• Ore

    Vi fortsätter blanda och ge

    I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

    En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

    Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

    Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

    Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

    Skål för våra fortsatta diskussioner

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

  • Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • snaily

    nennesjuttioåtta skrev 2010-01-30 19:29:40 följande:


    Lätt värmda Polly med kolasås, inga problem.


    Nu blir det filmtajm här!
  • passionsblomman

    Stuvad mackisar är en favoriträtt i huset så det blir det rätt ofta. Sonen älsar det och jag med för den delen. Fast jag vill hellre ha hemjgrda köttbullar än falukorv.

    Pricken på baksidan Nenne?

  • nennesjuttioåtta

    snaily
    hahah, ett vändningsförsök på mig också, kanske? ja, vi har verkligen väldigt mycket snö nu, det är så vackert! Men spåren blir ju inte så bra förstås, eftersom snön är så kall och lätt. Fast det bryr ju inte jag mig om, jag harvar runt max 5 km på helgen och sen grillar jag korv. Mannen däremot har åkt nästan varje kväll fram till i tisdags så nu har han abstinens!

  • nennesjuttioåtta

    PB
    ja jag är ju lite eljest så jag är inte så förvånad att den hamnade där...

  • nennesjuttioåtta

    nej, nu ska jag värma resterna från igår! Det blev inte kyckling med cashewnötter, det blir i morgon istället. vi gjorde en gammal klassiker: keso, grillad kyckling, tacosås och champignoner i en röra, rulla in i tortillas och gratinera med ost i ugnen. Vi orkade inte laga mat igår så då är det bra att ha några snabbrätter i bakfickan.

  • nennesjuttioåtta

    snaily
    nej fast ja, hans jobb ska åka stafett-vasan

  • nennesjuttioåtta
    snaily skrev 2010-01-30 19:38:00 följande:
    Aa, så var det ja. Kul!Smaklig måltid.
    fast nu önskar jjag att det var stuvade makaroner och falukorv... SNIGEL!!
Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge