade så fort han fick komma upp igen) på det jag åt igår, TÄNK om det är på väg att gå över redan?!!

    Nu duschen och sedan ut i blötsnön!

  • Liten med Mindre

    Grattis till nattframgångar koko! Vad skönt för er att det rör sig framåt!

    Vad gäller snön så hade de inne i stan plogat fina vallar på var sida om övergångställenas mittrefuger.

    *gå-pöl-hopp-klafs klafs-hopp-pöl-gå*

  • fru AM

    Rapport:
    Tummen upp!

    Hektor sov utan skräckattacker i sin egen säng ända fram till kl 4 då han började skrika lite (ingen nattskräck dock), lyftes över till Livias rum och säng (Livia hade redan kommit till vår säng då) och sov där med pappa till kl 6.

    Det där med att stryka näsan är tydligen han grej - tur att han visade mig. Det funkar som avstängningsknapp, testade nu till förmiddagsvilan också.

    Härligt Koko att ni har lugnare nätter nu!

    PB: hur mår sonen idag? Angående bilderna i galleriet så tänkte jag spontant när jag såg dig: vad söt hon var!

  • BrudSommar2006

    Borde också ta mig till Vincent och få Iris fötter mätta, hoppas bara inte det slutar med att vi måste skaffa nya vinteskor nu.

    Det här är nog sista veckan med storlek 50 för Astris så hon har nog vuxit hon också.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge