• Bettertogether

    JUNI 2010 nr 3

    Här hänger ALLA junibrudarna numera ;)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 21:31
    4 JUNI-
    JosieJose

    -5 JUNI-
    Cotopaxi
    JBB
    yatzy86
    josefineoerik
    05juni2010

    -12 JUNI-
    Grisbjörnen
    han och jag
    Plutten2010
    Yoodie

    -16 JUNI-
    RocknRolla

    -18 JUNI-
    1willB2

    -19 JUNI-
    AGITI
    bettertogether
    Cina66
    Converse
    Gerberan
    Tinndra

    -25 JUNI-
    ellabay
    Bellatrix1982

    -26 JUNI-
    GrodanoJag2010
    jessie81
    krutt
    chokladmonstret
    Cessan78

  • Svar på tråden JUNI 2010 nr 3
  • Tausen

    Klänning som jag ska beställa finns i mitt galleri(längtar), våra förlovningsringar likaså. Vigselring har jag nog tänkt mig nåt liknande, ganska smal i guld men med några små stenar.

  • Martinaa

    Vet inte riktigt vilken juni-tråd som gäller, men jag hakar väl på här också i alla fall! 5 juni är det för vår del!

  • Stjärnstopp

    hej!

    jag ska oxå gifta mig i juni så jag hoppar in här!
    På midsommarafton bär det av!

    Vi tänkte ha ett budgetbröllop så maten lagar jag själv. Buffé med midsommartema blir det då jag älskar den maten!

  • ona

    Converse: bra fråga! Hade hittat två klänningar som jag vägde mellan, men konstaterade att det troligtvis inte blir någon av dem. Någon som vet var man kan hitta en a-linjeformad, vit klänning utan en massa pärlor och grejer, med drapering, utan släp? Får inte kosta för mycket heller :) Jag har gått igenom alla hemsidor jag bara hittat och INGENSTANS finns "min" klänning.
    Min förlovningsring är en Schalins Glaciär 210-4, och helst skulle jag vilja ha en liknande vigselring, men var man hittar det är nästa bekymmer..

    Jag blir så grymt imponerad av er alla som kommit så långt i planeringen, själv känns det som att jag mest sitter och drömmer och väntar på offerten från festlokalen vi planerat allt utifrån. Allt hänger på den just nu, blir det inget så blir det helomvändning gällande tema och inbjudningar och allt. Suck..

  • Lina o Peter

    Usch va jobbigt.. Hoppas du får offerten snart och att allt klaffar. Vi har bokat en lokal men den va väl inte drömmen direkt, så vi kikar vidare under tiden, men hittar vi inget annat så duger den ändå.

    Antar att det är nån speciell lokal ni tänkt på som ska matcha tema och allt eller? Håller tummarna för er iaf!

  • chokladmonstret

    Bettertogether hehe jag var å köpte gröna servetter igår på IKEA och funderade då på om det skulle passa med just gröna på ett bröllop men eftersom vi har den färgen med på annat så tänkte jag testa, nu när jag vet fler som ska ha det så känns det mer rätt =)

  • Bettertogether
    chokladmonstret skrev 2009-10-13 21:22:49 följande:
    Bettertogether hehe jag var å köpte gröna servetter igår på IKEA och funderade då på om det skulle passa med just gröna på ett bröllop men eftersom vi har den färgen med på annat så tänkte jag testa, nu när jag vet fler som ska ha det så känns det mer rätt =)
    Ja, det var ju roligt att höra att det är fler som har samma färger! :D Ska du ha någon servettring eller något runt också?
  • chokladmonstret

    Nä jag funderade på att vika dom med en vit kaffeservett och besticken i. Vi kommer ha plastbestick så tanken är att få det mesta att ligga kvar om det skulle blåsa in lite i tältet eller så.

  • chokladmonstret
    Converse skrev 2009-10-13 10:47:32 följande:
    Vad ska ni ha för ringar och klänningar? Bilder tack
    Har lagt in några bilder men sambons kläder är inte riktigt som på bilden men nästan och bilden på platsen vi ska gifta oss vid är lite dålig.
    OBS vi har ett tema bröllop (Fantasy)
  • ona

    Lina o Peter skrev 2009-10-13 20:37:53 följande:


    Usch va jobbigt.. Hoppas du får offerten snart och att allt klaffar. Vi har bokat en lokal men den va väl inte drömmen direkt, så vi kikar vidare under tiden, men hittar vi inget annat så duger den ändå. Antar att det är nån speciell lokal ni tänkt på som ska matcha tema och allt eller? Håller tummarna för er iaf!
    Ja, vi ska gifta oss i skärgården, och helst med skärgårds-/havstema. På ön vi bokat kyrka finns dessvärre inte många ställen i anslutning till vattnet (transport från kyrkan till lokalen är tänkt med båt, brudskål på bryggan etc..). Så vi hoppas för fullt.

    Vad skönt att ni har en backup iaf, det är ju så mycket lättare när man vet att det på något sätt ordnar sig. Men jag håller tummarna för att ni hittar er drömlokal!
Svar på tråden JUNI 2010 nr 3