• Martinaa

    MAJ 2010 del 4

    Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

    Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

    Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

    Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

  • Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • CiaLovesAndreas

    Ananias,
    Ja, det är ju det. Man har ju lite utgifter så på en sån sak känns det som att jag kan snåla.
    Om det passar så kommer jag ha en axelbandslös bh som jag redan har. Sen köper jag nog några snygga trosor. Förhoppningsvis kan jag ha några med lite färg i. Kommer ju ha underkjol och sen är klänningstyget rätt så tjockt.

    Nu har vi skrivit adresserna på alla kuvert. Nu i veckan hoppas jag att m2b kan skriva ut vårt informationspapper på jobbet sen ska vi äntligen posta inbjudningarna!

  • majsan801

    Ananias kan ju rekommendera twilfit nu på mellandagsrean. Jag lyckades fynda en kanonfin korsett till halva priset. Tänkte köpa några snygga billigare trosor på lindex senare.

  • Ananias

    majsan-ok men ja ska bara ha en bh ny o ev någon trosa..det får bli på lindex eller kappahl msenare...brukar ju få 30% rabatt kuponger därifrån så räknar med attd et kan bli billigt

  • jaao

    Jag kommer ha en axelbandslös "korsett" under klänningen, utan snörning dock. behöver något som får det att se ut som om jag hade bröst haha. Sen blir det höfthållare och sexiga trosor. Jag är barnsligt förtjust i underkläder. har köpt en annan korsett med axelband som jag kan byta med på kvällen om det skulle vara så, sprang på den av en händelse och kom inte på någon annan bra ursäkt än att den skulle vara till bröllopet ;-P

    Vi kommer ju inte ha någon fest, middagen är slut ganska tidigt så vår förhoppning är en riktig myskväll på hotellet med bubbelpool och champange... men, jag är känd för att vara en otroligt trött människa så vem vet hur det slutar.

    Lindex har en speciell bh + trosa i deras Ella M serie som är helt fantastiskt vacker för er som ska klä er i vitt (den finns i svart också), blir inte alltför dyrt och den säljer bra till just brudar råkar jag veta

  • Martinaa

    Känner att jag borde ta mig en sväng in på Lindex i dagarna. Var inne på Change nån gång för nån månad sedan och provade bh, trosa och strumpebandshållare (eller vad det heter) och strumpbyxor i såna där band. Jag kände mig som en stoppad korv eller nåt, så nån sån där hållare runt magen kommer jag inte ha! :P
    Hade ju varit fint med en korsett eller torselette eller vad det heter (här har vi en som inte kan så mycket om underkläder ja...), men vet inte om det blir för mycket under klänningen. Men får helt enkelt ta en titt på Lindex och se om man kan göra nåt fynd nu då! :)

  • patrikoannika

    Jag är verkligen INTE barnsligt förtjust i underkläder. Eller jo, visst jag gillar snygga, funktionella underkläder, och lite enklare spets. Hipsters med spets är OK, och BH med spets också.

    Men jag har ALDRIG haft varken korsette eller strumpebandshållare på mig och jag vete katten om jag vill det heller. Jag känner mig äcklig, ful, porrig och billig i "sådana" kläder. Missförstå mig inte, jag kan tycka att andra är jättevackra, men JAG - nej jag skulle inte tro att jag vill ha på mig det.

    Tror också jag skulle känna mig som en clown eller nåt utspökat. Tror INTE alls jag skulle kunna känna mig sexig... för det är väl det man "ska" göra...

    Ha ha... Vilka bekymmer!

  • CiaLovesAndreas

    patrikoannika,
    Jag är som du. Har eller aldrig använt korsett eller strumpebandshållare.
    Förstår inte ens hur man får på sig en korsett själv

    Inatt drömde jag om bröllopsklänningar, undrar om det betyder nåt? Typ att jag inte längre är säker på att jag vill ha den klänning som jag hittade i juli

  • EmMagnus

    Hejsan tjejer,
    Jag har varit dålig på att skriva på ett tag, men jag har iaf läst om allt som ni har skrivit.
    Vi har faktiskt fått lite fart under ledigheten vad gäller planeringen. Känns skönt! Jag har lite svårt att fokusera på nått som är så långt fram, men nu när det är 2010 så har jag fått fart.
    Tyvärr har det strulat till sig med tjejen som skulle fixa mitt hår, så imorgon blir det till att ringa min frisör och hoppas att hon har tid till mig.

    Jag drömde också om bröllopet i natt, men det var bara panik. Jag hade två höger skor varav den ena en stövlett!?! Klänningen gled ner hela tiden ( har snörning i ryggen så risken för det borde ju vara minimal) och mitt hår var inte alls som jag hade tänkt mig. Till råga på allt var det inte en käft i kyrkan som jag kände igen. Haha, snacka om panik!

  • majsan801

    Jag har aldrig haft korsett heller men jag ser verkligen fram emot att ha det. Har köpt en superfin smakfull på twilfit som jag ska köpa några snygga hipsterstrosor till. Skippar nog strumpebandshållare och strumpbyxor då jag räknar med att det ska varmt. Provade med korsetten under klänningen idag när syster var här och det var jätte bra.

  • Ananias

    EmMagnus- asgrav, jag har också sånna drömmar. oftast att håret rasar ned precis innan ja sk ain i kyrkan o ju mer ja försöker rädda frisyren ju värre blir det...vilke jävla besvikelse att gå in i vanlig frissa...

    den andra vanliga drömmen är att typ hälften av gästerna bara inte kommer..skiter i att dyka upp liksom och det blir astomt vid bordena o ja är asbesviken..ha ha...hemska drömmar

Svar på tråden MAJ 2010 del 4