• Fenixx

    Bröllop 2010 del8

    Nu närmar sig årets sista kvartal och 2010 närmar sig med storsteg!
    Alla vi som planerar bröllop 2010 samlas här för att ge tips och dela med av oss våra underbara planer!

    Några av våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3445474.html

    2010-tråden

    Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

    Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

    Mars 2010:

    April 2010:
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4

    Maj: 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

    Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    05juni2010: 5/6
    bettertogether: 19/6
    Lina o Peter: 19/6

    Juli 2010 :
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Lycklig81: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

    Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    cire: 21/8
    humlan66: 28/8 ( ev 21/8)
    workoutgirl: 28/8

    September 2010:
    Fenixx: 4/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

    Oktober 2010:

    November 2010:
    Divina73: 10/11

    December 2010:

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-08 13:51
    en till för juli 2010:
    brudjuli2010: 10/7

  • Svar på tråden Bröllop 2010 del8
  • KatjaB

    vilkn rolig outfit Ska du ha ett körsbär som hatt också?

    Lina o Peter skrev 2009-10-30 08:01:53 följande:


    Tack allihopa! Ja det är en oerhört stor present. 20 papp är mycket pengar (i min värld iaf ) så vi kommer med all säkerhet få en underbar resa tillsammans. Längtar! Jag har velat åka till Azorerna i flera år, det ska vara en fantastisk natur, så det blir inte bara att ligga i solstol utan det blir mycket bergsvandringar till gömda tvillingsjöar, vattenfall och ungdomskällor. Nej nu ska jag ta och sy på min kostym för morgondagen. Jag ska på halloween-fest då och ska klä ut mig till en muffins. Hade några till idéer men tror muffins blir bäst. Hihi! Nån fler som ska iväg på maskerad?
  • Trollia

    Lina o Peter skrev 2009-10-30 08:01:53 följande:


    Tack allihopa! Ja det är en oerhört stor present. 20 papp är mycket pengar (i min värld iaf ) så vi kommer med all säkerhet få en underbar resa tillsammans. Längtar! Jag har velat åka till Azorerna i flera år, det ska vara en fantastisk natur, så det blir inte bara att ligga i solstol utan det blir mycket bergsvandringar till gömda tvillingsjöar, vattenfall och ungdomskällor. Nej nu ska jag ta och sy på min kostym för morgondagen. Jag ska på halloween-fest då och ska klä ut mig till en muffins. Hade några till idéer men tror muffins blir bäst. Hihi! Nån fler som ska iväg på maskerad?
    Låter som ni kommer ha det underbart!
  • Humlan66

    HAHAHA Lina Muffins va roligt . du måååste visa bild på det sen
    Have fun

  • KatjaB

    Har fått några konstiga prickar på tunga, små röda som liksom bränner lite, känns som att de fortsätter ner i halsen också, men det är ju svårt att se. Och så tycker jag all mat får nån konstig äcklig bismak nu, ringde sjukvårdsrådgivningen men de trodde att det bara var nån virusinfektion som ska gå över av sig själv.. Nu är det så länge sen, men är det nån av er som har koll på om det kan vara streptokocker? Smittar det?
    Ska nämligen fika med en kompis som är gravid idag o vill ju inte gärna smitta ner henne

  • Fenixx

    Lina>> åh vad underbart, vilken härlig överraskning!!

    hade gärna åkt dit, en kompis var där förra året.

    själv så ska jag nu skicka iväg måtten som min tärna har tagit så vi kan fixa hennes klänning. då vi ändå kommer ha dekorband som skärp så är klänningarna så bra att det gör inget om hon går ner lite i vikt eller även upp lite för det kommer passa ändå.

  • Sundance

    vad gäller mina klänningar så har jag inte bestämt mig för vilken jag ska ha. Den med den mörkhåriga modellen har jag tittat på hur länge som helst så den var jag tvungen att ta hem så att jag får prova den. Den var inte så dyr. Den andra har jag ju då provat och ju mer ajg tänkte på den när jag kom hem så kände jag att jag gärna ville ha den. Kände mig fin i den och sträckte liksom på mig på ett annat sätt i den än i de andra jag provade. Men sen ska jag prova dem båda när jag fått hem dem och se vilken jag trivs bäst i. Den som det inte blir kommer jag att sälja.

    Nu hänger där 4 vackra tärnklänningar hemma. Ska fota dem i em och lägga ut bild. Är så nöjd. Hoppas nu bara att den av tärnorna som är rundast kan ha sin. Alla andra har sagt att de trivs i den. Annars fallerar allting. Ett alternativ har jag dock. Hon som är rundast är hon som ska vara den riktiga "made of honor" (eller hur det nu stavas). Hon ska hålla buketten och står närmast och rätta till mitt släp och så. Tycker ni att man då kanske kan ha en lite annan modell på jlänning till henne i värsta fall? Det skulle väl kanske kunna funka eller?

  • Fenixx

    Imorgon ska jag till bröllopsmässan i Trollhättan med min mamma. Någon mer som tänkt gå dit?

  • maj2010

    Blir nog ingen resa till Trollhättan för min del, även om det känns lite lockande. Ska på släktmiddag framåt eftermiddagen så det hade blivit för stressigt.

    Annars har vi kommit igång med planeringen igen. Vi har preliminärbokat ett liveband till festen! På söndag ska vi ha lite pysselverkstad och tillverka lite inbjudningskort. Jag har varit ledig från jobbet idag och passade på att prova klänningen igen när jag var ensam hemma. Den sitter fortfarande som en smäck och jag är lika kär i den som för några månader sen... Tänk om man kunde snabbspola till maj... ;)

    Sundance, jag tycker inte det gör något om tärnorna har olika klänningar, så länge det är ungefär samma stil på dem.

  • Humlan66

    Nej tyvärr ingen mässa för mig . Vi spar till januari och sthlm mässan
    Nån mera som ska dit ?

  • KatjaB

    Nope, tänkte bara ta Örebros mässa, har ju rätt klar bild över vad vi vill ha, så även fast det såklart är kul att gå och titta så kanske det inte ger så vansinnigt mycket egentligen

Svar på tråden Bröllop 2010 del8