• Ore

    Vi fortsätter blanda och ge

    I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

    En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

    Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

    Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

    Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

    Skål för våra fortsatta diskussioner

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

  • Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Tinga

    Ja, just det - det var ju Koko som skulle få en riktig bamsekram! Shit vad du verkar ha det tufft, tjejen! Kram!

  • Liten med Mindre

    Lappis - tror inte du missade så mycket när du sov över spinningen. Jag är tyvärr oftast besviken när utländska instruktörer kör pass på convent. Eller - nu var det länge sen jag ens iddes pröva förstås.

    Ska masa mig iväg till SATS inspirationsdag för anställda på lördag - nu har de slagit på stort och hyrt Globen. Snacka om jätteträning. Tyvärr har de tagit bort valmöjligheten mellan pass, bara 3 pass som alla är med på. De vill klå något rekort eller nåt. Eller så blev det bara för administrativt att dela in folk på klasser och föreläsningar.

    Hade ju gärna gått på föreläsningar - nu blir det bara titta på, eller spana in nya grejor i mäss-delen. Får väl i alla fall ett par sponsorskor för besväret.

    Lycka till Vickan!

  • Lapinette

    Liten - har fått en massa utskick om det där jippot i Globen men tror inte det är någon av mina träningskompisar som ska gå. Det ligger för nära Nike Convention. Jag har nästan enbart gått för utländska tränare i helgen förutom just på den spinningklassen jag körde. Körde den enbart pga musikvalet och temat på klassen - house.

  • BrudSommar2006

    När har Vickan sin UL-tid, är det för sent för ett lycka till?

    När ni säger grus, menar ni faktiskt grus då eller menar ni sand?? Där jag kommer ifrån är grus rätt stora stenar och inget man i mina trakter slänger på is på vintern? *Förvirrad*

  • nennesjuttioåtta

    BS
    Grus är mindre än singel men större än sand. Sand är också bra!

  • Lapinette

    Ahhh... och apropå utländska tränare så har jag ju kört en del i Frankrike. Kändes extra kul därför att köra step och dance för en fransman som mina kompisar hade släpat dit. Man blir glad bara man hör hans uttal på engelska och sedan en bit in i passet har glömt bort engelskan totalt och kör allt på franska. Me like! Dessutom är han ett riktigt muskelberg och ser sååå macho ut tills han börjar prata och köra klassen och han är sååå feminin (bög)! Så jäkla härligt!

    Oj, idag kan jag omöjligt koncentrera mig på annat än träning och helgen som varit. Har suttit på youtube och tittat på Tony Stone.

  • _koko_

    Även jag håller tummarna för att trollet står på huvudet!

    Vilken känslomässig berg-och-dalbana du åker just nu muggles, men skönt att du landat lite sedan senaste besvikelsen. Kram! Tycker precis som PB att du har all rätt vilja skynda på processen om det går!

    Och lilla snigeln, vad jag vill åka och krama dig just nu!! Tyckte förut att du repade dig lite väl snabbt, och det berodde kanske på att du omedvetet la locket på och att det bubblat upp nu? Bra isf att få ur dig det nu innan nästa försök, bryta ihop och gå vidare helt enkelt. 1000 kramar hur som helst.

    Tack för alla kramar, de värmer verkligen!! Sitter med en stor mugg kaffe, båda barnen sover faktiskt (Lillebror ska äta senast om en timme!), och jag försöker njuta av det.

    Vad kul din träningshelg låter, lappis! Har en kompis som hållit i ett pass på ett nike-convent för några år sedan (kanske fler som jag inte vet om), verkar så häftigt!

    tinga - Tror (tyvärr) att jag kanske kommer behöva tips från dig när det gäller mat och lillebror. Han får såna kväljningar (klöks tror jag du brukar säga?) så fort han får in något som inte är helt flytande i munnen att han kräks nästan varje gång. Jag försöker sätta majskrokar och smörgåsrån i händerna på honom så att han ska vänja sig och har avbrutit smakportionerna. Jag ska fråga på bvc på torsdag också, men du är ju experten med stort E i frågan!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge