• viktualia

    Det blev visst en 15:e tråd också

    .... så här precis i början av det nya året slår vi runt med en 15:e tråd minsann!

    Välkomna tillbaka alla trådpladdrare!

  • Svar på tråden Det blev visst en 15:e tråd också
  • MuffinsTönt

    Jag ska nog faktiskt gå till systemet idag o köpa en flaska bubbel. Ingen lyxvariant utan en billig som smakade väldigt gott, Asti Zincano heter den nog.

  • MuffinsTönt

    Anne
    Jag är svag för söta viner. Igår hade jag ett möte med en ny volontär. Intressant att fåhöra vart alla kommer ifrån och varför de hamnade hos mig( min läxhjälp verksamhet).

    Nu sitter jag och dumsurfar innan det är dags för lunch och sen jobb.

  • Pela Pela

    Ja inte blev partyt i fredags som i hade det förr men lite bubbeldricka blev det ju.
    Själv hann jag inte dricka ur förrän det var dags för läkarbesök.

    Tocg dock igen det på helgen!

    Ha det gott

  • viktualia

    Pela - näee det bangade ur där nånstans.. saknade galenpannedeltagarna Nenne, FruLlan och Zozo också.. ehum....

  • MuffinsTönt

    Jag saknar också dem. Hur är det med Zozo förresten? Själv försöker jag bestämma mig för HUR jag ska resa till Vietnam. Vill så mkt att jag inte ens vart jag ska börja tänka.

  • MuffinsTönt

    Jag är mitt i en virrvarr av tankar och känslor. Hur och NÄR vet man att man inte kan ta ansvar för andra utan endast ta ansvar för sig själv. Fast mitt problem är väl mer vice versa. Att en del tror att JAG är deras ansvar, som en mor ansvarar för sitt barn. *suuuuck*

    Hur ska man kunna hantera det här utan att ha skuldkänslor?

  • viktualia

    Muffins - handlar det om din familj så skulle jag säga: Flytta hemifrån...

    Handlar det om nån annan så får du nog förklara mer för att jag ska förstå..

  • MuffinsTönt

    Vickan
    Det ena utesluter inte det andra. Men du har en poäng i det. Det suger att hitta bostad här eller är det jag som är kräsen????

  • anne på grönkulla

    Vickan är klok hon. Jag kan bara lägga till en sak: man får den respekt man förtjänar. Oftast får man mindre, men man får aldrig mer (iaf inte som ung o tjej)... Så vill man uppfattas som vuxen o ansvarsfull, så får man agera som dubbelt så vuxen och ansvarsfull. Så krasst är det. Tyvärr.

Svar på tråden Det blev visst en 15:e tråd också