• Ore

    Vi fortsätter blanda och ge

    I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

    En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

    Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

    Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

    Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

    Skål för våra fortsatta diskussioner

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

  • Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • viktualia

    Parnassia - sent omsider har jag lyckats få det bekräftat att din och min gemensamma kompis i Sthlm, med samma förnamn som min bror, också väntar nr 2. Vad tajmade ni är.... hm... Har misstänkt kompisens fru genom div facebookkommentarer, men först nu är jag helt säker. Vet dock inte när deras målgång är planerad... men mellan eran E och deras lilla buse så skiljer det väl max 10 dagar...

  • Lapinette

    Vinkar godnatt till Sweetan och Vickan! Ska liksom Cicci upp tidigt imorgon så det är bara att nanna kudden.

  • viktualia

    Lappis - hoppas att du får må prima i helgen!

    Sovdags - är det här också!

    *godnattkramar till alla goa trådkompisar*

  • Snorkfröken77

    Muggles - Skit med tant! Men du, måla inte fan på väggen än, jag är ju lite yngre än dig (tror jag?) och det tog ändå 9 försök för oss (längst i tråden förutom Freijis???) så det är inte kört än! *kraaaaaaaaaaaaaam*

    Vickan - Hoppas BM bara var förvirrad och att trollet ligger som det ska

    Sweet - Jätteintressant info, som Vickan skrev när man läser det är det ju rätt självklart egentligen att de inte borde vara riskfritt. Ska notera detta mentalt och kommer inte gå med på någon vändning om det blir aktuellt, då får det hellre bli snitt.

  • Snorkfröken77

    Nu ska jag locka mannen till sängen med ett avsnitt av Dexter! Godnattpuss på er!

  • passionsblomman

    Nej du, inte längst i tråden gumman.

    Jag och min sambo körde oskyddat från att vi blev ihop på allvar och observera att det trots nyförälskelse och MYCKET aktvt sexliv ändå tog ett helt år innan jag blev gravid.

    Det är därför jag med en åsnas envishet försöker lugna alla dem som blir halvhysteriska när de tycker de har kämpat och försökt så läge så länge och bara misslyckas.
    Jag tycker helt ärligt att man får ge sig det där normala året och försöka inse att det inte är alls konstigt eller ovanligt om det till och med tar längre tid än så.

    Åh vad jag kan sakna hur jag tog det hela då. Nämligen helt med jämnmod och utan några besvikelser elelr funderingar. Faktiskt.
    Jag räknade inte, nojjade inte, läste inget om infertilitet och hjälpmetoder, kissadealdrig på stickor och hade ingen aning om ÄL eller VUL eller NÅ´T. Jag bar konstaterade att vi inte hade preventivmedel och att det då kan bli barn.

    Fy vad harmoniskt och balanserat det var!

    *noterar att jag idag är på dag 24, har grav PMS och på allvar misströstar inför barnchanserna*


    Snorkfröken77 skrev 2010-01-29 23:02:18 följande:
    Muggles - Skit med tant! Men du, måla inte fan på väggen än, jag är ju lite yngre än dig (tror jag?) och det tog ändå 9 försök för oss (längst i tråden förutom Freijis???) så det är inte kört än! *kraaaaaaaaaaaaaam*Vickan - Hoppas BM bara var förvirrad och att trollet ligger som det ska Sweet - Jätteintressant info, som Vickan skrev när man läser det är det ju rätt självklart egentligen att de inte borde vara riskfritt. Ska notera detta mentalt och kommer inte gå med på någon vändning om det blir aktuellt, då får det hellre bli snitt.
  • fru AM

    Telis: hoppas du sover än, eftersom du har sovnatt/sovmorgon - men jag vill bara säga att man vänjer sig vid att inte sova så mycket. Lilleman är ju bara drygt 2 veckor och de första månaderna skulle jag säga är rätt uppochnervända. Efter det tuffar man på rätt bra trots sömnbrist. Man blir lite segare i huvudet bara men det kan man ju skylla på amningshormoner Suss så gott!

  • smint

    Tack för restaurangtips. skall kika närmare på de ni föreslog.

    Ja här skulle man behöva sitta hela dagarna för att hänga med och kvällarna är fullt ös fram till läggdags.

    Men jag hoppas alla får en trevlig helg och att Lapinette får vara med om roliga träningspass.

    Själv skall vi äntligen flytta in i vårt lilla radhus i helgen, eller det måste väl städas först efter byggjobbarna varit där, men annars så är det klart nu

  • Telis

    Åh, vilken natt, vilken lycka! Det måste ha varit den bästa i mitt liv, trots urpumpning mellan 2 och 3 och sen svårt att somna om. Jag har sovit fyra timmar i ett sträck OCH på mage, det var länge sen!

    AM, jag hoppas att du har rätt och att man vänjer sig, BS och Cicci säger ju också att dom är vana att gå upp flera gånger på nätterna och att det inte gör så mycket. Jag är otroligt tacksam för vår långa föräldraledighet här i Sverige, Sweet! Jag hade aldrig orkat att jobba och pendla som du gjorde och sova så lite. Jag mår verkligen dåligt både fysiskt och psykiskt av sömnbrist och det bara efter ett par dagar.

    smint, lycka till med flytten! Lite väl kallt kanske, här är det -20, men ni slipper ju iaf snöstormen från tidigare i veckan.

  • Ore

    -20 här med...

    Kul med flytt, smint! Är det ett nybyggt eller nyrenoverat radhus? (med tanke på byggjobbarna...)

    Noterar att EA ändrat namn till Fru E... (samma mc på bild iaf!)

    Sweet: usch vilken hemsk vändningshistoria! De sa inget till mig om risk för sådant, men å andra sidan blev det ju aldrig aktuellt med vändning. Det de pratade om var dock att det fanns risk för att allt kom igång, dvs att förlossningen startade av vändningen...

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge