• Fenixx

    Bröllop 2010 del8

    Nu närmar sig årets sista kvartal och 2010 närmar sig med storsteg!
    Alla vi som planerar bröllop 2010 samlas här för att ge tips och dela med av oss våra underbara planer!

    Några av våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3445474.html

    2010-tråden

    Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

    Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

    Mars 2010:

    April 2010:
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4

    Maj: 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

    Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    05juni2010: 5/6
    bettertogether: 19/6
    Lina o Peter: 19/6

    Juli 2010 :
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Lycklig81: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

    Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    cire: 21/8
    humlan66: 28/8 ( ev 21/8)
    workoutgirl: 28/8

    September 2010:
    Fenixx: 4/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

    Oktober 2010:

    November 2010:
    Divina73: 10/11

    December 2010:

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-08 13:51
    en till för juli 2010:
    brudjuli2010: 10/7

  • Svar på tråden Bröllop 2010 del8
  • KatjaB
    sarahkka76 skrev 2009-11-09 11:55:49 följande:
    Hej tjejer! Det var ett bra tag jag var här sist. Det har varit mycket och bröllopsplaneringen har stått stilla, men nu är vi redo igen. Vi väntar vårt första barn också som ska komma i april, så det blir 3 månader före bröllopet, huga!Hur går det för er? Hur långt har ni kommit?
    grattis till tillökningen
    Vi har än så länge bokat vigselförättare, plats för vigsel, lokal, fotograf, och eventuellt catering om vi inte gör maten själva (handlar ju lite om ekonomi) brudskorna är köpta och lite dekorationer till festlokalen. Sen har vi inte köpt så mycket mer än, men har kollat vad vi vill ha och vartifrån, så det känns som att vi kommit hyfsat långt. tärna, tastmadame är också tillfrågade
  • Bluebride

    grattis till tillökningen


    sarahkka76 skrev 2009-11-09 11:55:49 följande:
    Hej tjejer! Det var ett bra tag jag var här sist. Det har varit mycket och bröllopsplaneringen har stått stilla, men nu är vi redo igen. Vi väntar vårt första barn också som ska komma i april, så det blir 3 månader före bröllopet, huga!Hur går det för er? Hur långt har ni kommit?
  • Bettertogether

    I lördags träffade jag en av mina nära vänner och det blev mycket prat om min stundande möhippa (som hon så snällt lovade att ordna ;) )... Och hon frågade vad jag skulle vilja att hände, vad jag vill göra.. Och ni ska tro att det är en svår fråga..

    Vad skulle DU vilja göra på din möhippa?? :)

  • KatjaB
    Bettertogether skrev 2009-11-09 14:06:10 följande:
    I lördags träffade jag en av mina nära vänner och det blev mycket prat om min stundande möhippa (som hon så snällt lovade att ordna ;) )... Och hon frågade vad jag skulle vilja att hände, vad jag vill göra.. Och ni ska tro att det är en svår fråga..Vad skulle DU vilja göra på din möhippa?? :)
    den roligaste möhippan jag varit med och fixat var för en kompis, det var många som inte kände varandra, så inget kompisgäng alltså men vi träffades o fikade en gång i veckan i en månads tid och planerade.. rätt kul faktiskt.
    bruden hade alltid tränat och dansat en hel del så en kompis bestämde att de skulle träna tidigt en lördagmorgon (inte alls konstigt för bruden som tränade ofta) när hon väl kommer in i omklädningsrummet så står alla kompisarna där med skumpa. Hon får ta på sig en fame-inspirerad outfit. Färgglad kreation med cykelbyxor, en body över det med string, usa-sockor och benvärmare, massa armband och en tofs på sidan med färgglada sjalar i. Sen fick hon leda ett aerobicspass bara för killar som aldrig gått på aerobics förut.. hysteriskt kul att se men hon var helt otroligt duktig och fixade det galant.
    efteråt åkte vi iväg till ett ställe och hade femkamp med yxkastning, sköt pil, åkte fyrhjuling, hade paintball på en bana mitt i skogen. Åt jättegod mat framför en öppen brasa och badade tunnbad mitt i smällkalla vintern. Efter det åkte vi in till stan igen, hem till en av tjejerna och förfestade med tilltugg och sen ut på krogen
  • soonAmrs

    Hej hej allihopa!!
    Jag är ny här men ska oxå gifta mig 2010, närmare bestämt 5/6!! Det står lite still här, har själv inte varit på några bröllop direkt eller haft vänner eller syskon som planerat, så jag vet liksom inte riktigt i vilken ordning allt ska göras. Kyrkan är iallafall bokad och en lokal likaså.. Sen vet jag inte om vi ska ha lokalen i slutänden men den är bokad iallafall.. måste forska i lite andra alternativ först... Men jag längtar sååå

  • sarahkka76

    Lina o Peter: Tack tack det känns jätte roligt eftersom vi har kämpat i 3 år och med ett par missfall i bagaget.
    När gifter ni er? vad är det för typ av lokal ni letar och var?

    KatjaB: tack Ja, ni verkar ha kommit en bit på väg, kul!
    Den möhippan lät inte alls dum

    Bluebride: tack Hur går det för er?

    Bettertogether: det är svårt det där med möhippa tycker jag. Jag vill inte ha ngt festande vet jag och nu när jag är gravid ännu mindre hahaha. Kanske en trevlig middag på ngn favvo restaurant med de närmaste vännerna? Vet inte det låter lite tråkigt kanske med jag har inte kommit så långt med det där än.

    soonArms: välkommen!

    Vi ska försöka boka killens kläder snart, vi ska hyra dem nämligen. Sen ska vi boka provsmakning på tårta på ett av två ställen som vi kan tänka oss beställa ifrån. Och sen behöver jag hitta tyget till dukningen i purpur. Det är iaf det som ska göras före jul.

  • Bluebride

    Välkommen. Det är bara att fråga på. Har ni något färgtema?


    soonAmrs skrev 2009-11-09 14:44:54 följande:
    Hej hej allihopa!! Jag är ny här men ska oxå gifta mig 2010, närmare bestämt 5/6!! Det står lite still här, har själv inte varit på några bröllop direkt eller haft vänner eller syskon som planerat, så jag vet liksom inte riktigt i vilken ordning allt ska göras. Kyrkan är iallafall bokad och en lokal likaså.. Sen vet jag inte om vi ska ha lokalen i slutänden men den är bokad iallafall.. måste forska i lite andra alternativ först... Men jag längtar sååå
  • Bluebride
    sarahkka76 skrev 2009-11-09 15:52:01 följande:
    Bluebride: tack Hur går det för er?
    Sakta, just nu står det still, för det är i stort sett bara maten, tårta kvar.
  • Bluebride

    Aldrig varit på möhippa och kommer säkerligen inte bli hippad heller. Ingen bor i närheten av oss.

  • Humlan66

    visst verkar dom ha mycket roligare bröllopsfester i Usa än vi tråkiga stela svenskar ??

Svar på tråden Bröllop 2010 del8