• Ore

    Vi fortsätter blanda och ge

    I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

    En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

    Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

    Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

    Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

    Skål för våra fortsatta diskussioner

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

  • Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • nennesjuttioåtta

    puck, jag har inte länken till galleriet på den här datorn och hittar inte mailet.

  • nennesjuttioåtta

    insåg idag att jag gått upp knappt ett kilo och det är inte pga av någon mage som jag fått lägga några jeans till förvaring, utan för att röven blivit så bred.

  • snaily

    Nenne
    Men, förvarar du Pricken på baksidan!

    Nu har du nog länken till galleriet tror jag!

  • nennesjuttioåtta

    och vad det svänger, jag vill gärna vara sugen på rull men jädrar vad vi får kämpa för att värma upp muffmuppen Animal. Så nu blir det endast ett helgnöje eftersom det tar sån jävla tid. Pillepillepill? Händer NADA! Hjääälp!

  • nennesjuttioåtta

    snaily
    det förklarar ju ett och annat! Snacka om att den kommer bli tappad bakom en vagn.

  • snaily

    Så avis på ert snödjup, det är så mysigt med riktigt mycket snö! Här har vi bara en halvmeter, kanske lite knappt.

    Ätit en riktigt festlig lördagsmiddag - falukorv och stuvade makaroner. (Jo, man FÅR äta det fast man inte har några barn ) Men maken jobbar hela helgen så det känns inte som lördag - sa nyss till honom att jag glömt hämta posten idag, så ingen av oss har nån vidare helgkänsla.

  • nennesjuttioåtta

    Snaily
    TACK!

    Muggles
    ooh jädrar vilken cool klippa, jag hade tänkt mig att ni hade ett fönster mot den, men det där var ju apcoolt! Vad snyggt!! Och vilken grej att följa årstiden på. Belysning skulle ju också bli jättehäftigt! Och snygg tapet!!

  • snaily

    Nenne
    Du får jobba på att förflytta honom/henne till framsidan - kan se lite knepigt ut senare i graviditen annars. Och så blir du ju så baktung!

  • nennesjuttioåtta

    oooh stuvade makaroner! Det var längesen, mannen gillar det inte särskilt mycket så då blir det ju inte av. Men nu kan jag ju kräva vad som helst och han snörar på sig kockförklädet och lagar till allt jag ber om underbart! Lätt värmda Polly med kolasås, inga problem.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge