• Martinaa

    MAJ 2010 del 4

    Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

    Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

    Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

    Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

  • Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • Martinaa

    Hallu!
    Idag tog julledigheten i bröllopsplaneringen officiellt slut! Idag plockade jag fram lådan med bröllopssaker och rotade fram mina halvfärdiga inbjudningskort. Det var så längesedan jag pysslade med dem så jag nästan glömt bort hur jag tänkt göra dem.
    Gjorde inget med dem utan blev istället sittandes med hemsidan som ju också måste vara färdig när inbjudningarna går ut. Satte ett lösenordsskydd på hela sidan och fick det till slut att funka (vi kommer ju lägga ut telefonnummer där så då känns det bäst med lite koll på vilka som ser dem).
    Åh det känns så kul att "va igång" igen. Nu känns det som om det kommer hända inom en nåbar framtid i alla fall, inte så långt fram som tidigare.
    Tänk att det faktiskt gått ett halvår sedan sambon friade och vi började planera bröllop. Hälften kvar... När bestämde ni att det skulle bli bröllop? Hur länge har ni andra väntat??
    Dags o sova. Gonatt! :)

  • 2010Brud

    Ja, idag så åker julen ut här hemma och bröllopsplanerna sätter igång igen. Nu känns det brottom att få ut inbjudningskorten. Jag har inte ens börjat men har väl en liten plan i alla fall.

    Hur gör ni era inbjudningskort - eller beställer ni färdiga?

    I dag måste jag även ringa cateringfirman för att få offert på mat mm

    Vi hade tänkt bjuda på allt och undrar hur ni då gör med presenter- gör ni någon slags önskelista och hur får då gästerna tillgång till den?

    God fortsättning!

  • Hannaibröllopstankar

    Vi ska beställa inbjudningskort på calligraphen, har kollat runt lite men alla ligger i samma prisklass (om man ska ha lite klass, vilket vi vill ha). Se kan man ju hitta billigare alternativ på tex vistaprint osv.

    Önskelista ska vi lägga upp här på BT under deras önskelista, och skriva ner länken dit på informationsbladet som vi kommer att skicka med inbjudan. (på infobladet kommer det att stå formulerat att det är barnfritt, övernattningsmöjligheter, länk till önskelistan och vägbskrivning m.m.)

    Hoppas att jag kunde hjälpa dig lite iaf

  • Fröken Strössel

    God fortsättning på er! Ja nu är det vårt år

    Vi bestämde datum i februari förra året så har varit en låååång väntan!

    Igår pratade vi igenom vad som måste fixas nu och to do listan känns hanterbar måste jag säga!

  • Hannaibröllopstankar

    Har precis bokat hotell på bröllopsnatten, vi ska bo på Turning Torso i Malmö.... Våning 45. Jag ska överraska min blivande man med detta och han kommer att älska det. Riktigt häftigt och jag är helnöjd.

    3200kr inkl moms och frukost... Det får det vara värt med tanke på att vi inte ska på någon direkt bröllopsresa.

  • patrikoannika

    Vi måste fixa skor inom det snaraste och hitta klänning till tärna och brudnäbb. Sedan så ska vi hyra kläder till bestman och besöka lokalen snart.

    Så vi har att göra.. hi hi..

  • EmMagnus

    Haha, skönt att höra att det är fler än jag som börjar bli lätt psycho!


    Ananias skrev 2010-01-03 21:19:39 följande:
    EmMagnus- asgrav, jag har också sånna drömmar. oftast att håret rasar ned precis innan ja sk ain i kyrkan o ju mer ja försöker rädda frisyren ju värre blir det...vilke jävla besvikelse att gå in i vanlig frissa...den andra vanliga drömmen är att typ hälften av gästerna bara inte kommer..skiter i att dyka upp liksom och det blir astomt vid bordena o ja är asbesviken..ha ha...hemska drömmar
  • EmMagnus

    Wow, vad läckert!
    Jag var där på fest med jobbet där för en månad sen, på 53 våningen. Sjukt häftigt!
    Ni kommer få en grym bröllopsnatt!!!


    Hannaibröllopstankar skrev 2010-01-04 11:16:01 följande:
    Har precis bokat hotell på bröllopsnatten, vi ska bo på Turning Torso i Malmö.... Våning 45. Jag ska överraska min blivande man med detta och han kommer att älska det. Riktigt häftigt och jag är helnöjd.3200kr inkl moms och frukost... Det får det vara värt med tanke på att vi inte ska på någon direkt bröllopsresa.
  • EmMagnus

    Idag har jag ringt min frisör, min blivande svägerska har en kompis som egentligen skulle gjort mitt hår men av olika anledningar så blir det inte så nu. Så idag ringde jag frissan, hon bokade in mig men hon var inte säker på att det blir hon som gör uppsättningen eftersom hon ev ska på semester då. Lite typiskt men samtidigt vet jag att dom har fler superduktiga frisörer där så jag är inte särskilt orolig. Jag har inte tänkt mig en jätteavancerad frisyr heller så det blir nog bra. Men detta är kanske ändå en av anledningarna till att man drömmer "mardrömmar"

    Igår började vi på allvar fundera på bröllopsresan. Vi har velat fram och tillbaka men kommit fram till att vi inte ska åka så långt bort och att det inte ska kosta allt för mycket. Just nu fortsätter vi att vela, men "bara" mellan Toscana och Portugal. Är det nån som har erfarenheter eller tips som kan hjälpa oss att ta de slutgiltiga beslutet?

    Vad gäller er diskussion om underkläder, så har jag inte alls bestämt mig för hur jag ska göra. Har en klänning som snöras i ryggen så jag vet inte om jag behöver bh. Men jag kan verkligen tipsa er som har tänkt att ha en axelbandslös bh under klänningen att istället välja en korsett eller liknande utan axelband. Risken att den glider ner och att man får gå och dra upp den är väldigt liten. Jag använder det under vanliga klänningar och linnen där axelbanden inte ska synas. Väl värt att testa tycker jag. Det finns dessutom jättefina enkla varianter som inte gör att man känner sig som en porrskådis

  • Hillena

    Jag drömmer också om bröllop, sist var det att klockan var 14 på vår bröllopsdag och jag hade inte ens dukat och gjort iordning lokalen. Panik!! Hehe

    Min fästman friade till mig i början på september, och när vi kom hem från semestern så bestämde vi att vi skulle gifta oss 29e maj, mest för både kyrka och lokal var ledig då, samt att det nästan alltid är fint väder i maj.

    Inbjudningskort har vi själv gjort och vi blev båda supernöjda. Till närmsta familjen packade vi in dem i julklappar medan resten av gästerna får det hemskickat i slutet på januari/början på februari.

    Har också en del kvar att fixa men vet att jag ordnar det om jag bara anstränger mig lite, känns mycket lättare nu när jul och nyår är över!

Svar på tråden MAJ 2010 del 4