• viktualia

    Det blev visst en 15:e tråd också

    .... så här precis i början av det nya året slår vi runt med en 15:e tråd minsann!

    Välkomna tillbaka alla trådpladdrare!

  • Svar på tråden Det blev visst en 15:e tråd också
  • mc2

    APG: hehe, hur gick det då? Med de dubbla mingelpartyna? Antar att de inte låg vägg i vägg heller.

    Muffin: Mh, det blir lite så här med. Läser vänners bloggar och även några av de som de länkar till. Det var lite kul, i somras träffade jag de flesta av dem när jag var bestman på min väns bröllop. Kul. Förutom att hyrbyxorna sprack när jag skulle sätta mig i deras lånade gam-merza. :)

    Vickan: Oj! Då är du ju i drop zone. Vad spännande!!! Lycka till!!

  • mc2

    Less idag. Vill bara ha helg. Någon som vill dela en påse Gott&Blandat med mig? Lite tröstätande kan inte skada då och då.

  • MuffinsTönt

    Ååååh. Jag vill ha de svarta bitarna! *blink blink*

  • mc2

    Hehe.. delar motvillig med mig. De är mina favoriter med fast man ska väl dela det goda i livet med sina vänner och bekanta? Här får du hälften!

  • MuffinsTönt

    Oj,hälften! jag hade tänkt 2-3. Tack,va snällt! Fy va seg när man e ledig. Jag vill bara krypa ner i sängen igen. Blir aptrött när jag tänker på nästa vecka. Då är det dubbla tempo som gäller. *gulp*

  • viktualia

    och jag vill bara jobba och inte föda barn....

    får nog shoppa lite lakritskonfekt att trösta mig med.... fniss

  • anne på grönkulla

    jag äter bara röda gelegodisar... o absolut inte lakrits! *tar för mig*

    Jorå mingelpartyna var hyfsat nästgårds o jag var en stund på varje, man är väl vant premiärlejon...

  • mc2

    Kände samma sak denna vecka. Är glad att det är helg nu, är SÅÅÅÅ trött. Fattar inte varför för vi har fått sova myyycket mer än vanligt inatt, men men. Du får försöka varva upp försiktigt de första dagarna, OM det går. :-P

    Var på intervju idag, lite hastigt och lustigt. Tre timmar efter första kontakten. Fast det var i grannhuset så det var inte så långt. Verkade huuuuur intressant som helst. Vi ska höras nästa vecka. Håll tummarna! Det verkar mest ligga på min chef, hur tidigt han kan släppa mig (internsökning). Håll tummarna!

    Men Vickan! Det räcker till dig med! Jag köpte en ny påse.
    Vi har dessutom bakad mandelkakor. mums till alla!!

    Nu ska jag ner och handla snacks. l8er

  • viktualia

    mc2 - spännande med nytt jobb på g. ledigt.. näeee.. inte nåt för mig.. ha ha ha... eller jo, trevligt med helg imorgon men inte ledigt på riktigt.. då måste jag ju ta tag i insikten om att ett Troll är på väg ut i världen...

    själv förärade jag omgivningen en laddning av dessa

    Kladdkakemuffins
    15-20 st.
    ugn 225 grader

    2 ägg
    3 dl socker
    1,5 dl vetemjöl
    2 tsk vaniljsocker
    4 msk kakao
    1 krm salt
    100g smör

    Vispa ägg och socker vitt. Blanda de torra ingredienserna och blanda sedan ner detta i smeten. Tillsätt smöret smält sist.
    Klicka i muffinsformar, halvfulla. Grädda ca 8 min i ugnen.

    ...idag.... gott!!

  • mc2

    MUMMA!!!!

    Får man smaka några smulor? Det där lät jättegott! Tror jag ska baka dem till frugans födelsedag nästa helg. Tackar, tackar!

    mmmhmm.... Att boa in sig tar ett tag så det är bra att göra nu. Har ni mycket kvar? Spring inte och köp för mycket! Vår sons (iofs 9 månader) bästa leksak nu är en bytta med alla våra barnmatburkslock som vi samlat. Han blir helt i exstas när han ser den. :D

    Fast nu lagar vi all mat själva så nu blir det bara ngn enstaka fruktpuré.

Svar på tråden Det blev visst en 15:e tråd också