• Ore

    Vi fortsätter blanda och ge

    I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

    En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

    Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

    Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

    Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

    Skål för våra fortsatta diskussioner

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

  • Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Telis

    Tack för svaret, Parnassia! Det känns lite bökigt att ta sig dit så ofta men det blir säkert lättare sen när det inte är så himla kallt och mycket snö. Skönt att veta på ett ungefär också hur länge man går så regelbundet.

    Nu finns Vickan och magen i galleriet. Jättefin mage!

    Och vad kul att det blir en kille! Men sa inte Oraklet på Östermalm att det skulle bli en tjej?

  • BrudSommar2006

    Liten, krya på dig, usch vad jobbigt att vara sjuk och höggravid. Jag är så tacksam att jag har mitt gjort men det är väldigt mysigt med en liten Astrid nu när hon väl tittat ut förstås.

    Pust, vi har precis badat, jösses vad hon kräkte ner sig, bläh.

    Vi har också gjort en liten utflykt till Babyland och lagt en massa pengar på saker vi redan har, fast nedpackade på vinden någonstans. Jag orkade inte tjata på maken mer att han ska upp och leta, Astrid hinner väl bli tonåring innan han kommer till skott.

    Tänk att hon är tre veckor redan, nu inne på sin fjärde, hjälp vad tiden går! Än har vi inte haft en människa över heller, rätt skönt så här i vinterkräksjuketider iofs.

  • Telis

    snaily, det gick jättebra! Han har gått upp från 3450 till 3795 på en vecka och därmed passerat sin födelsevikt (3650) och det är tydligen en sån där viktig grej som BVC tittar på.

  • viktualia

    Jopp! de flesta som har gissat, har gissat på tjej.. själv har jag inte haft nån känsla alls... men nu vet vi...

    Och nej - maken har vägrat ta reda på det tidigare, men nu var det ok i hans värld också.

  • viktualia

    Parnassia - jag kan f ö meddela att vår gemensamma kompis med samma förnamn som min bror väntar sin tvåa precis efter er. Bf är 25/4 avslöjade hans fru nyss.

  • viktualia
    snaily skrev 2010-02-01 15:03:01 följande:
    VickanSnart är det vårvinter och då vill jag inte resa bort från fjällen. Sen är jag sån som gillar den svenska sommaren, helst på Ön då du vet, så början av september är perfekt tycker jag. Så hinner man längta lite också. Kul med bilder!
    Åhå! Då är jag med! Men just nu skulle jag absolut kunna tänka mig att lämna snökaoset ett tag.. ehum...
  • BrudSommar2006

    Tänk, en till spontanreseshoppare! Snigeln, så länge du inte gått över vecka 28 eller vad det nu är som gäller så ska det väl gå bra att resa. Är äggstockarna nere i normal storlek nu då tror du och all vätska borta?

  • Ore

    Vickan: Härligt att trollet stod på huvudet! Det dröjer nog innan det blir elgitarr för den lille, men han kommer säkert kunna låta redan från början ändå

    Vad var AM:s tips i frågan, har för mig att spådamen på Ö-malm träffat rätt igen...?

    Snaily: Låter heeeelt suveränt med resa, bra shoppat!

    Liten: Du är strong som ens tagit dig upp ur sängen, och dessutom tagit dig till jobbet och varit duktig nog att inte försöka prata...

    Telis: Ja, hur gick det med vägningen?
    Tror att vi vägde en gång i veckan den första månaden, sedan blev det jul och eftersom lillkillen ökat så mycket både i vikt och längd så fick vi julledigt i en hel månad...

  • Ore

    Glömde, låter som en bra dag på jobbet för Tinga - skönt. Det är litet "första skoldagen"-känsla över det, kan jag tänka mig. Liiitet nervöst ändå...

  • BrudSommar2006

    Lite synd är det att vi missade att ta någon magbild den här gången men jaja, så är det med det nu.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge