• Ore

    Vi fortsätter blanda och ge

    I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

    En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

    Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

    Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

    Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

    Skål för våra fortsatta diskussioner

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

  • Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • MSW

    Kikar in lite och märker att det känns som lite lagom deppigt på alla håll och kanter?! *skickar stora varma kramar till alla som behöver och vill ha*

    Själv sitter jag och pluggar och har alltså därför tittat in och läst vad ni hittar på.. Har dock hunnit med en hel del hittills! Men har en del kvar också..

    Håller tummarna för allt som ska gå bra idag, Sweets jobb, Tingas jobb och Vickans Ul! Och allt annat om det var något jag glömt!

    Sådär, nu ska jag hoppa vidare med plugget, jag och plutt ska iväg och träffa en dryg enmånadsbebis! (Hon som gick i samma mamma-grupp som jag, och har en son som är två dagar äldre än A, som jag säkert har skrivit om innan!)

  • MSW

    Min strategi med pluggandet är att försöka att låta bli att titta för långt framåt, för då blir jag så stressad att det knyter sig i magen! Men har iaf skickat in den första uppgiften idag (i tid och allt), och har kommit en bra bit på andra (inlämning på fredag) och nu ska jag börja på tredje, som inte har inlämning förrän nästa vecka, men som vi ska ha hunnit börja med tills imorgon! Förstår inte varför man inte kan lägga upp det så att man kan få göra en sak i taget!

  • Telis

    nenne, nu har du fått lite bilder på mejl. Hoppas inte Hotmail storknar.

    nenne igen, jag fick lyssna på hjärtljud tidigt hos barnmorskan, kanske på andra besöket?

    Vickan, skönt att det känns bättre efter tuppluren. Ibland är ens hjärna verkligen mästare på att rusa iväg bland en massa läskiga tankar, särskilt när man ligger och inte kan sova.

  • viktualia

    har just ätit rester från igår till lunch - en ljuvlig variant av potatisgratäng fast med pizzatopping, receptet kommer från senaste AlltomMat och var en riktig höjdare!

    och eftersom snön bara ÖSER ner så har jag gjort dagens andra försök att sopa bort snön så att det går att ta sig ut. Eller egentligen är det nog tredje, för maken lär ju ha gjort ett försök imorse också... våldsamma mängder snö ovanpå de mängder som redan fanns... hmmmm

  • Tinga

    Muggles - jag fick Pergo för att jag hade långa (~35 dagar) cykler och på VUL kunde man se att äggblåsorna låg som ett "pärlband" i äggstockarna, vilket är ett tecken på PCO (rubbad ägglossning, om man alls har någon). Jag skulle råda dig till att be att få göra ett test för att se om du haft ÄL innan du börjar med Pergo, om du inte är väldigt sugen på att få tvillingar.

    Snaily - kanske lika bra att de där 13 äggen kom ikapp dig nu, medan du fortfarande är sjukskriven? Det är förstås aldrig kul, men det är ju ännu värre att vara ledsen på jobbet.

    Det var något mer jag skulle kommentera, men det är som bortblåst nu.

    Det känns bra att vara tillbaka på jobbet nu, och jag har redan fått en del arbetsuppgifter och har ett möte inbokat imorgon eftermiddag, så förhoppningsvis ska jag komma igång snabbt. Det gäller att hänga på nu när "sugen" är här hos mig.

  • viktualia

    Tinga - skoj med glad rapport från jobbfronten!!! heja!

    Telis - jaaa jag blir så trött på att hjärnan springer iväg sådär i nattmörkret.. ofanligt onödigt!!

  • Liten med Mindre

    Lappis - förutom att du är helt slut - var det skoj i helgen? Vad var bäst? *nyfiken*

    Snaily - en låda smarrig virtuell choklad är på väg åt ditt håll.

    Själv måste jag säga att jag klarar mig hyfsat än så länge. Bara 2 ord hittills idag, fast då har inte amerikanen kommit än. Och så godissuget efter lunch förstås. Något mildrat av att halsen är som den är. Tur i oturen. Hjärnan vill ha choklad men inte kroppen - absurdt.

    Skäms dock lite över att Mindres mormor också verkar ha fått problem med rösten. Fast hon har lovat att hämta idag ändå. *guldstjärna*

  • muggles

    Snaily: jag förstår din deppighet till fullo! Klart du hade gott hopp med 13 ägg och sedan ingenting - det blev ju ett jäkla fall.

    Själv har jag faktiskt (tillfälligt iaf ska kanske tilläggas) hittat jämvikten med att vi kanske bara får ett barn. Och det känns just nu helt ok. Det är ju inget man kan tvinga fram med logik utan känslan måste mogna fram. Det här med att kontakta gyn är nog ett steg i min bearbetning. Jag vill ju inte bli ett deppande mensmonster varje månad utan njuta av livet a la Lappis!

  • muggles

    Själv behöver jag akut få tag på grus till vår uppfart och våra plattor framför ytterdörren. Det hann bli ett islager där innan vi flyttade in som aldrig går bort och hur jag än skyfflar bort den nya snön så ligger det understa lagret kvar (det töar ju aldrig ). Nu är det livsfarligt, får snart sätta på Moa hjälm när hon går utanför dörren...

    Liten: jobbigt med rösten!

    Tinga: bra info! Aha, då ska jag kanske skippa Pergo Jag tror faktiskt att jag har ÄL, får ju böj varje månad. Även om inte det är en garanti för att man verkligen har ÄL så tror jag nog det. Men min gyntid är i närheten av ÄL-tider (man är ju inte dum! ) så han kanske kan se ngt när jag är där. Om han ens vill undersöka mig. Är lite rädd för att bli avfärdad som en "hysterisk 39-åring som inte fattar att det tar tid att bli gravid".

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge