• Hante

    Juli 2010 del 3

    Då vår gamla tråd är stängd fortsätter vi här, än är det ju långt kvar tills juli.
    Gamla tråden se nedan:

    www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3436683.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-05 15:11
    Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli

  • Svar på tråden Juli 2010 del 3
  • Korallbruden

    Jag håller tummarna Kece Trevlig båt! Vi önskar oss en Malö och det får dröja... Mina svärisar har en trevlig 31 fotare som vi hoppas få dela med dem och det får bli en bra början... den ligger precis inna Waxholm så Shlm skärgård är alltid lika mysigt.

    Klart att allt går vägen med köpet bara det inte är något strul med besikningen så är det väl klart att ni skall ha båten!

  • kece

    korallbruden: bara att hoppas på det. Har du varit ute mkt i skärgården? Ska kolla hur malö ser ut. Ni kan juh göra som jag och ceke funderar på att göra. Önska oss pengar till båten. Så då får man ett litet bidrag iaf. Vem vet, vi kanske åker på varandra nästa sommar. :) mvh

  • JollyO
    KatjaB skrev 2009-10-12 19:59:57 följande:
    korallbruden: tack jollyO: Men kan ni inte ha kvar den bokningen ni har tills hon kommit tillbaka från sin semester då? Så ni har en backup? vi har fortfarande en preleminärbokning på två lokaler.. är ju rätt föräldskad i verandan på den andra lokalen och att det är i stan, men allt annat är bättre med andra lokalen. Så jag vill inte riktigt ringa än o säga att det inte blir nåt.
    Vi behöver ju isåfall ändra datumet på festlokalen, för att det nya datumet inte ska bli upptaget. De vill ju inte ha två bokningar från samma direkt. Vi har också krav på att kyrkan måste ha församlingshem eller dylikt för vi ska ha tårtkalas efter vigseln och behöver det ifall det regnar.

    Lutar åt att vi har en plan B i form av en kyrkoruin som min BM kom på att vi faktiskt varit och tittat på, samt försöker boka en annan kyrka som han lovade att ringa till idag (får se om han fått tag på dem). Den andra kyrkan är väl okej, men vi vill ha en "Mariakyrka".
    Någon annan som fått dille på en viss typ av kyrka?
  • EmmieK

    Nu har vi äntligen bestämt datum (har surfat runt här ett tag utan att våga ge mig in i tråden)!

    Den 10 juli 2010 blir det =)

  • KatjaB
    JollyO skrev 2009-10-13 17:48:53 följande:
    Vi behöver ju isåfall ändra datumet på festlokalen, för att det nya datumet inte ska bli upptaget. De vill ju inte ha två bokningar från samma direkt. Vi har också krav på att kyrkan måste ha församlingshem eller dylikt för vi ska ha tårtkalas efter vigseln och behöver det ifall det regnar.Lutar åt att vi har en plan B i form av en kyrkoruin som min BM kom på att vi faktiskt varit och tittat på, samt försöker boka en annan kyrka som han lovade att ringa till idag (får se om han fått tag på dem). Den andra kyrkan är väl okej, men vi vill ha en "Mariakyrka".Någon annan som fått dille på en viss typ av kyrka?
    ok, vilket strul.. hoppas ni får till det med alla lokaler o kyrka, så det passar.

    Vi ksa ju inte ha kyrka men ska gifta oss vid en klosterruin. Jättefint är det, men med lite bridezilla tendenser blir jag lite orolig för att tänk om någon annan tänkt gifta sig samma dag som vi där ute. Oddsen är ju inte så stora, men man vet ju aldrig
  • rosesarered

    trendig,

    vi tänkte endast skicka inbjudan men gör det ganska tidigt i januari-februari. Våra närmaste vet om bröllopet redan.

    Känner att vi står still i planeringen. Jag är ute på min sista praktik innan examen och har fullt upp med praktik- och skoluppgifter så vill gärna få saker gjort gällande bröllopet.
    Väntar fortfarande på slutgiltig offert från vår festlokal, hoppas att dom hör av sig snart...
    Har mailat en potentiell makeup/frisör men inte fått nåt svar än även om det var flera dagar sen.
    Har även tagit tag i saken och beställt en skrivare så förhoppningsvis blir det lite lättare att tillverka inbjudningskort.
    Mycket väntande just nu alltså

  • rosesarered

    Har även luskat fram klänningen jag provade och gillade i lördags.
    Det är första bilden i mitt galleri, klänningen till höger.

  • källerudd
    NightElf skrev 2009-10-13 11:04:09 följande:
    Ja verkligen! Har du kollat på nätet? Jag fick beställa mina på deras hemsida eftersom de inte hade så många i butik. De kunde även beställa hem till butiken om jag ville det men jag valde att göra det själv.Det är så trist när det blir som för dig att de tycker man är konstig, man är ju kund och de borde vara nöjda över att man vill köpa mycket! Istället för att skratta åt kunden ska de väl göra allt de kan för att tillfredställa den? jag har svårt för att gå tillbaka till affärer där jag blivit dåligt bemött iallafall.
    Jo jag ska beställa de sista på nätet..men va så svårt att se vilken färg det va..så vågade inte beställa innan jag viste vad färgen hette..men nu vet jag. Ja precis de borde ju vara glada att de får sälja...Samma här..va en affär i annan stad så lär ju inte hamna där fler gånger men iaf...
  • KatjaB

    Nån mer som har lekt lite med en bröllopshemsida? har redan gjort en med weddingannouncer, men nu testade jag den som de gör reklam för här.. och den blir faktiskt rätt fin.

    Kolla får ni se www.123minsida.se/SimonochKatja/
    Men den är inte helt klar, gillade att man kunde göra fotoalbum i den

  • Hante
    KatjaB skrev 2009-10-13 23:20:12 följande:
    Nån mer som har lekt lite med en bröllopshemsida? har redan gjort en med weddingannouncer, men nu testade jag den som de gör reklam för här.. och den blir faktiskt rätt fin. Kolla får ni se www.123minsida.se/SimonochKatja/Men den är inte helt klar, gillade att man kunde göra fotoalbum i den
    ja vi håller på och gör en hemsida - från grunden alltså inget fusk...
    min M2B gör den som ett projekt i skolan - bra att han angagerar sig i något kring bröllopet ;)
Svar på tråden Juli 2010 del 3