• Hante

    Juli 2010 del 3

    Då vår gamla tråd är stängd fortsätter vi här, än är det ju långt kvar tills juli.
    Gamla tråden se nedan:

    www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3436683.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-05 15:11
    Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli

  • Svar på tråden Juli 2010 del 3
  • Mrs Opp

    Angående vigselrätten...kyrkan har inte avsagt sig den än. Andra omgången av kyrkomötet är väl nästa vecka, tror jag. Vi får se vad som händer och oavsett vad som händer är jag säker på att vi kommer att höra om det på nyheterna!

  • aikidoaasa

    Mrs Opp skrev 2009-10-16 12:11:39 följande:


    Angående vigselrätten...kyrkan har inte avsagt sig den än. Andra omgången av kyrkomötet är väl nästa vecka, tror jag. Vi får se vad som händer och oavsett vad som händer är jag säker på att vi kommer att höra om det på nyheterna!
    Skulle de avsäga sig den så känns det ändå bra (för sådana som mig som vill ha det kyrkligt) att det inte kommer att genomföras på en gång, utan att vi som åtminstonde gifter oss nästa sommar kommer att ha det som förr.
  • aikidoaasa

    Hi hi...
    Idag tänkte jag börja pysslandet med att göra våra inbjudningkort och fundera lite på hur de andra korten skall se ut.
    Jag funderar fortfarande men jag tror att jag fått en ganska klar idé om hur jag vill att de ska se ut. Sambon tycker att ideérna jag har är riktigt bra så han håller sig på sin kant. Men han ska hjälpa till sedan med de saker han kan göra. (Han anser sig inte vara en mästare när det gäller att pyssla, men att klippa och limma kan han göra.)

  • aikidoaasa
    KatjaB skrev 2009-10-16 08:41:06 följande:
    Men om inte jag fattat det helt fel nu så kan ni ju fortfarande hålla bröllopet i kyrkan, bara att det inte är juridiskt bindande utan ni får gå till rådhuset tex innan.
    Det är just det som jag tycker blir fel då. Då känns det som att man gifter sig två gånger och i mina ögon känns inte det helt rätt. Jag är inte super troende eller något sådant, men både jag och sambon vill gifta oss i kyrkan då det är en så fin handling. Att behöva springa iväg till rådhuset innan gör att det känns lite som att man snuvas på konfekten i mina ögon. Jag vet att det görs i andra länder, men många som jag pratat med därifrån tycker att de två "cermonierna" blev så konstiga. Först gjorde det en snabb bindande som tog slut hur snabbt som helst... inget romantiskt alls... sedan tog de sig till kyrkan som skulle ha gjort det finare... men flera av dem tyckte att den första ceremonin förtog den andra så att den inte blev så underbar som de tänkt sig. Ett par tyckte t.o.m att det blev pinsamt att stå i kyrkan för de hade gift sig bindande dagen innan så det blev lite konstigt...
  • Miss ida
    aikidoaasa skrev 2009-10-16 12:16:42 följande:
    Mrs Opp skrev 2009-10-16 12:11:39 följande:Skulle de avsäga sig den så känns det ändå bra (för sådana som mig som vill ha det kyrkligt) att det inte kommer att genomföras på en gång, utan att vi som åtminstonde gifter oss nästa sommar kommer att ha det som förr.
    e du säker på detÅ???
  • CeKe

    Hm, jag läste någonstans att det i sådana fall gäller från och med 1 maj, så i sådana fall är det borgligt som gäller för oss som ska gifta oss i juli...

    Miss ida skrev 2009-10-16 12:44:59 följande:


    e du säker på detÅ???
  • kullaberg

    Hej alla,

    Jag har inte varit inne på BT på ett tag, oehört mycket på jobb så jag har varit tvungen att hålla mig härifrån

    Vad gäller kyrkan och vigseln, så är det så att skulle de säga upp den nu på mötet som är snart, så kommer det gälla från maj 2010 så som jag förstått det. Risken är nog inte så stor dock att de avsäger sig vigselrätten vid detta mötet. Hoppas jag!

    Har också fått igång lite planering igen efter några månaders stiltje, så nu är även frisör bokad! Känns så skönt!

    Och det bästa av allt; imorgon ska jag ut och prova klänningar! Jag längtar så! Ska bli så spännande att få se hur man ser ut i alla dessa vackra (och mindre vackra ) skapelser!! Wihii!

  • karinochjonas

    I går bokade jag dag för bröllopet. Den 31 juli blev det kl 15:00. Gud det kändes stort. Har tidigare kännt att "ja vi får väl se om det blir av till sommaren" men nu är som sagt kyrka och lokal bokat. Vi kommer ha ett relativt litet bröllop med mest våra kompisar (60 st). Temat kommer vara lantligt då vi ska vara på min pappas loge och ha festen. Här tänkt pryda lokal med skörde-tema och massor av solrosor. Hoppas det blir bra. Tror att inbjudningskorten kommer gå ut i samband med alla-hjärtans-dag och vi kommer hålla det hemligt till dess.

  • KatjaB
    karinochjonas skrev 2009-10-17 07:17:45 följande:
    I går bokade jag dag för bröllopet. Den 31 juli blev det kl 15:00. Gud det kändes stort. Har tidigare kännt att "ja vi får väl se om det blir av till sommaren" men nu är som sagt kyrka och lokal bokat. Vi kommer ha ett relativt litet bröllop med mest våra kompisar (60 st). Temat kommer vara lantligt då vi ska vara på min pappas loge och ha festen. Här tänkt pryda lokal med skörde-tema och massor av solrosor. Hoppas det blir bra. Tror att inbjudningskorten kommer gå ut i samband med alla-hjärtans-dag och vi kommer hålla det hemligt till dess.
    kommer nog bli riktigt bra, en loge låter mysigt
  • källerudd
    KatjaB skrev 2009-10-16 08:41:06 följande:
    Men om inte jag fattat det helt fel nu så kan ni ju fortfarande hålla bröllopet i kyrkan, bara att det inte är juridiskt bindande utan ni får gå till rådhuset tex innan.
    [/citat]

    Fru Indosaurie skrev 2009-10-16 10:14:32 följande:
    [citat]
    jag är verkligen inte så insatt i det där med vigselrätten..Men då behöver vi alltså gifta oss borgerligt innan? Då är det ju den dagen som blir våran bröllopsdag, vad tokigt. Då får vi göra det på morgonen isf
    Det är ju så vi tycker oxå känns ju jätte konstigt att "springa" iväg till rådhuset innan...Nu ska vi inte vara i någon kyrka utan vid en sjö på landet...Så skulle de avsäga sig vigselrätten försöker vi nog hitta någon som kan viga oss där...Men det blir ju inte som vi tänkt oss...En vigsel som är över på några minuter :S Men men inte mycket att göra åt och att gifta sig någon dag innan känns ju jätte konstigt då blir ju inte den 28 juli vår bröllopsdag... hmmm
Svar på tråden Juli 2010 del 3