• Ore

    Vi fortsätter blanda och ge

    I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

    En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

    Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

    Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

    Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

    Skål för våra fortsatta diskussioner

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

  • Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Telis

    muggles tapet och vardagsrum finns nu i galleriet!

    Verkligen skitsnyggt, mugglan! Min man hälsar också att han är grymt avis på fönstret och klippan.

  • passionsblomman

    Ja jag HAR faktiskt ärligt talat ingen bild på mig själv att skicka, så det får vänta tills jag har en.


    muggles skrev 2010-01-30 13:20:57 följande:
    smint: kul med nytt hus!PB: hur var det - hade du valt bort att vara med i galleriet eller? Jag förstår att du misströstar, men vi får kanske peppa varandra? Jag har flera bekanta (alltså förutom i tråden) som lyckats via ivf, så det finns nog chanser.
  • Parnassia

    Cicci - Vad skönt att det går bra med Viktors bajsande! Bra jobbat.

    *fortsätter att läsa ikapp*

  • Parnassia

    Vickan - trist att inte veta om Trollet ligger på rätt håll. Håller tummarna för att det går bra på måndag! H*n kan ju ha vänt sig tills dess?!

  • Parnassia

    Nu har jag kommit till sidorna om vändingsförsök och sätesförlossningar. Jag har inte så mycket mer att komma med än att jag har två kompisar som fött varsitt barn i säte. Vi pratade om det just häromdagen faktiskt och enligt dem var det inte värre att föda barnet i säte än "som vanligt". Men det är ju deras personliga åsikter alltså. Jag ville bara berätta att det finns exempel på att det gått jättebra att föda barn på det sättet.

    Fortsätter läsa, är nu på s 81

  • Parnassia

    Lappis! Hoppas träningen går bra och att du har kul! Mår du bra så att du orkar träna som du vill?

  • Parnassia

    Ikapp!! Men skriva mer får jag göra sen, för nu måste jag fixa mat.

  • Tinga

    Vickan ? ojdå, vad tråkigt att Trollet kanske ligger på fel håll, men kanske samtidigt lite ?nyttigt? för dig, om det får igång dina tankar kring förlossningen. Kram!

    Sweet ? haha, jag höll också på att skratta ihjäl mig åt bilden på bröstpumputrustningen.

    Telis ? ledsen om jag gör dig besviken, men jag tillhör den sort som absolut inte kan vänja mig vid sömnbrist. I mitt fall ledde det till kollaps, så jag har lärt mig att prioritera sömn högt. Även om man egentligen heller skulle göra annat när barnet sover har jag valt att också sova, för att orka helt enkelt.

    Lappis ? hoppas att kroppen känns bra och att passen är roliga!

    Muggles ? vad fint det blev i ert vardagsrum! Jag tycker att soffan och tapeten funkar fint ihop. Och det är verkligen häftigt med klippan utanför fönstret; jag förstår att ni föll för den utsikten. Kul att se resultatet!

  • Fru E

    Hehe inte meningen att göra er förvirrade
    Tänkte jag skulle göra det lite mindre svårt för "folk" att veta vem jag är och nu har de som ändrar namnen äntligen fått tummarna loss verkar det som
    Självklart lystrar jag till Ea även nu!

    Maken är iväg ikväll igen så här blir det fisk och sedan egentid med fotfilande, nagelmålning etc och kanske lite vin för att fresta alla med bulle i ugnen

    Snorkis-njaaaeeee längst i tråden med 9 försök är du inte

    Vickan-hur det än blir så får ni ett litet troll men alltid bra att vara förberedd på vad det kan innebära!

  • nennesjuttioåtta

    scheiissseeee, jag hade ju skrivit ett jättelångt inlägg...

    Telis
    ! Den var ju jättefin, tack för tipset! Ska försöka få tag på en katalog men sist jag kollade gick de tinte att beställa någon eftersom den skulle tryckas först?!?!

    Fru E
    Hej och välkommen, jag heter Nenne.

    Mätte precis snödjupet ute på vår altan, så långt ut jag nådde eftersom dörren kanppt går att öppna, och det var respektingivande 71 cm, förmodligen några cm till där det är som djupast. Vi har snart svårt att skotta bort snön eftersom snöhögarna är så höga så vi når inte att kasta ända upp. Och det ska snö mer...

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge