• Ore

    Vi fortsätter blanda och ge

    I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

    En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

    Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

    Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

    Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

    Skål för våra fortsatta diskussioner

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

  • Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • MSW

    Nenne: SÅÅ roligt kanske det inte är.. Är det bara för att det blir privat? Jag hade nog trott på något vis att landstinget ändå betalade för det, men det är väl egentligen inte så konstigt att de inte gör!

  • Vännerfan

    Hej tjejer!

    Här är en till som inte hinner läsa ikapp.

    Men usch, STACKARS din son PB! Och stackars dig! Hoppas ni inte behöver ringa ambulans. Usch!!
    Annars måste jag säga att ert hus verkligen ser ut som ett sagoslott, jättefint!! Din son är superfin och konstigt nog ser du ut precis som jag föreställt mig (du måste ha skrivit om hårfärg och frisyr i tråden väl?); du är bara betydligt smalare än vad jag tolkat in efter vad du skrivit här.

    Lappis, Vad spännande det var med din koll av livmodern. Men kanske lika bra att allt var ok. Annars kanske du känt "om de bara hittat det felet för 3 år sen" typ. Nu hoppas vi att ni får ett barn SNART!

    Cicci, Fy, vilken helg du hade när din mamma var på besök! Och vad jobbigt både du och Koko verkar ha med sömnen! Jag fattar bara inte hur du orkar flänga runt så mycket om dagarna när nätterna ser ut som de gör. Hade det varit jag hade sömn varit prio 1 helt enkelt för att överleva. Så jag hade nog vackert fått hålla mig hemma mer.

  • Telis

    BrudSommar2006 skrev 2010-02-03 18:21:53 följande:


    Telis, du kan inte ta e-legitimation från din bank istället om det nu inte fungerar med Telia? Eller har jag missförstått nu?
    Tyvärr så samarbetar min bank med Telia så jag måste gå via Telia.

    PB, oj, läskigt! Ta hand om sonen, lite extra glass och mycket kärlek gör nog susen!

    nenne, oj det var ju synd att BM var så dyr! Det kan ju bli ganska många besök där, särskilt om man får tex högt blodtryck osv.
  • viktualia

    Nenne - jag hade ärligt inte betalat så mycket när det finns gratisalternativ... det blir ju en del pengar när man springer där varannan vecka och som Telis skriver om man får nåt som måste kollas extra så blir det rätt rejäla summor...

    Telis - rörigt med bank som samarbetar med Telia. Själv har jag inget krångel alls med mitt BankID - som jag förövrigt använder till en del annat skoj än just FK.

    Nu har jag ägnat min datatid åt att babbla med Parnassia i telefon.. fniss.. så nu är det sovdags här! *vinkar*

  • _koko_

    PB - :-O KRAM!!! Hoppas natten fortlöper lugnt och att det inte snöar något mer så du slipper oroa dig för det också.

    vickan - Nåt extra ska ni väl ha även ni statsanställda.

    AM - Oj, nattskräck lät verkligen otrevligt! Men vad roligt att Hektor tar saken i egna händer så att säga. Håller tummarna även för er natt.

    Liten - Synnerligen smart av dem (vårdguiden)!!

    muffinstönt - Kul med filmfestival! Mindre kul med dödsfall oavsett om det är väntat eller inte.

    nenne - Ouch! Visste inte heller att det fanns icke-landstingsansluten privat mödravård (måste det väl vara om det är så dyrt, eller?), svårt val! Eller, jag skulle inte välja det alternativet om inte den andra bm var kass, finns mycket roligare saker att lägga pengar på.

    BS - Vi vet inte hur vi ska göra med ev ny katt. Känns som att vi är ett dödsläger för katter, inte så sjysst att utsätta ytterligare en stackare för det... Nytillskottet har tydligen inte alls fattat det här med att hålla sig undan från bilar heller, suck (han flyttar sig inte när man kör mot honom)!

    BS igen - Härligt med klädfynd! Jag köpte två par vårskor till conny på vincent igår - 300kr totalt!! Säkert förra säsongens, men sånt bryr jag mig inte om. Åsså fick jag ett par mockasiner till Lillebror på köpet "för att jag var så trevlig".

    Fan, jag är hungrig igen! Har ätit middag och på det två lussebullar, lite glass och en apelsin...

    Har dessutom testat att äta ett knäckrån idag (med smör i, och lite grädde om jag minns rätt), och än så länge verkar Lillebror ta det med hyfsad ro, tjohooo!!! Kommer drömma om ost inatt...

  • BrudSommar2006

    Telis, aha, då var det inte mycket att göra då annat än att fortsätta strula med Telia.

    Nenne, attans vad dyrt, är det verkligen värt så mycket pengar? Har aldrig varit med om annat än att mvc är gratis.

    Astrid har sin skrikperiod som vanligt, bläh.

  • Vännerfan

    Jag var tvungen att vara lite social och nu ska jag gå och lägga mig. Vill bara säga att jag inte heller hade betalt för att gå hos privat bm. Inte en chans. Känns som att det är pengar i sjön helt klart. Lägg dem på en profylaxkurs i stället. Ni får väl nästan en barnvagn för det totala priset också.

    Med hopp om en god natts sömn för alla trådisar! Och för stackars lille rädde Hektor!!

  • BrudSommar2006

    Kan ju lätt bli mycket mer än en barnvagn...

    Räknar inte med en god natts sömn på minst ett halvår men hoppet är väl det sista som överger en!

  • passionsblomman

    Ikapp! *hämtar andan*

    OJ vad många fina ord om vårt hus!!!

    Själv pendlar jag mellan att knappt fatta att vi verkligen hittat vårt hus med glädjen att framöver få göra det mer och mer vårt eget, och att bli helt nojjig och stressad över att folk som väl ommer hit och hälsar på ska ga "men gud vad har ni GJORT det här borde ni inte ha köpt!"

    Vi har en del perfektionister och självutnämnda tyckare ffa på sambons sida, och jag vet att de ser alla skavanker.
    Jag menar, vi ser ju själva en massa saker vi vill fixa. Exempelvis vore det en dröm att få dra om all el så den blir snygg och en massa annat sådant.
    Det är väl samma skakiga självkänsla som tänker "det är bäst jag inte skickar in någon bild, för får de se mig vill de aldrig mer prata med den där tjocka fula gamala kärringen"

    Märks det möjligen att jag inte är så bekväm i min kropp?
    Inombords är jag fortfarande 26 och väger 52 kilo.

    Nu närmast ligger det förbaskade vedeldningssystemet dock högre upp på min lista. Jag var uppe till 4 i morse. Men då hade jag jäklar i det fått HETTA i elementen.
    (Och den höll i sig långt in på eftermiddagen idag!)

    Så när de ringde på min mobil som låg nere i köket var det tur att sambon var hemma för jag hade aldrig hört den! Jag sov som en gris. Fast först hade jag ju varit uppe vid 7 och kokat varm choklad åt sonen som skulle ut i ovädret.

    Det verkar ha blivit fel på vår hemtelefon och det går heller inte att ringa andra i området från mobilen, så jag gissar att snöstormen har sabbat något.

    Jag har även hunnit kika lite snabbt i galleriet själv nu. GUUUUD vad snygga ni är hela bunten!
    och era hem ser ju för bövelen ut som i Sköna hem allihop!
    Idel öppna rena ytor och smakfulla tapeter med INGA pryttlar någonstans!
    Vårt hem består fortfarande mestadels av hopplock och det fattas dessutom ganska mycket innan det blir möblerat överallt.

    Och min son skrattade och ÅÅÅÅH:ade förtjust åt alla underbara söta små nyllen som dök upp allteftersom jag klicakade fram de stora bilderna. Så himla fina barn! Jag blir helt rörd.
    Fattar ni att vi är med och förändrar världen? Jo, för vi fostrar ju en hel framtid!

  • passionsblomman

    Nattskräck är skitläskigt AM! Fy vad hjälplös man känner sig när det inte går att få kontakt!
    Sonen hade det ett tag men det försvann ganska snabbt tror jag, annars hade jag väl haft det kvar ännu starkare i minnet.

    Sömnbrist är heller inte kul.
    Min pojk hamnade mellan oss i sängen direkt hemkommen från BB. Det var inte tanken, men det var bara 11 grader i stugan när vi kom hem, så det var kåldolmelindning och arton täcken typ plus elda som galningar. Sedan åt han ju dygnet runt varenda eller varannan timme i ett par tre månader. Jag hade honom klistrad på mig och sov ryckvis av och till.
    Jag minns ärligt talat inte så mycket annat från den tiden. Vi bodde i soffan och sängen kändes det som.
    Jag tyceker man på ett sätt vänjer sig, men på ett annat blir ett totalt vrak.

    Inatt ska jag förresten ställa klockan hela tiden så jag har koll på sonen. Antagligen kommer jag inte att våga somna alls om jag känner mig själv rätt.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge