• knyjoy

    CAMBRIDGE kuren - tråd 15. Alla nya och gamla se hit!!

    Oj vad fort det går när man har roligt!
    Vår tråd är stängd så jag tog mig friheten att öppna en ny!
    Kom igen nu tjejer och killar!

    Här pratar vi och stöttar, ältar och grubblar över renkur eller kombineradkur av Cambridge.
    Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

    Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3127705.htm...
    Tråd nr 13: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3235821.htm...
    Tråd nr 14: brollopstorget.se/Forum-2-19/m3385346.html

    Nu vill vi veta mer om våra kära medlemmar i denna härliga tråd!

    Låt oss skapa en lista, kopier och fyll i.

    LÄNGD:
    ÅLDER:
    MAX VIKT:
    VIKT START C.K:
    REN KUR EL. KOMBINERAD?:
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?:
    SLUTMÅL:
    DELMÅL:
    BELÖNINGAR:
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?:
    MOTION:

  • Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd 15. Alla nya och gamla se hit!!
  • Palette

    Hej!
    Har kikat in er tråd ett tag nu och känner att de vore kul att få vara med:) Påbörjar tredje veckan idag. Har trots lite småfusk lyckas med -5 kg.Blev väldigt peppad av att inse att de är fler som sliter så nu tänkte jag försöka dela med mig av mina erfarenheter och ta del av era:)

    LÄNGD:178
    ÅLDER:20
    MAX VIKT:94
    VIKT START C.K:94
    REN KUR EL. KOMBINERAD?: Ren
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?: 8 veckor till en börja
    SLUTMÅL:75
    DELMÅL:84
    BELÖNINGAR: Vad som faller inom rimliga gränser
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?:
    MOTION:En ny start utan bonuskilon:)

  • Fru i juli 2010

    Fyller också in en sån här! Är riktigt nöjd med att ha klarat dagen galant! (Ändrade lite i mallen)

    LÄNGD: 169 cm
    ÅLDER: 26 år
    VIKT NU: 69,6 kg
    VIKT START C.K: 74,4 (För sex veckor sen, har kört ren kur i tre veckor och sen vanlig mat i tre veckor... Gick ner till 67.4, men upp 2.2 kg igen)
    REN KUR EL. KOMBINERAD?: Ren
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?: 10-21 dagar. Beror på hur det går... Hoppas att 10 dagar räcker.
    SLUTMÅL: 65 eller lite mindre för att kunna gå upp till 65 med vattnet.
    DELMÅL: -
    BELÖNINGAR: Att jag får en snygg kropp, som jag är nöjd med :)
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?: Genom att köra kombinderad kur en vecka
    MOTION: Ska försöka träna som vanligt, dvs 4 pass i veckan... Orkar jag inte, vilket jag troligtvis inte gör kommer jag byta ut pass mot promenader.

    PEPPTALK: "Du är nära målet nu, ge inte upp" "För vem gör du det här?"

  • MsMinelli

    LÄNGD:176
    ÅLDER:22
    VIKT START C.K:68,9
    REN KUR EL. KOMBINERAD?:vet inte än!
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?:23 dagar
    SLUTMÅL:62 (min drömvikt, lär inte nå den på dessa 23 dagar men)
    DELMÅL:64 (hoppas jag nå på 23 dagar)
    BELÖNINGAR: Gå på Nobelfesten
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?:Protein och grönsaker.
    MOTION: Promenader och F&S om jag orkar och hinner.

  • MsMinelli

    Hej alla grymt duktiga!

    Jag vill bli en av er Har ca 7 kg sammanlagt att gå ner och tänker försöka nypa av de flesta nu genom att hårdköra några veckor. Jag ska köra på ren kur så mycket jag orkar, men om det blir för jobbigt så ska jag äta lite skinka eller kyckling eller så... Har en ganska krävande period framför mig och jag har en känsla av att jag inte kommer att klara mig utan att äta alltid så det är jag förberedd på

    Tänker väga mig varannan dag, tror att det är lagom för att hålla motivationen uppe... Ska beställa från Nailsbodybeauty nu!

    Pepp pepp till er alla!!

  • knyjoy

    Jag har dag två idag så jag tänkte påminna mig själv:

    LÄNGD: 173 cm
    ÅLDER: 21 år
    MAX VIKT: 113 kg
    VIKT START C.K: 110,9
    REN KUR EL. KOMBINERAD?: Ren kur
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?: Så länge det behövs! nu jävlar!
    SLUTMÅL: 72 (för att kunna gå upp till 75)
    DELMÅL: tvåsiffrigt, under 95, under 90, under 85.
    BELÖNINGAR: Jag blir ju en ny människa :)
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?: Blir nog kombinerad kur några veckor innan jag slutar helt.
    MOTION: T-box, yoga, promenader snart core också (när vikten kommit ner lite ska pilates in på schemat också.

    Lycka till allihopa!

  • MsMinelli

    Har läst igenom hela tråden nu och ni har många givande visdomsord verkligen - några av dom har jag skrivit av för att ha som pepp om motivationen sviktar... Till exempel Pentans ord "för det är ett litet äventyr att se sin kropp förändras så snabbt som det faktiskt går på ren kur" - för mig är dom orden SÅ PEPPANDE!

    Har gått ner en del i vikt det senaste, men har länge legat runt 68-69 kg och mitt mål har alltid varit 62 kg. Säkert hade jag fortsatt i min lilla lunk om det inte vore för det faktum att jag igår blev bjuden på NOBELFESTEN - a dream come true! Och eftersom jag inget hellre vill än att vara nöjd med min kropp när jag är där så har jag nu fått en välbehövlig spark i rumpan Dessutom är det bara 23 dagar kvar till festen går av stapeln, så jag behöver något av en "quick-fix" och därför blev det alltså pulver!

    Än så länge känns allt bra - bara tanken på Nobelfesten och att virvla runt i Gyllene salen i en vacker klänning gör mig mer motiverad än någonsin tidigare faktiskt!

    (det faktum att det är 23 dagar kvar och att jag inte har någon klänning är dock inte lika ljuvligt, men men...)

  • MsMinelli

    För övrigt: tror ni att jag lyckas gå ner 7 kilo på 23 dagar? *hoppas hoppas*

    Grattis till alla fina resultat också!

  • Palette
    MsMinelli skrev 2009-11-17 13:20:31 följande:
    För övrigt: tror ni att jag lyckas gå ner 7 kilo på 23 dagar? *hoppas hoppas*Grattis till alla fina resultat också!
    Det är absolut möjligt, de är så klart individuellt. Själv har jag gått ned 5kg på 2 veckor (Detta trots lite småfusk)
    Så bestämmer du dig och ger de hela en knuff i rätt riktning med motion:)Borde de inte vara en omöjlighet.

    Va kul att få gå på nobelfesten:)

    Lycka till!
  • Fru i juli 2010

    Idag är det dag två för mig! Det fungerar bra! Men å vad jag är sugen idag... Men jag ska klara det! Ketos imorgon kanse? Njuter av mys i soffan med min blivande och en ellet två stora koppar te.

  • MsMinelli

    Åhh inte ett enda hekto tappat sen igår FAN att jag inte kan låta bli vågen... Men men, bara att kämpa vidare - förr eller senare måste det ju släppa!

    Hoppas ni andra har en bättre dag

Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd 15. Alla nya och gamla se hit!!