• Paja

    Vi Växjö (med omnejd ) Brudar

    Tänkte kolla vart Växjö brudarna tog vägen??
    Är det kanske någon som redan gift sig?

    Förhoppningsvis kan vi byta lite ideer och tips om ställen här i Växjö som är bra/mindre bra att fixa med bröllopsbestyr...

    Vi gifter oss den 14 augusti, skogslyckan och fest på Teleborgs Slott..

  • Svar på tråden Vi Växjö (med omnejd ) Brudar
  • DooDoo

    Hejsan hoppsan!

    Bor i Växjö och ska gifta oss 15 maj i Öjaby Kyrka...
    Det enda som är klart är brudklänning, underkjol, pojkarnas kläder, brudtärna och bestman,.. typ.

    Såååå jag börjar känna mig lite stressad..

    Tips på billig lokal att hyra här i Växjö??!!

  • sockerr

    vi kollade inte på så många lokaler, men jag har varit på ett bröllop i sandsbro på något som heter kyrkans sommarhem. det är en bygdegård typ där man kan ha med egen mat och dricka, och det ligger jättefint vid sjön. sen vet jag att att det finns ett liknande ställe i risinge, risingegården tror jag det heter. lycka till!!

  • Moi mokulat

    Måste bara fråga. Var på ideskrädderiet hittade inte min drömklänning då, men vet ni om det kommer in hela tiden? När jag var där sist var det så mycket folk att jag inte fick riktig hjälp och fick panik av allt stök.
    Börjar känna panik nu. Jag har ingen klänning och jag ska gifta mig om 6 månader.

    Hur är det på Singoalla eller var det heter?
    Värt att köra från Kalmar igen för att bara titta?

    Någon som kollat i Karlskrona eller någonstans i närheten?
    Allt utom Kalmar.

  • AnnaMartin

    Ja, på Idéskrädderiet får de ständigt in nya klänningar. Har ju även en hemsida där man kan kolla om man vill.

    Personligen tyckte inte jag att Singoalla hade speciellt mycket bra...men jag var ute efter en speciell typ av klänning.

    Hur de är i K-na vet jag inte, trots att jag bor där... Var i Köpenhamn, Kalmar och Växjö och tittade innan jag beslöt mig för att beställa en på nätet.

  • AnnaMartin

    Var tycker i att man ska beställa tårta ifrån? Var tidigare inne på att göra själv men kommer nog beställa trots allt.

  • Paja

    Vi har beställt ute på Tofta Strand/Villa Vik... enbart för att vi fick klart den bästa service där!

  • sockerr

    Vi funderar med på vart... Har ni hört nåt om Broqvists??

  • Kattpoet

    Är fast i Gemla, skall dock inte gifta mig här utan i Skottland. Vore kul att träffa andra Brudar över fika och snacka bröllop, jag lite ensammen här om plannering och så

  • Kattpoet

    Ja just gifter mig i maj och jag ahr mönstret till klänningen men inget tyg ännu.

  • AnnaMartin

    Hade gärna träffats men bor som sagt inte i Växjö...men kan kanske höra av mig då jag är i staden.

    Min mor ringde förresten runt till lite olika konditori och hon fick trevligast bemötande av Broqvist och Hennings.

Svar på tråden Vi Växjö (med omnejd ) Brudar