• Hante

    Juli 2010 del 3

    Då vår gamla tråd är stängd fortsätter vi här, än är det ju långt kvar tills juli.
    Gamla tråden se nedan:

    www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3436683.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-05 15:11
    Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli

  • Svar på tråden Juli 2010 del 3
  • Karlstadtös i Stockholm

    CeKe skrev 2009-11-20 09:25:55 följande:


    Underbart tips =) Då ska nog Biltema få sig ett besök Behöver i o f sig även andra grejer från prickiform. Har fått för mig att skicka korten i cellofankuvert och har hittat såna där...Karlstadtös i Stockholm skrev 2009-11-20 09:19:14 följande:
    Cellofankuvert är ju jättefint! Är det helt klara/genomskinliga du är ute efter så kan jag tipsa om Sykompaniet.se som har både väldigt många storlekar och ganska mycket billigare.

    Inser att det börjar bli dags att pyssla lite med våra egna inbjudningar... Men av någon anledning kommer jag inte igång. Jag har nog inte bestämt mig för om jag ska göra dem hyfsat enkla och stilrena, eller om jag verkligen ska satsa på att göra något speciellt. Men jag tror att det lutar åt det senare...=)
  • rosesarered

    Vilkenslags penna skriver man med på cellofankuvert? eller man kanske ska ha nånslags adressetikett?

    Vi har inte heller påbörjat inbjudningarna men har såklart idéen färdig. Det gäller bara att ha tid för att göra inköp och tillverka korten. Just nu är det så mycket annat på gång med jobb och plugg.
    Det ska bli väldigt spännande att se era kort Karlstadstös, är helt övertygad om att det kommer att bli jättefint!

  • KatjaB

    nej, inte eternityband, det är ju jättefint, men blir ju rätt mycket dyrare, sen vet jag inte hur man får till inskriptionen i en sån ring.. borde väl inte finnas plats för det? Så jag satt och räknade på att 12 stenar blir ungefär det som syns.
    Jag har inte fått svar än från tjejen som kunde göra smalare ringar, så jag hoppas verkligen att hon kan det, titan gör ju att vi inte har lika många valmöjligheter.

    Förresten, berättade ju ett tag sen om en bekant till S mamma som bor i en av flyglarna till Fiholms herrgård. De sa att vi, om vi ville, kunde ha bröllopet där. Var lite skeptiskt till att boka om allt och att det blir en timmes resa från stan, nu när man kommit så långt i planeringen, men tänkte att vi såklart åker iallafall och tittar.
    Det var helt fantastisk miljö, så otroligt fint och kristallkronor i taket och ett jättestort rum, så vi behöver inte ta undan borden för dans utan får plats med båda. Enda "minuset" är att det inte finns ett extra rum för barnen, men det där löser vi på nåt sätt. Har börjat kolla runt nu efter vigselplatser och vigselförrättare och catering o sånt, om det går att ro i hamn nu.. känns som att det blir lite tight om tid. Men hoppas på att det ska gå iallafall. Vore rätt coolt att få gifta oss i herrgårdsmiljö

  • KatjaB

    ceke: Simon ville ju inte ha en ring alls först, så jag är ju lycklig över att han ville ha en ring och dessutom tycker om den
    Jag tänkte att så länge han har åtminstone nån ring så är jag nöjd, sen om han inte vill ha två, det spelar ingen roll. Jag får ju mer budget för tjusigare ring jag, om jag vill då.. hehe

  • Mrs Opp

    Ceke: Min blivande är amerikan så nu när vi är förlovade är det bara jag som har ring och sedan får vi varsin vid vigseln. Så bara en ring för honom alltså. Kan till viss del relatera till hur du känner eftersom det inte syns på honom nu att han är förlovad. Jag längtar tills jag kan titta på ringen på hans finger och tänka på vad den symboliserar.

    I ditt fall skulle jag försöka fokusera på att han får en till inskription i sin ring med er bröllopsdag. Kanske finns det plats att lägga till något mer. Så även om det ser likadant ut så vet ni båda att ringen inte är riktigt den samma på insidan. Och det är ju insidan som räknas!

  • CeKe

    Tackar! Ska kolla där! Det är genomskinliga som jag tänkt mig.. Som ett tilläggspapper, som kommer att synas som baksidan på inbjudningskortet, tänkte jag mig ett förminskat sjökort där vi pekar ut kyrkan och festlokalen. Och då blir det lite kul med ett genomskinligt kuvert. Se har jag funderat på etiketter som adress och sånt står på.. tror det blir enklast helt enkelt!

    Karlstadtös i Stockholm skrev 2009-11-21 10:13:36 följande:


    CeKe skrev 2009-11-20 09:25:55 följande:
    Cellofankuvert är ju jättefint! Är det helt klara/genomskinliga du är ute efter så kan jag tipsa om Sykompaniet.se som har både väldigt många storlekar och ganska mycket billigare.
  • Korallbruden

    Kommer att bli dundersnyggt med ringen och härrgården låter också kalasbra. Hoppas att allt löser sig på bästa sätt.


    KatjaB skrev 2009-11-21 10:28:44 följande:
    nej, inte eternityband, det är ju jättefint, men blir ju rätt mycket dyrare, sen vet jag inte hur man får till inskriptionen i en sån ring.. borde väl inte finnas plats för det? Så jag satt och räknade på att 12 stenar blir ungefär det som syns. Jag har inte fått svar än från tjejen som kunde göra smalare ringar, så jag hoppas verkligen att hon kan det, titan gör ju att vi inte har lika många valmöjligheter. Förresten, berättade ju ett tag sen om en bekant till S mamma som bor i en av flyglarna till Fiholms herrgård. De sa att vi, om vi ville, kunde ha bröllopet där. Var lite skeptiskt till att boka om allt och att det blir en timmes resa från stan, nu när man kommit så långt i planeringen, men tänkte att vi såklart åker iallafall och tittar. Det var helt fantastisk miljö, så otroligt fint och kristallkronor i taket och ett jättestort rum, så vi behöver inte ta undan borden för dans utan får plats med båda. Enda "minuset" är att det inte finns ett extra rum för barnen, men det där löser vi på nåt sätt. Har börjat kolla runt nu efter vigselplatser och vigselförrättare och catering o sånt, om det går att ro i hamn nu.. känns som att det blir lite tight om tid. Men hoppas på att det ska gå iallafall. Vore rätt coolt att få gifta oss i herrgårdsmiljö
  • Korallbruden

    Jössös! Jag stavar värre än någonsin idag.... bakis sedan firmafest igår. Det heter ju herrgård...

  • Korallbruden

    Min älskling har enbart en ring. Jag har försökt klistra in bilden i galleriet men det funkar inte så jag länkar den istället www.juvelsalongen.se/wp-content/uploads/2009/03/herrring-10.jpg Den är lite annorlunda... jag försökte få honom att välja en annan modell men älsklingen ville ha den. Nu mera tycker jag hans ring är roligare än min


    CeKe skrev 2009-11-20 17:35:06 följande:
    På tal om ringar... hur ska era killar göra med ringar? Kece vill inte, till min stora förtret, ha en till ring. Jag menar, varför ska bara tjejen ha två ringar och visa att hon är gift? Jag vet inte varför, men för mig är det viktigt att även han har två ringar och vill stoltera med äktenskapet..
  • KatjaB

    korallbruden: vad fin och annorlunda ring han har. Vad är det för material?

Svar på tråden Juli 2010 del 3