• Fenixx

    Bröllop 2010 del8

    Nu närmar sig årets sista kvartal och 2010 närmar sig med storsteg!
    Alla vi som planerar bröllop 2010 samlas här för att ge tips och dela med av oss våra underbara planer!

    Några av våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3445474.html

    2010-tråden

    Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

    Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

    Mars 2010:

    April 2010:
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4

    Maj: 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

    Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    05juni2010: 5/6
    bettertogether: 19/6
    Lina o Peter: 19/6

    Juli 2010 :
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Lycklig81: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

    Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    cire: 21/8
    humlan66: 28/8 ( ev 21/8)
    workoutgirl: 28/8

    September 2010:
    Fenixx: 4/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

    Oktober 2010:

    November 2010:
    Divina73: 10/11

    December 2010:

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-08 13:51
    en till för juli 2010:
    brudjuli2010: 10/7

  • Svar på tråden Bröllop 2010 del8
  • Bluebride

    4 klänningar var inte till mig, de beställdes till min tärna och näbbar för mitt förra bröllop som ställdes in.


    KatjaB skrev 2009-10-29 18:53:43 följande:
    Bluebride: hur kom det sig att du köpte så många? Blev du nöjd förrän med nr 7 eller har du ändrat dig och velat ha nåt annat? Haha, blir lite knäpp av allt bröllsptänk, får sån lust att köpa brudklänningar på annonser, fastän jag redan vet vad jag vill ha Nu är en till post avbockad på "att göra" listan. Toastmadame är tillfrågad och har tackat ja Och nu har jag två tärnor istället för en.. sambon har fortfarande inte bestämt sig för vem som ska vara hans bestman.
  • KatjaB
    Bluebride skrev 2009-10-29 19:51:04 följande:
    4 klänningar var inte till mig, de beställdes till min tärna och näbbar för mitt förra bröllop som ställdes in.
    okej, trodde det var 7 st brudklänningar
  • Bluebride

    nä det har jag inte fått ngn uppsydd


    KatjaB skrev 2009-10-29 19:56:06 följande:
    okej, trodde det var 7 st brudklänningar
  • Lina o Peter

    Jag och Peter kom precis hem från att ha ätit middag hos min pappa, och Peters föräldrar var också med. Blev såklart en hel del bröllopsprat och pappa avrundar med världens överaskning. han och hans sambo kommer ge oss bröllopsresan som present!!! :-O Hela resan till vackra Azorerna på ca 20 papp. Är fortfarande lite chockskadad. Då ska det också sägas att jag alltid har fått jobba för mina egna pengar, när vi var små fick vi 50 öre per maskros vi rensade osv.

    Tjoho! Han menade på att varför han berättade nu när det är ca 7 månader kvar är så vi kan boka resan och göra klart allting, vi kommer ändå inte åka på en gång efter bröllopet, men i augusti nånting tror jag det blir, så vi får barnvakt.

    Åh jag längtar redan, har suttit och drömt här en stund nu:

    www.solresor.se/en/resa-till/Portugal/Azorerna/

    "Någon har sagt: "Att besöka Azorerna är att återupptäcka ­delar av det ursprungliga paradiset, där människan och naturen tillsammans skapade den eviga skönheten." Azorerna är fortfarande ett oexploaterat resmål som harbevarat sin ­genuina ­atmosfär."

    Kan nån snabbspola de kommande månaderna...? Please?

  • Humlan66

    men lina GRATTIS

    Jag förstår hur glad man blir. i slutet på sep bjöd min svärmor oss på en resa till mallis och det gick ju på 15 papp den

    men dit skulle jag vilja åka som ni ska resa - Du får komma tillbaka sen och berätta hur det va

  • Trollia

    Lina o Peter skrev 2009-10-29 21:26:44 följande:


    Jag och Peter kom precis hem från att ha ätit middag hos min pappa, och Peters föräldrar var också med. Blev såklart en hel del bröllopsprat och pappa avrundar med världens överaskning. han och hans sambo kommer ge oss bröllopsresan som present!!! :-O Hela resan till vackra Azorerna på ca 20 papp. Är fortfarande lite chockskadad. Då ska det också sägas att jag alltid har fått jobba för mina egna pengar, när vi var små fick vi 50 öre per maskros vi rensade osv. Tjoho! Han menade på att varför han berättade nu när det är ca 7 månader kvar är så vi kan boka resan och göra klart allting, vi kommer ändå inte åka på en gång efter bröllopet, men i augusti nånting tror jag det blir, så vi får barnvakt. Åh jag längtar redan, har suttit och drömt här en stund nu:www.solresor.se/en/resa-till/Portugal/Azorern.../"Någon har sagt: "Att besöka Azorerna är att återupptäcka ­delar av det ursprungliga paradiset, där människan och naturen tillsammans skapade den eviga skönheten." Azorerna är fortfarande ett oexploaterat resmål som harbevarat sin ­genuina ­atmosfär." Kan nån snabbspola de kommande månaderna...? Please?
    O vad kul!Grattis det är mkt pengar!
  • mammab

    Gud va alla hittar klänningar, redan??!!


    Känns som vi ligger långt efter med planeringen, haha. kanske skulle gå och prova lite klänningar nästa vecka och se vad som finns.


    vet redan på ett ugefär vad jag vill ha för nått..


    2010-10-23
  • mammab

    Lina, oj!! vilken present, helt underbart!


    Ska bli spännande och se vad vi kommer få..


    2010-10-23
  • Lina o Peter

    Tack allihopa! Ja det är en oerhört stor present. 20 papp är mycket pengar (i min värld iaf ) så vi kommer med all säkerhet få en underbar resa tillsammans. Längtar! Jag har velat åka till Azorerna i flera år, det ska vara en fantastisk natur, så det blir inte bara att ligga i solstol utan det blir mycket bergsvandringar till gömda tvillingsjöar, vattenfall och ungdomskällor.

    Nej nu ska jag ta och sy på min kostym för morgondagen.
    Jag ska på halloween-fest då och ska klä ut mig till en muffins. Hade några till idéer men tror muffins blir bäst. Hihi! Nån fler som ska iväg på maskerad?

Svar på tråden Bröllop 2010 del8