• Ore

    Vi fortsätter blanda och ge

    I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

    En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

    Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

    Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

    Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

    Skål för våra fortsatta diskussioner

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

  • Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • fru AM

    Men BS: hur länge gäller den sjukdomsrisken? Och vad kan hon bli för sjuk? Det måste de ju kunna svara på!

  • Parnassia

    Nu ska jag parkera i soffan och se Famlijen Annorlunda, Uppsalafamiljen ska visst få sin nr 9 (?) idag.
    Kram på er!

  • FruCicci

    Hej tjejer!

    BS, det var ju fan fan fan, och sannerligen konstigt eftersom vi hade samma och Junior fick ju det...

    LAPPIS, ville mest in och säga LYCKA till i morgon....

    Jag får återkomma i morgon med er andra

    Massa kramar!

  • viktualia

    Kära experter - jag tror snart att jag utmärker mig för att göra allt sist hela tiden.. typ shoppa vagn, börja äta lergigan osv....

    nu är i alla fall spjälsängen på plats - så det kanske fick passera som "icke sist"..

    en sak som jag börjat grubbla över är dock föräldrapenningen - när borde jag ge mig på att söka sånt? Tänker vara föräldrarledig från och med tisdag nästa vecka om inget oförutsett händer.

  • Lapinette

    Shit, såg på pappret med all info att jag skulle bekräfta min operationstid 14 dagar innan! Fast jag fick ett sms i förra veckan, en vecka innan, om att jag skulle komma dit 13.30 imorgon. Så jag tror att jag ska dit. Har klipp naglarna och ska snart hoppa in i duschen och skrubba mig. Tänkte ringa imorgonbitt för säkerhets skull och kolla om jag ska dit eller om jag får äta frukost.

  • snaily

    Lycka till imorgon Lappis!!
    Inte kan de väl ha bokat av din tid utan att meddela dig det? Du ska nog inte äta frukost imorgon tror jag.

  • Lapinette

    snaily - jag har inte läst alla papper superordentligt förrän nu ikväll och där står det att man måste bekräfta kallelsen senast 14 dagar före planerad operation genom att ringa xx-xxxxxxxxx. Fast om detta skulle gälla borde jag ju inte få ett sms från dem i förra veckan?

    Nå väl, den som lever får se.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge