• Ore

    Vi fortsätter blanda och ge

    I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

    En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

    Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

    Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

    Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

    Skål för våra fortsatta diskussioner

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

  • Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Telis

    nenne, visst var du på jakt efter en klänning att ha på ett bröllop? Jag satt och bläddrade igenom Laredoute-katalogen och fick syn på den här klänningen, den i rosagrått tycker jag är underbart fin: www.laredoute.se/DetailPages/DetailPage.aspx&productId=266698&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink= Fast den kanske är lite kort och tunn om bröllopet är i vår och inte i sommar?

  • BrudSommar2006

    Men nu blir jag helt förvirrad, finns det ingen EA mer, bara eh E? Vet inte om jag kommer att kunna vänja mig vid detta!

    Gjorde de där bakpotatisskivorna med fyllning igår, det visade sig vara en succé med Iris i tillagningsstadiet, hon penslade olja och sprinklade kryddor och pillade på fyllning en liten bit i taget och hade på parmesan och tyckte att det var jättekul. Sedan åt hon dem inte när de var färdiga iofs men det hade jag knappt väntat mig heller, trots att hon är galen i oliver.

    Har inte haft en aning om att det finns en viss risk för barnet vid vändningsförsök, har bara trott att det finns en risk att förlossningen startar. Tur att jag inte behövt råka ut för det oinformerad då även om risken är liten.

  • BrudSommar2006

    Iris var tydligen jätteduktig på simningen imorse, för första gången ever gick hon med på att ha en "hallonbåt" runt magen och simma runt själv och jaga bollar i vattnet. Sedan verkar hon inte ha bråkat nämnvärt på väg hem heller för maken lyckades övertala henne att det fanns våfflor om hon kom hem. Tur att Astrid bestämde sig för att sova lite så att jag hann fixa lite. Imorse bestämde hon sig dessutom för att hon ville ha ett par byxor jag köpt åt henne på sig, de har legat i lådan i en månad tror jag och hon har vägrat men helt plötsligt idag gick det fint.

  • viktualia

    Äsch... EA är ju EA ändå.. fniss.. det är ju så vi lärt känna dig.. hihihi! Andra trådisar har däremot bytt nick lite mer drastiskt.. koko hette nåt annat, men jag kan för mitt liv inte komma på vad...

    Ore och Sweetan - det var väldigt bra med vändningsinfon igår kväll. Maken och jag hade en engagerad diskussion i frågan innan vi somnade. Läget är ju att jag är rätt nära målgång. Ska ungen plockas ut med snitt så blir det rätt snabba puckar att bestämma ett sånt datum. Alltså kan man fundera över vändning kontra snitt. Särskilt som jag, till min STORA förvåning, läste att bara drygt hälften av vändningsförsöken lyckas..... Det ställer frågan i ett intressant perspektiv enligt mig. Så, vi får väl se hur Trollet har parkerat sig och vilka övervägningar som behöver göras.

    Under tiden har jag rannsakat alla arbetsuppgifter som ligger på mitt skrivbord på jobbet och konstaterat hur få saker som kräver nån särskild överlämning. Jag har helt enkelt redan knuffat över det mesta. De få saker som återstår kan jag snabbt förklara per telefon eller mail på sisådär fem minuter. Skönt att inte behöva stressa över sånt!

  • muggles
    BrudSommar2006 skrev 2010-01-29 14:27:01 följande:
    Muggles, det där med mjölken skulle förklara varför Astrid blir som mest ledsen vid tio - elva på kvällen och suger och suger och blir helt förtvivlat ledsen för att hon inte blir nöjd och så slurpar hon i sig en massa ersättning för att sedan slockna framåt midnatt.
    Japp, ös på med ersättning då istället. Enl min Bvc-tant (som lärde mig detta) är det "ingen idé" att amma då, för mjölken är så tunn. Under värsta sömntorkan så lade jag mig kl 21, maken matade med ersättning runt kl 23 och sedan började jag amma igen ung kl 02. Ett jättebra sätt att både maximera amning och sömn...
  • muggles

    Snorkis: ja faktum är att jag tänkte igår på att tex för Ore tog det 6 försök så visst, jag ska inte gå till överdrift kanske. Och det är ju såklart naturligt att det tar längre tid när jag är så pass gammal som jag är. Det som gjort mig lite orolig är att jag faktiskt har haft en lutealfas som ibland bara varit 9 dagar och nu när det är bekräftat att detta kan anses vara ett problem, så är det såklart att jag funderar lite extra. Har i princip bestämt mig för att kontakta en privat gyn för att få ett "expertutlåtande". Jag kommer säkert att få höra "ja men du får ju ha tålamod för du är ju ändå 39" men i alla fall...

    Telis: grejen är ju att om du får ihop 8h sömn per natt men att det är upphackade "slottar" (dvs 2h + 3h osv) så blir det aldrig samma sak som en hel natts sömn. Du hinner aldrig ner i REM-sömn för det krävs 4h sammanhängande sömn för det tror jag. Men det blir bättre och han kommer snart att sova längre och längre. Håll ut

    EA: nämen, tur du behöll motorcykeln, annars hade jag trott det var en ny smygis!

    Nu har jag mejlat lite bilder till Telis på vårt nya v-rum. De blev lite mörka men jag orkade inte redigera dem... Nu ska jag packa upp lite mer kartonger!

  • muggles

    smint: kul med nytt hus!

    PB: hur var det - hade du valt bort att vara med i galleriet eller? Jag förstår att du misströstar, men vi får kanske peppa varandra? Jag har flera bekanta (alltså förutom i tråden) som lyckats via ivf, så det finns nog chanser.

  • snaily

    Just sett gårdagens Skavlanavsnitt med kvinnan som blev gravid när hon var 57 (via äggdonation förstås) - ger lite perspektiv på ens egen åldersnoja! Kanske inte är helt kört för mig ändå

    BS
    Kul med Iris och simningen!

    E?! Nääää... kommer nog fortsätta skriva EA av gammal vana

  • muggles

    Snaily: jag såg också det. Men jag fattade aldrig riktigt - hon fick ju MF?! Och sedan var hon gravid i 30:e veckan. Var det inte MF ändå el...??

  • snaily

    Muggles
    Nej, det framgick ju aldrig i programmet så jag blev tvungen att googla det
    Läkarna trodde tydligen att hon blivit gravid med tvillingar och bara aborterat det ena fostret vid missfallet. Alltså måste det ju gått rätt lång tid från den sista IVFen tills hon undersöktes med ultraljud när de misstänkte äggstockscancer, det framgick inte heller riktigt.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge