• Fenixx

    Bröllop 2010 del8

    Nu närmar sig årets sista kvartal och 2010 närmar sig med storsteg!
    Alla vi som planerar bröllop 2010 samlas här för att ge tips och dela med av oss våra underbara planer!

    Några av våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3445474.html

    2010-tråden

    Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

    Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

    Mars 2010:

    April 2010:
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4

    Maj: 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

    Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    05juni2010: 5/6
    bettertogether: 19/6
    Lina o Peter: 19/6

    Juli 2010 :
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Lycklig81: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

    Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    cire: 21/8
    humlan66: 28/8 ( ev 21/8)
    workoutgirl: 28/8

    September 2010:
    Fenixx: 4/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

    Oktober 2010:

    November 2010:
    Divina73: 10/11

    December 2010:

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-08 13:51
    en till för juli 2010:
    brudjuli2010: 10/7

  • Svar på tråden Bröllop 2010 del8
  • Bettertogether
    KatjaB skrev 2009-11-14 18:40:15 följande:
    så det är allltså 69? det skiljer för att få pincessringen? Då skulle jag nog ta den, för det är ju inte så vansinnigt mycket pengar om man tänker på att man ska ha dem förhoppningsvis hela livet
    Nja, priset spelar ingen större roll när det är så liten skillnad. Det är nog sist och slutligen mitt val. Det är bara det att de är så extremt olika de två ringarna och jag gillar båda två på olika sätt.

    Och kostnaderna blir nog högre hur som helst med princessringen eftersom det tillkommer upputsning av förlovningsringarna.

    Men. Det lutar starkt mot princess-ringen (som fått sitt namn från att det ÄR märket princess :)
  • KatjaB
    Bettertogether skrev 2009-11-15 13:15:37 följande:
    Nja, priset spelar ingen större roll när det är så liten skillnad. Det är nog sist och slutligen mitt val. Det är bara det att de är så extremt olika de två ringarna och jag gillar båda två på olika sätt.Och kostnaderna blir nog högre hur som helst med princessringen eftersom det tillkommer upputsning av förlovningsringarna.Men. Det lutar starkt mot princess-ringen (som fått sitt namn från att det ÄR märket princess :)
    ok, trodde jag räknade in det med putsningen. Svårt det där, man får nog helt enkelt gå på magkänslan.
    Jag vet ju vilken ring jag vill ha, ringen går dock att få billigare om jag väljer mindre stenar i. Velar mellan antar och storlek på dem. antingen fler mindre eller färre större.
    Vilka problem man har
  • Bettertogether
    KatjaB skrev 2009-11-15 13:20:54 följande:
    ok, trodde jag räknade in det med putsningen. Svårt det där, man får nog helt enkelt gå på magkänslan. Jag vet ju vilken ring jag vill ha, ringen går dock att få billigare om jag väljer mindre stenar i. Velar mellan antar och storlek på dem. antingen fler mindre eller färre större. Vilka problem man har
    Förlåt mej! Ja, du har alldeles rätt! Du räknade ju med putsningen ja ;)

    Jag hade otroligt tur när jag provade för exemplaret de hade i affären var min storlek, så jag fick se precis hur den satt på fingret. Det fanns med 18 ct sten också, men den är bredare, och det vill jag inte ha. Så det blir en 10 ct sten i en 3,5 mm ring. :)
  • KatjaB
    Bettertogether skrev 2009-11-15 13:25:20 följande:
    Förlåt mej! Ja, du har alldeles rätt! Du räknade ju med putsningen ja ;)Jag hade otroligt tur när jag provade för exemplaret de hade i affären var min storlek, så jag fick se precis hur den satt på fingret. Det fanns med 18 ct sten också, men den är bredare, och det vill jag inte ha. Så det blir en 10 ct sten i en 3,5 mm ring. :)
    Det blir nog alldeles lagom min förlovningsring är 3 mm bred och med en 0,7 ct briljant i, så stenen är exakt lika bred som ringen. Finns en bild i mitt galleri. Jag bara älskar den Vi har ju titanringar, Simon ville först inte ha en ring för att "han inte använder smycken" varpå jag fick spel och tyckte att man såklart skulle ha förlovnings- och vigselring. Så när han fastnade för titan var jag glad över att han ens tyckte om NÅN typ av ring.. Sen gjorde det ju inget att hans ring blev så tokbillig att jag kunde ha en sten i min ring
  • Bluebride

    Inbjudningskortet med "mycket färg" gör att pappret viker sig, så det går inte. Så det blir den med snäckan.

    Hjärtana är frigolit som jag klätt med blått sidenband, lite vita band och vita tygblommor.


    pettan skrev 2009-11-15 12:20:04 följande:
    Jag tyckte de första var jättefina! Sen undrar jag om den första bilden med hjärtana, vad är dom gjora av? Tyckte väldigt mycket om dom och skulle vilja ha något liknande!
  • ninni84r

    Jag är från Halmstad, lr just nu bor vi utanför. Men jobbar inne i stan.
    Du med?!


    EåN2010 skrev 2009-11-15 13:05:32 följande:
    väldigt OT men är det nån som är från Halmstad här ?eller i närheten.
  • KatjaB

    vad duktig du är.. hjärtana var jättefina. Tänkte att det kanske var nåt ebay fynd du hade hittat tänkte försöka hitta nåt liknande

    vad synd att det inte funkade med servett-kortet, brukar ju bli så när man limmar på papper tyvärr.
    Men ta de andra, de funkar ju med ert tema också med blått och snäckor


    Bluebride skrev 2009-11-15 13:48:40 följande:
    Inbjudningskortet med "mycket färg" gör att pappret viker sig, så det går inte. Så det blir den med snäckan.Hjärtana är frigolit som jag klätt med blått sidenband, lite vita band och vita tygblommor.
  • Humlan66

    Vi ska oxå ha sky lantors vita hade vi tänkt

    Hörrni. hjälp mig

    Hittade min klänning jag letat efter på blocket i orginal för 3500 kr i MIN size- men hur gör jag nu ? Köper den eller chansar att skicka efter en kinakopia?

    Men jag tycker det är lite dyrt med tanke på att det är en 2006 års modell som inte görs längre, men man kanske kan pruta lite hihi

  • Bluebride

    Tack. Nej, något ebay fynd är det inte. Hjärtarna köpte jag på panduro för länge sen och nu kom jag på denna ideen då jag ska ha ett lakan bakom oss dekorerat med fjärilar i lila och blått och hjärtana.

    Ja, var lika bra att prova innan, men nu får jag sitta och göra en hel del snäckor. Så nu vet jag vad jag har att göra


    KatjaB skrev 2009-11-15 14:45:49 följande:
    vad duktig du är.. hjärtana var jättefina. Tänkte att det kanske var nåt ebay fynd du hade hittat tänkte försöka hitta nåt liknande vad synd att det inte funkade med servett-kortet, brukar ju bli så när man limmar på papper tyvärr. Men ta de andra, de funkar ju med ert tema också med blått och snäckor
  • KatjaB

    humlan: testa o pruta.. det är ju trots allt en hel del klänningar på annonser så har du tur kanske du kan få ner priset en tusenlapp.

    jag har äntligen fått in en bild nu på stolsöverdragen jag håller på och syr.. De ska pressas också så de blir lite stelare och så ska öppningarna vid bakre stolsbenen sys ihop så att man inte ser benen. Vad tycker ni?

Svar på tråden Bröllop 2010 del8