• Bettertogether

    JUNI 2010 nr 3

    Här hänger ALLA junibrudarna numera ;)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 21:31
    4 JUNI-
    JosieJose

    -5 JUNI-
    Cotopaxi
    JBB
    yatzy86
    josefineoerik
    05juni2010

    -12 JUNI-
    Grisbjörnen
    han och jag
    Plutten2010
    Yoodie

    -16 JUNI-
    RocknRolla

    -18 JUNI-
    1willB2

    -19 JUNI-
    AGITI
    bettertogether
    Cina66
    Converse
    Gerberan
    Tinndra

    -25 JUNI-
    ellabay
    Bellatrix1982

    -26 JUNI-
    GrodanoJag2010
    jessie81
    krutt
    chokladmonstret
    Cessan78

  • Svar på tråden JUNI 2010 nr 3
  • Plutten2010

    Se i mitt galleri.. =)

    Klänning och tiara är där men ringen är inte den exakta.. Har köpt en ring i vitguld med fyra princesslipade stenar på varsin sida om mittstenen. Har dock vänner som tittar på BT och jag vill ha några överraskningar kvar för dem.. ; )


    Converse skrev 2009-10-13 10:47:32 följande:
    Vad ska ni ha för ringar och klänningar? Bilder tack
  • Ellabay

    vi sitter just nu och filurar ut vad vi ska äta. Oxfile är iaf klart men vad det ska vara till vet vi inte riktigt... det blir buffe som vi ska servera och vi måste nog bestämma ungefär vad vi ska ha innan vi bokar tid hos cateringfirman för provsmakning. :S
    Känner att mat/ring och inbjudningskort är en enda stor röra. Är jag den enda som känner ibland att all planering är för mkt. jag blir så less så jag vill spy. (kan kanske bero på att jag pluggar heltid samt jobbar flera gånger i veckan)

    Men klänningen är köpt iaf! DET känns underbart!

  • ona

    Nu har vi fått offerten! Dyrare än vi hoppats på, och sambon är på jobb på sjön, så det dröjer innan vi kan bestämma något. Vad betalar ni andra per kuvert? Känns som att jag inte har koll på vad som är dyrt/billigt..

    Ellabay: JAAAAA! Jag blir extremt less för att i pincip ingenting går som jag hoppats. (Pluggar heltid, har två extrajobb och en sjuk mamma, så jag förstår lite hur du har det)Ibland känner jag bara att jag vill lägga ner allt. Igår var en sådan dag. Men jag tror att alla har sådana dagar (även om de dagarna sällan syns till här på bt), och det gäller att fokusera på vad som är viktigt. Visst vill alla ha den perfekta dagen, men blir inte dagen perfekt oavsett om skorna har rundad eller spetsig tå, eller vilken mat som serveras, så länge din m2b säger ja? När all planering känns som hemskast, när skolan tar FÖR mycket tid och altl bara rinner över, tänk då, är inte vi alla här inne lyckligast i världen? Vi älskar och vi är älskade, och det är det viktigaste. Och vi ska gifta oss!

    Och att du har hittat din klänning är ju fantastiskt! Var glad för det, det är ännu månader kvar till bröllopet, allt måste inte bli klart nu med en gång. Planeringstiden är ju också till för att njuta av det som komma skall.

    Usch, jag känner hur övermogen jag låter, men det är samtidigt lite terapi för min egen del. Har bättre och sämre dagar, absolut. Dessutom skriver jag långa inlägg för att försöka undvika alla mina "måsten" = sistaminutenskrivning av hemtentor, javisst! :)

  • Lina o Peter

    Ona: Va bra att ni fick offerten, synd att det var dyrt bara.. Jag kan inte svara på kuvertavgift då vi kommer göra uffé själva, handla dricka från Tyskland osv. Men hoppas det löser sig för er.

    Utöver det; så jäkla fint skrivet. Man glömmer så lätt vad som är viktigast!!!

  • ona

    Lina o Peter: Ja, det måste lösa sig! Kanske kan skippa förrätten och göra snittar hemma istället, så går priset ner någon euro.. Allt skulle vara perfekt ifall vi bara fick hyra lokalen, då skulle vi fixa allt själva. Men är det en restaurang så är det.

    Man gör ju det. Vissa dagar förstår jag varför endel par inte klarar av bröllopsplaneringen och separerar istället. Allt är ju så uppförstorat. Och inte blir det bättre av att gå in på bt då och läsa om hur långt alla andra har kommit och hur fina klänningar de har köpt til bröllopet som är flera år bort, och själv sitter man med åtta fjuttiga månader kvar och har knappt ens kommit på var man ska gifta sig. Men i de svåraste stunder, minns då detta, som det så fint står på Ingvors brud- och festkläders hemsida:

    "Hittat drömprinsen? Då är ju det svåraste redan avklarat!"

    Mitt motto nuförtiden.

  • Lina o Peter

    Klockrent! Ja nu tillhör jag väl en av dem som har klänning beställd osv också.. Men så är jag mammaledig fram tills årsskiftet, så jag tänker som så att jag gör så mycket jag kan nu när tiden finns, så kanske vi slipper den värsta stressen sen. Men sen är det ju så kul också, oftast.

    Jag har dagar jag med när jag bara känner att va fan, vi drar till rådhuset och gör klart allt! Det är ju helt sinnessjukt att man lägger ner så otroligt mycket tid, pengar och energi på EN dag, EN enda! Även om det är dagen D. Tänk vad skilsmässostatistiken hade minskat om alla lade ner hälften av den energin på sitt förhållande sen också. Hehe..

  • gumzan

    Hej hej, här kommer en från den andra tråden. Har lagt in en länk till denna på den jag startade så att folk hittar hit.

  • Ellabay

    ONA: Du har så rätt så!!
    Men tror jag känner så över allt nuförtiden. Skolan känns bara som ett enda stort jobbigt moment just nu. Vi ska ut på praktik nu i fem veckor och jag ser inte alls fram emot det. Helst av allt skulle jag vilja lägga mig under täcket och sova i en vecka.

    usch ursäkta mig för min bitterhet just nu. :(
    angående maten så kommer de nog bli ca 3-400 kr per person för maten. Är inte riktigt säker på kostnaden. Det är min pappa som betalar maten+spriten och jag är EVIGT tacksam över att han lägger ut den summan. :)

  • ona

    Lina o Peter: Helt rätt! Att göra som man själv mår bäst av, då blir planeringen så mycket roligare! Själv hoppas jag att hitta "min" klänning snart, till ett rimligt pris. Gick igenom alla Landys klänningar igår och Millys tidigare i veckan, över 2000 klänningar, utan att hitta någon som föll mig i smaken. Bridezillavarning? :D Just nu mår jag bäst av att strunta i skolan och kolla brudklänningar på nätet istället, och då gör jag det :D

    Ja exakt! Jag känner ofta; rådhuset (eller psykakuten) nästa! Det är ju efter bröllopet energin behövs, snacka om omställning från att ha planerat i år till att helt plötsligt inte ha någonting att planera. (Visserligen behöver inte vi bekymra oss om det; jag tar lärarexamen ett år efter bröllopet, förhoppningsvis blir det hus såsmåningom och dessutom ska vi se om vi lyckas "baka bullar" då!) Värt att lägga en massa pengar, tid och energi på ett bröllop ifall man inte satsar helt och fullt på förhållandet! Men så känner jag, andra drömmer om sitt drömbröllop, kosta vad det kosta vill, men gifta sig SKA de. Och de får göra så, inte mig emot.

  • ona

    Ellabay: Åh, jag önskar att jag var i dina skor! Det kanske låter sjukt, men jag skulle inget hellre vilja än att vara på praktik i fem veckor! Här i storstaden blir man lärare genom att vara på praktik en dag här och en dag där, med en massa plugg emellan. Jag blir tokig på det! (Och jag hatar när folk säger att de skulle vilja ha det som jag har det, eftesom ingen annan människa i världen vet hur någon annan på riktigt har det, så nu slutar jag.)

    Men jag kan tänka mig hur du känner. Jag känner likadant själv just nu. Och vad kan man göra? Det är bra att du skriver av dig och får ut din bitterhet, och tro mig, de flesta här har någon gång känt likdant. Du är inte ensam! Få ut alla tankar ur huvudet, här på bt finns det alltid någon som lyssnar om du känner att du inte vill spy galla över dina närmaste. Det är värre att gå ensam, fundera och må dåligt, så ut med det bara! Det är inte lätt att få allt att gå ihop, när dagarna bara rusar förbi, men vi är människor allihopa, och vi finns för att stötta när det behövs.

    Okej, det låter ju rimligt för maten. Vad får ni för den summan då?

Svar på tråden JUNI 2010 nr 3